Van Savannah naar Charlston - Reisverslag uit Charleston, Verenigde Staten van Dick Waard - WaarBenJij.nu Van Savannah naar Charlston - Reisverslag uit Charleston, Verenigde Staten van Dick Waard - WaarBenJij.nu

Van Savannah naar Charlston

Blijf op de hoogte en volg Dick

18 Mei 2018 | Verenigde Staten, Charleston

Woensdag 16 mei

Vandaag gaan we sightseeing doen in Savannah. We kopen tickets voor hop on hop of Tour, voor rondvaart met raderboot en bezoek aan museum. Heerlijk even genieten van deze prachtige stad tijdens de rondrit. Prachtige parken en schitterende koloniale huizen. Ook heel veel kerken van diverse geloofsovertuigingen. Bij stop 10 stappen wij uit en lopen naar de cruiseboot. Een schitterende tocht over de rivier onder een gigantische brug en langs mooie plekjes. Een geweldig kanonschot schrikt ons op bij de ruïne van het fort bijneemt ingang van de haven. Dit is speciaal voor ons word door de speaker uitgelegd. Een levendig live verslag word verzorgd door de gastheer aan boord.

Daarna weer verder met de Tour. Een bijzonder bezoek was het museum met alle wetens waardigheden over de drooglegging van 1920 tot 1933. Bijzonder mooi en beeldend hoe alles is tentoon gesteld. Nog een klein stukje Tour en om 18 uur gaan we richting hotel.

Donderdag 17 mei

Vandaag verlaten we Savannah en gaan weer naar Charlston. Een rit van ca 200 kilometer. Het rijden valt mij bijzonder mee. Bijna een ieder houd zich hier netjes aan de regels en de snelheid.

Om 13 uur zijn we bij Kelly. De kinderen zijn op school en Onno werkt. Even koffers uitpakken, en oh wat een luxe ook even de was gedaan. Daarna gezellig even bijkletsen over afgelopen week.

Wij zijn benieuwd hoe het bij Kelly Onno en de kinderen is gegaan. De kinderen wennen al aardig. In de meeste gevallen begrijpen ze wat er gezegd en/of bedoeld word. Later blijkt dat Lotte al een aantal uitdrukkingen in het Engels gebruikt ( oh my gosh, oh How cute). Alle drie hebben ze al vriendjes en vriendinnetjes. Merijn heeft al bij Marcel gespeeld. Marcel komt uit België. Zijn vader werkt bij Volvo. Ook de meiden hebben vriendinnetjes. Op school is het best pittig. Ze zijn hier verder met de lesstof dan in Nederland. Gelukkig hebben ze vanaf eind mei tot medio augustus vakantie. In die periode worden ze met behulp van Kelly geholpen met het bijspijkeren van kennis. Ook volgen ze cursus Nederlands via Nederland om te voorkomen dat ze daarmee achterop raken.

Om 14.45 uur komen de kinderen uit school. Kelly maakt het extra gezellig met drinken en snackjes. Een ieder doet zijn/haar verhaal. Heel mooi om dit mee te maken. Daarna gaat Kelly met Lotte huiswerk maken en laat ik Vera de foto's zien van Kennedy Space centre. Dit vind zij geweldig interessant.

Om 19.30 uur als wij al hebben gegeten komt Onno van zijn werk . Het is elke dag 1 uur heen en 1 uur terug rijden voor hem. In de avond uren zitten wij gezellig nog wat te kletsen op de porch ( veranda). Het blijkt dat een ieder het hier naar zijn/haar zin heeft en dit leventje de komende 2 jaar zeker wel vol zullen houden.

• 19 Mei 2018 - 08:07

Mama(oma):

Allereerst feliciteer ik Kelly van harte met haar verjaardag. Fijn dat met hun alles zo goed gaat en ook de kinderen het goed naar hun zin hebben. Ja, en dan zit voor jullie het reisje er bijna op, maar daar zijn we hier dan weer blij om ! Doe ze allemaal de hartelijke groeten en voor jullie maandag een goede terug reis gewenst. Veel liefs en knuffel van mij