Van Capelle aan den IJssel naar Drolshagen - Reisverslag uit Binau, Duitsland van Dick Waard - WaarBenJij.nu Van Capelle aan den IJssel naar Drolshagen - Reisverslag uit Binau, Duitsland van Dick Waard - WaarBenJij.nu

Van Capelle aan den IJssel naar Drolshagen

Door: Dick en Lies

Blijf op de hoogte en volg Dick

11 Juni 2019 | Duitsland, Binau

Van Capelle aan den IJssel naar Drolshagen in Duitsland

In het weekend van 2 juni hebben we de caravan opgehaald en schoon gemaakt. Willem en Miranda kwamen zaterdagmiddag nog even langs. Gezellig even bij gekletst met een hapje en een drankje. Zondag mochten wij op kleindochter Meys passen terwijl Martijn, Joyce en Bo naar het concert van Marco Borsato gingen. Een heerlijke dag waarbij de ene wijsheid de andere snel opvolgde van deze “jonge” dame. Geweldig. Ook Martijn Joyce en Bo hebben ook een geweldige middag gehad met dank aan Mojo die dit hebben aangeboden.
Zondagavond kreeg ik acute pijn in mijn keel en dat werd alleen maar erger. Maandagochtend kon ik bijna niet praten en ook slikken deed verschrikkelijk veel pijn. Gelukkig kon ik snel terecht bij onze huisarts. Daar werd een flinke amandel ontsteking geconstateerd. Het herstel zou minimaal 10 dagen duren. Even hebben we overwogen om de vakantie af te blazen maar afgesproken dat we even zouden afwachten. Dinsdag onze eigenlijke dag van vertrek even heel rustig aan gedaan. Lies kon van alles tegen mij zeggen een weerwoord kreeg ze deze keer toch niet.
Dinsdagavond voelde ik mij enigszins beter en besloten om woensdag te vertrekken. Ik voelde me nog niet echt lekker maar het ging.
Woensdagochtend vertrekken we voor een rit van ca 350 kilometer naar Drolshagen in het Sauerland. Een mooie camping aan de Biggensee.. Daar aangekomen bleek dat men tijdens de pinksterdagen helemaal vol stonden. Toch even al mijn charmes in de strijd gegooid, vooral met mijn zwoele hese stem, waarna de 85-jarige campinghouder uiteindelijk zwichtte. Ze hadden nog een plek op de bult. Vanaf deze plek een prachtig uitzicht over de vallei met de Biggensee. Later bleek deze heuvel een echte “kuitenbreker” te zijn aangezien de toiletten, douches, afwasmogelijkheden, winkel en uitlaatgelegenheid voor George allemaal benden was een wandeling van ca 200 meter.
Wifi was ook niet beschikbaar en tot overmaat van ramp ook de tv werkt niet. Kortom niet echt een succes. Neem daarbij het feit dat onze afzonderlijke en gemeenschappelijke spanningen van afgelopen maanden er ook nog even uit moesten is deze eerste week niet echt top.
Maar samen genieten we toch weer van deze reis. Even wennen dat niets hoeft en alles mag en kan. Een mooie rit door de omgeving gemaakt en heerlijk in een plaatselijk restaurant gegeten.
Dinsdag 11 juni 2019
Vandaag vertrekken wij om ca 11 uur voor een rit van 275 kilometer naar camping Fortuna in Binau. Dat ligt bij Heidelberg aan de grens van het Zwarte woud. Een mooie camping direct aan de rivier de Necker. Maar goed daarover later meer. De groeten van de kapiteins van Maxwell, Annabel, Sreamer1, Johanna en uiteraard van ons

• 12 Juni 2019 - 04:46

Elly Dokman:

Een hele fijne vakantie en rust goed uit, zal je amandelontsteking goed doen

Elly

• 12 Juni 2019 - 17:07

Mama(oma):

Lieve kinderen. Maakte me al helemaal ongerust door helemaal niks te horen, maar ziedaar ….jullie zijn op weg naar Heidelberg, of ondertussen al gearriveerd. Hier alles goed; hebben mooi weer met vandaag een fikse regenbui. Lekker voor m'n tuintje en hoef ik dus niet te sproeien. Neem het er lekker van en geniet saampjes. Dikke knuffel mama