Charlston en omgeving - Reisverslag uit Charleston, Verenigde Staten van Dick Waard - WaarBenJij.nu Charlston en omgeving - Reisverslag uit Charleston, Verenigde Staten van Dick Waard - WaarBenJij.nu

Charlston en omgeving

Blijf op de hoogte en volg Dick

06 Mei 2018 | Verenigde Staten, Charleston

Zaterdag 5 mei. Het is 4 uur in de ochtend en de reizigers zijn allemaal wakker. In Nederland is het immers 10 uur. Toch proberen we weer te gaan slapen en bij de meesten lukt dit ook aardig. Alleen Merijn lukt het niet meer zodat Kelly om 6 uur in de ochtend met hem aan het spelen gaat met de LEGO. Om 8 uur is een ieder wakker.

Lies en ik ontbijten in het hotel waar we ook heerlijk hebben geslapen. Dat mag ook wel voor $ 185,00 per nacht incl. ontbijt met papieren borden, plasic bestek en kartonnen bekers. Om 10 uur zijn we bij de familie die op dat moment een wandeling om het meer maken en daar diverse dieren tegenkomen zoals eekhoorns en schildpadden.
We gaan eerst met zijn allen in de Ford Explorer, waar we ruim in kunnen, naar Targets. Een geweldig grote winkele waar je werkelijk alles kunt kopen. Hebben veel winkels gezien maar de grote en keuze van deze winkel slaat echt alles. De familie koopt hier o.a. luchtbed, dekens, kussen, afvalbakken etc. Dit gaat allemaal nog in de kofferbak en daarna naar het strand.

Eerst nog even licht lunchen bij Poe aan de strandweg. Schitterende ervaring. Na een korte wandeling naar het strand zijn de kinderen niet meer te houden. Springen, rennen en zwemmen dat het een lust is. Na afloop besluiten we naar huis te gaan en de kinderen lekker te laten douchen. Het plan om uit eten te gaan laten we varen aangezien de verwachting is dat de kinderen bij de eerste hap in slaap vallen.

Onno Lies en ik gaan nog even naar de Publix om wat dagelijkse boodschappen te doen. Bij thuiskomst een heerlijk heldere Heineken en een punt pizza welke nog over was van de vorige avond. Om 22 uur gaan ook wij naar bed. Dit als gevolg van de vele indrukken en jetlag. Ik loop nog even 6 rondjes van 200 meter door onze grote kamer en ga ook slapen op het luchtbed.

Zondag 6 mei. Na een bijzonder goede nachtrust gaan we om ca 10.00 uur gezamenlijk een typisch Amerikaanse gewoonte doen. We gaan nl ontbijten bij Cracker Barrel. Een typisch Amerikaanse keten met winkel in oude stijl. Nu komt voor mij een stukje nostalgie. Toen ik ca 45 jaar geleden voor het eerst in Canada kwam was ook mijn eerste ontbijt bij een typisch Canadees ontbijtrestaurant. Hier zak ik voor het eerst dat ze pannenkoeken met warme appelmoes en slagroom aten. Dat stond hier ook op het menu en Vera koos dit uit. Ze kon het niet allemaal op dus opa heeft haar een beetje geholpen. Het was geweldig dit voor mij nostalgische gedeelte mee te maken. Ennuhhhh ........de Fisherman friend deed voor mij zijn werk. Daarna zijn we nog even naar de Praxis gegaan alleen heet het hier Lowe's en is het ca 4 keer groter dan de grootste Praxis bij ons. Daarna wat kleine klusjes in huis gedaan. Vanavond gaan we wel naar een eenvoudig doch voedzaam restaurant maar daarover de volgende keer meer

• 07 Mei 2018 - 12:42

Frank:

Fijn om jullie verslagen te lezen, maar zou het ook mogelijk zijn om wat foto's van dat kleine huisje te sturen? kunnen we inspiratie op doen(hahaha) geniet er van tot het volgende verslag xxx

• 07 Mei 2018 - 13:52

Margreet:

Al die pannenkoeken met appelmoes en slagroom kan je er mooi weer afdansen met de Charleston. (Elementen van de charleston zijn verwerkt in de quickstep. De dans is genoemd naar de gelijknamige stad in South Carolina. De dans was in een snelle variant vooral in gebruik in de revues als showdans, later werd de charleston ook een wat rustiger gezelschapsdans, verwant aan de foxtrot)

• 08 Mei 2018 - 17:07

Kiekel:

Zo te lezen loopt alles al een trein! Succes en geniet van elkaar!!!!
    Knuffel, kiekel