Van krimpen aan den ijssel naar Charlston - Reisverslag uit Charleston, Verenigde Staten van Dick Waard - WaarBenJij.nu Van krimpen aan den ijssel naar Charlston - Reisverslag uit Charleston, Verenigde Staten van Dick Waard - WaarBenJij.nu

Van krimpen aan den ijssel naar Charlston

Blijf op de hoogte en volg Dick

05 Mei 2018 | Verenigde Staten, Charleston

Vrijdagochtend 4 mei 2018. Samen met de ouders van Onno, Kees en Wil, staan wij om 5.00 uur in Krimpen aan den Ijssel. Kelly en de kinderen zijn al wakker en gereed voor vertrek naar Schiphol.
Om o6.30 staan wij op Schiphol. Daar nemen Kees en Wil afscheid. Wij worden keurig door medewerkers geholpen bij afgeven van onze bagage en afdrukken van boardingpasses. Ook poes Puk gaat mee en zit rustig in zijn reismandje. Zij moet mee in de cabine onder de stoel. Even later ontbijt bij McDonalds en even wat rondgelopen bij diverse winkeltjes. Martijn mag een miniatuur vliegtuig uitzoeken. Ik wilde een stewardess uitzoeken maar dat mocht niet.

Om 09.30 gaan we baorden en vliegen keurig op tijd om 10.35 richting Atlanta. Kelly zit met de kinderen op rij 32 en Lies en ik op rij 52. Tijdens de vlucht een paar keer bij elkaar geweest. Maar de kinderen zijn helemaal verdiept in de ruime keuzes aan films. Perfecte verzorging aan boord en we landen keurig op tijd in Atlanta. Daar moeten we via de douane onze koffers ophalen en weer afgeven voor binnenlandse vlucht naar Charlston.

Kelly en de kinderen gaan met douane beambte mee voor extra controle I.v.m. Met hun VISA en ook poes Puk moet gecontroleerd worden. Met een metrolijn gaan we naar de juiste gate om op exacte de juiste tijd naar Charlston te vertrekken
De Amerikanen wet dienaars zijn heel erg secuur ten aanzien van beveiligingen en controles. Maar dit keer is het niet storend en weinig oponthoud.

Op afgesproken tijd zijn we binnen een uur van Atlanta naar Charlston gevlogen. Om 18 uur landen we daar. Het tijdverschil bedraagt 6 uur met Nederland. Dus daar is het 24 uur.

Onno staat ons al op de wachten met zijn Ford. Wat een ontzettend grote bak. Lies en ik halen onze Nissan Versa automaat op welke wij hebben gehuurd. Na een korte rit zijn we dan op hun nieuwe woonadres aangekomen .

Ongelooflijk wat een kast van een huis. Iedereen is laaiend enthousiast. Kinderen hebben allemaal een eigen kamer met badkamer. Een geweldig moderne keuken en ruime veranda's. Een dubbele garage met daarboven een gigantische slaapkamer en badkamer. Dit zal het gastenverblijf worden.

Onno en ik gaan even pizza's halen en onder het genot van een drankje proberen wij 4 reuze pizza's met een diameters van ca 60 cm op te eten. Dat is ons niet gelukt.

Lies en ik slapen de eerste nacht in een hotel in de buurt. Om 22.00 uur ( bij jullie 04.00 uur) gaan we na een reisdag van 24 uur allemaal slapen.

Ten slotte wil ik Vera, Lotte en Merijn geweldig prijzen op de fantastische manier waarop zij deze reis hebben gedaan. Keurig geluisterd, geen gezeur, geen stoeierijen of huil partijen. Grote klasse. Dit heeft uiteraard met opvoeden te maken. Ook poes Puk heeft zich keurig gedragen.

• 05 Mei 2018 - 19:55

Beatrijs:

Heerlijk om zo weer een deel van jullie belevenissen mee te mogen maken. Succes!

• 05 Mei 2018 - 20:36

Kees En Wil:

Leuk verslag Dik.
    We vinden het erg leuk om op deze manier op de hoogte te blijven.
    Groetjes Kees en Wil

• 06 Mei 2018 - 09:05

Elly:

Super en fijn dat ze een heerlijk huis hebben.

• 06 Mei 2018 - 17:35

Jan:

Mooie beelden en dito verhalen, fijn dat alles zo goed verloopt. Fijne dagen en succes daar.