Kennismaking school en verhuiswagen - Reisverslag uit Charlson, Verenigde Staten van Dick Waard - WaarBenJij.nu Kennismaking school en verhuiswagen - Reisverslag uit Charlson, Verenigde Staten van Dick Waard - WaarBenJij.nu

Kennismaking school en verhuiswagen

Blijf op de hoogte en volg Dick

09 Mei 2018 | Verenigde Staten, Charlson

Maandag 7 mei.

Gisteravond nog lekker even uit eten geweest bij een Mexicaans restaurant in de omgeving. Dit als voorbereiding op de komende week. Onno moet vandaag weer gaan werken en vertrekt al om 06.30 uur.

Wij staan om 08.00 uur op en ontbijten met Kelly en de kinderen. Om 10 uur heeft Kelly samen met de kinderen een kennismaking bezoek aan hun nieuwe school. We nemen ruim de tijd en wandelen Eerst door het prachtige park met schildpadden en eekhoorns. Het is hooguit 7 minuten wandelen naar school.

Om 10 uur zijn we bijneemt Daniël Higland School. We worden meer dan hartelijk welkom geheten door mis Davidson ( school counselor) Zij had zich goed voorbereid want ze heetten Vera, Lotte en Merijn bij naam van harte welkom uiteraard ook de moeder en de vader. Heb maar direct aangegeven dat ik de opa ben. Ook de dames op kantoor waren heel hartelijk.

We gingen eerst naar de klas ( grade 1) van Merijn. Alleen waren de kinderen net voor een pauze in het cafetaria. Leuke gezellige klas met verschillende zitjes ( laag, hoog en skippyballen) en afgesloten toilet in klaslokaal. Zijn juffrouw heet mrs Bailey. Later toen wij in het cafetaria waren heeft hij zijn klasgenoten nog gezien. Alle kinderen hebben uitbundig naar hem gezwaaid. Er zit een jongetje in zijn groep die vorig jaar vanuit Nederland is gekomen. Dat zal voorlopig zijn buddy zijn.

Toen langs de bibliotheek van de school. Geweldig mooi en groot. Daarna langs gymzalen, muzieklokalen en art lokalen. Er zitten ca 1200 leerlingen op deze school en elke klas heeft ca 20 leerlingen.

Daarna het lokaal ( 4th grade) van Lotte met mrs Gryder en Mrs. Hyatt. Ook hier weer even de klas in. Lotte werd hier werkelijk met gejuich ontvangen. Alle meiden wilden dat Lotte bij hen aan tafel kwam zitten. Maar ook de knullen deden verwoede pogingen. Lotte zou best de volgende dag naar school willen maar dat gaat pas op woensdag gebeuren.

Last but not least Vera (6 grade). Hiervoor moeten we de trap op. Het is nog niet bekend wie haar 4 leerkrachten zijn. Volgende week gaat de school beginnen met toetsen. De kinderen hoeven zich hierover geen zorgen te maken. Ze mogen maken wat ze kunnen. Allemaal krijgen ze een buddy toegewezen de komende periode.
Woensdag brengt Kelly ze om 07.30 uur naar de hoofdingang en neemt daar afscheid. De kinderen worden dan door de counselor meegenomen naar hun klassen en om 14.30 uur zijn ze klaar. Uiteraard vinden ze het spannend maar ze hebben er wel zin in. Mrs. Davidson vertelde iets in het Amerikaans en Kelly wilde dat vertalen voor Lotte die direct antwoordde : mam ik begrijp wat mrs Davidson heeft verteld dus je hoeft het niet te vertalen.

Daarna weer naar huis en even de grote boodschappen gedaan om vanaf nu gewoon thuis te eten. Lies, Vera en ik zijn nog even naar de shopping mall geweest om strijkijzer en strijkplank te kopen. Kelly is met Lotte en Merijn naar herzienbaar gegaan. Het zwembad is op 200 meter afstand en hoort bij de buurt waar ze wonen.

Morgen komt de container en ook de kuub luchtvracht zal worden afgeleverd. Eindelijk kunnen we dan fatsoenlijk zitten omgorde stoelen I.p.v op de grond.

Dinsdag 8 mei.
Vandaag komt dan de kuub luchtvracht en de zeecontainer. Om half tien zijn de boys aanwezig met de spulletjes. We beginnen eerst met het uitpakken van de kuub luchtvracht welke vorige week is verzonden. Daarna de zeecontainer. Het douane zegel word verwijderd en de deuren zwaaien open. Alles staat exact zoals we dit in Nederland is ingeladen. Ik check de lijst met 210 dozen en kan zien wat er in zit en geef aan waar. Ze met de dozen naar toe moeten. Inderdaad komt mijn verhuis ervaring destijds bij Hendriksen goed van pas. Binnen wijst Kelly aan waar spullen exact heen moeten en Lies is begonnen met uitpakken.

Om 15 uur staat alles binnen en de meeste dingen zijn nagenoeg allemaal weer gemonteerd. De mannen helpen nog met een paar dingen maar wij geven aan dat wij het nu verder zelf doen. Er word nog aangeboden om morgen 2 dames te sturen voor het uitpakken van het restant maar dat blijkt veder in de middag niet nodig. Om 18 uur zijn er ca 190 dozen uitgepakt.

Onno komt om 18.30 uur van zijn werk en vraagt zich af of er nog geen warm eten is en waarom nog niet alles is uitgepakt dit alles met een grote grijns op zijn gezicht

• 09 Mei 2018 - 06:33

Kees En Wil:

Erg leuk verslag Dik.
    Groetjes

• 09 Mei 2018 - 06:36

Joop:

heerlijk uniek en geweldig
    dus geniet maar en groet aan allen daar margreet en joop