Van Phan Triet naar Na Thrang en Quy Nhon - Reisverslag uit Quy Nhơn, Vietnam van Dick Waard - WaarBenJij.nu Van Phan Triet naar Na Thrang en Quy Nhon - Reisverslag uit Quy Nhơn, Vietnam van Dick Waard - WaarBenJij.nu

Van Phan Triet naar Na Thrang en Quy Nhon

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Dick

05 April 2009 | Vietnam, Quy Nhơn

Dank voor jullie reakties.

Donderdag © april

Om 6 uur even een frisse duik in het fantastisch mooie grote zwembad. SDaarna lekker ontbijten direct aan zee.
Om 8 uur vertrek. Bij de zandduinen een fotostop gemaakt en door naar een klein vissersplaatsje. Regelmatig fotostops voor o.a ossekar en tempel. Om ¼ uur begint het verschrikkelijk te regenen. Hoop niet dat Hans dit bedoelde met de opmerking dat we nog veel water zouden zien. In Na Thrang komen we aan bij ons Light Hotel Resort. Net buiten ons hotel op een terraswat gedronken. Met de taxi ca »0 meter gereden naar Sailor Club. Het regende zo hard dat we niet echt nat wilden worden en voor «0 cent werden we met een glomlach bij dit Italiaans restaurant afgezet,

Vrijdag ª april

SMorgens voor vertrek heb ik door de straatjes achter ons hotel gelopen. Erg leuk. Het valt op dat de Vietnamese bevolking ontzettend vriendelijk en behulpzaam is.
We vertrekken naar de haven waar het een geweldige ongeorganiseerde chaos is. Vrachtschepen worden geladen en ontladen, viiserbootjes lossen hun vangst, verkopers prijzen hun waren aan en daartussen liggen de bootjes die de touristen rondvaren, Wij varen naar een klein eilandje. Onderweg passeren wij een ª km lange kabelbaan waarmee mensen zich van de vaste wal naar een eiland kunnen laten brengen. Nadat de kabelbaan klaar was bleek dat de ceuiseschepen de haven niet meer konden bereiken.

Op het eiland bezoeken we een groot zeeaquarium met een groot " Efterling" gehalte. In de kelder treffen we echter zulke grote vissen aan welke wij nog niet eerder hebben gezien.

Lieve kleinkinderen

Opa is gaan wandelen en kwam een grote haai tegen. Die ben ik gaan filmen en toen ben ik in de buik van de haai gekropen en kon ik in zijn buik naar buiten filmen via zijn grote bek. Leuk he. Alleen was het geen echte haai maar een nephaai.

Daarna zijn wij een klien vissersdorpje ingelopen met ca tweeenderighonderd inwoners. Daar hebben we lekker door de straatjes gewandeld en veel foto's kunnen maken. Aan het eind wat gedronken en toen met die kleine rieten bootjes ( Thung Chai) per twee over gevaren naar onze boot .

Daarna bezoek aan de grote markt van Cho Dam en aangezien het regende hebben we een paraplu gekocht en toen werd het weer droog.

OOk een bezoek gebracht aan de Cham tempel : Po Nagar.

Daarna de Long Son pagode bezocht en de »0 trden beklommen naar het grote negentien meter hoge boedhabeeld.

s'Avond zijn we met een grote groep naar een chinmees BBQ restaurant geweest. Per vier personen kreeg je een bbq en kon je zoveel eten en drinken als je wilde voor maar tien euro.We hebben genoten en na afloop met z'n allen nog wat drinken op een terras,

Zaterdag « april

Vandaag rijden we naar Quy Nhon via de B¨ hoofdweg. Onderweg maken we regelmatig fotostops. O.a bij een visersplaats waar de vissers net binnen kwamen. Veel vissen zoals rolmops, gerookte makreelo nee hoor dierse vissen en o.a een illegaal gevanhgen 70 jaar oude schildpad. Die werd snel schoongenmaakt en verhandeld erg ionsmakelijk om te zien..

Via de Deo Ca pas vervolgen we onze weg en bezoeken in Quy Nhon een scheepswerf waar ze nog houten schepen maken en een instituut voor doven en slechthorenden.

s'Avond gezellig op het dakterras van ons hotel wat gegegeten en en gedronken. In het plaatsje zelf is weinig of hoegenaamd niets te beleven.

Jet weer : Ca achtentwintig graden veel zon maar ook af en toe flinke regen buien. Maar we genieten nog steeds volop in dit prachtige land..
Ontvang veel liefs van ons

• 05 April 2009 - 08:43

Marjan:

Leuk en interessant verslagje weer. Jammer dat de "cijfertjes" niet werken. Zo lijkt dit land wel héél goedkoop: 0 km. taxi voor 0 cent lijkt me trouwens redelijk, hihi!! En 0 treden beklimmen lijkt me ook ideaal voor Lies! Groetjes en een knuf vanuit lenterig Italië.

• 05 April 2009 - 15:46

Pappa En Mamma:

Als we dat allemaal zo lezen dan genieten wij ook mee. Wij zijn eventjes naar Ruurlo ge weest en via Vorden weer naar huis. Het traditionele "Paasei" is wel kleiner geworden door de verschrikkelijke recessie. Lieve achter- kleinkinderen jullie opa's verhalen slaan wel eens vaker op hol hoor.Maar ik vind het ook wel een beetje leuk.

• 06 April 2009 - 07:57

José:

Wat een heerlijk begin van mijn werkdag,eerst jullie belevenissen en leuke verhalen lezen. Geweldig!Nog heel veel plezier ................

• 06 April 2009 - 14:01

Maud Marc & Daniëlle:

Leuk om te lezen (en te horen) dat jullie het weer zo geweldig naar jullie zin hebben! Heel veel plezier! Veel liefs

• 06 April 2009 - 14:30

Ellis & Tim:

weer heel veel nieuws gezien! Wow wat een supervakantie, zeg!
    Geniet ervan!

• 06 April 2009 - 19:17

Ronald Van Dijk:

Jeetje Dick en Lies wat een prachtige vakantie
    Jaloers tot en met!!

Geniet er van en veel plezier.In 9 dagen veel reisplezier.