Van Turialba naar Cahuita - Reisverslag uit Cahuita, Costa Rica van Dick Waard - WaarBenJij.nu Van Turialba naar Cahuita - Reisverslag uit Cahuita, Costa Rica van Dick Waard - WaarBenJij.nu

Van Turialba naar Cahuita

Door: Dick

Blijf op de hoogte en volg Dick

23 Maart 2013 | Costa Rica, Cahuita

Vrijdag 22 maart

Na een goede doch enigszins warme nacht (18 graden) vertrekken wij om 08.30 uur richting de Caribische kust naar Cahuita. Een rit van 135 km door de bergen en zal incl. stops ca 4 uur duren. Onze eerste koffie-/ plas stop is na 1 uur bij een leuk restaurantje met leuke foto momenten om dieren te fotograferen. Daarna rijden we door en stoppen bij een bananen plantage (DelMonte) waar de bananen aan struiken groeien en voorzien zijn van blauwe plastic zakken om te voorkomen dat deze beschadigen. De bananen groeien uit een bloem van de bananenblader en op een gegeven moment zitten er zoveel bananen aan dat de opknapt. De bananen willen echter tegen de zwaarte kracht ingroeien, negatieve geometrie. En daarom zijn bananen dus krom. Snappen jullie best wel hè Floris, Annemijn,Maud, Jasmijn, Vera, Lotte en Merijn.

Om 12.30 uur zijn wij bij Atlantida lodge in Cahuita. Een eenvoudige, sobere maar schone lodge. Lekker relaxen aan het zwembad en alvast de slapende roodoogmakikikker gezien. s'Avonds met een aantal mensen van onze groep in een reggae restaurantje aan het strand wezen eten. De beste rode snapper ooit gegeten. Toen we terug kwamen met zaklantaarns de roodoogmakikikker gezocht en gevonden. Prachtig als het beestje wakker is met zijn grote rode ogen.

Zaterdag 23 maart

Na een zwoele nacht om 8.45 uur vertrokken naar het Nationaal park van Cahuita. Onder begeleiding van een zeer goede gids hebben we alle dieren gezien welke wij ons maar konden wensen. De leguaan incl de Jezus leguaan die met zijn vliezen hard over het water kan lopen, de luiaard die 1 keer per week naar beneden komt uit een boom om te plassen en te poepen, de brulapen familie waarvan de leider degene is met de grootste ballen, de capucijneraapjes met hun lieve onschuldige kopjes en de kleine gele doch zeer giftige slang. Een prachtige wandeling door het het bos direct gelegen aan de Caribische zee.
Daarna lekker rustig terug gewandeld en aan de vloedlijn met een prachtig uitzicht relaxed wat gedronken. Yooh- man cool.

Onze reisleidster van de vorige reis kon gisteren helaas niet komen ivm pech met haar auto en wij hopen haar vandaag nog te zien. Vanavond eten wij bij het restaurant van onze lodge en morgen gaan wij weer de grens over naar Panama maar daarover een volgende keer meer.
Leuk om te horen dat een aantal relaties van onze reisgenoten ook deze site lezen.

• 24 Maart 2013 - 00:24

Ellen+rest:

En daar zit je dan. Zaterdagnacht in Nederland na een bijzonder koude zaterdag te lezen over jullie bezoek aan een bananenplantage. Vanmorgen op de Doetinchemse markt toevallig nog bananen gekocht.
    Nu ga ik lekker dromen over een Caribisch strand (en niet over een roodoogmakikikker!)
    Love up, live free, let's dance (=reggae...)
    Liefs, Ellen+rest

• 24 Maart 2013 - 08:53

C.de Waard:

Na een zeer koude nacht met gevoelstemperaturen van -15 gr. is het een verademing dat het ergens anders wel warm kan zijn en hopelijk komt dat hier ook nog. Hier is alles goed ,op het weer na dan,maar daar zullen we maar niet op mopperen want het helpt niet en gelukkig hebben we een lekker warm huis en genoeg te eten dus : mijn liefje wat wil je nog meer!
    Geniet ze ! Liefs van ons tweetjes, jullie ouders

• 24 Maart 2013 - 15:41

Marjan:

Heb in een deuk gelegen om de Jezusleguaan, de brulaap met grote ballen en de capucijneraap, die waarschijnlijk zo heet omdat hij niet de "kwaliteiten" van de brulaap heeft :D Geniet mensjes!!!

• 25 Maart 2013 - 13:34

Paul:

Broer dat van die bananen geomatrie hebben die kinderen al op de kleuterschool gehad...
    Als iets een te krap velletje heeft en er gaat meer banaan in trekt die vanzelf krom dus.
    Zeker nooit geen verse worst gemaakt vroeger thuis als er weer een varken geslacht was?
    Wel mooi om te zien dat jij je een beetje Tarzan voelt met liefde voor de natuur!
    Eerder keek je alleen naar kikkerbilletjes maar keek ze volgens mij nooit in de ogen.
    Hier blijven we wel met kou en sneeuw zitten "Lente" maar niet klagen Cyprus is weer gered!
    groeten en vermaak jullie nog even...