Van Boquete (Panama) naar Dominical (Costa Rica) - Reisverslag uit Dominical, Costa Rica van Dick Waard - WaarBenJij.nu Van Boquete (Panama) naar Dominical (Costa Rica) - Reisverslag uit Dominical, Costa Rica van Dick Waard - WaarBenJij.nu

Van Boquete (Panama) naar Dominical (Costa Rica)

Door: Dick

Blijf op de hoogte en volg Dick

19 Maart 2013 | Costa Rica, Dominical

Maandag 18 maart.

Van Boquete (Panama) naar Dominical (Costa Rica)

Om 08.30 uur zijn alle koffers weer vastgebonden boven op onze bus. Wij kunnen allen na een uitstekende nachtrust verstreken vanaf onze schitterend gelegen lodges. Na een korte tussenstop arriveren wij om ca 10.30 uur aan de grens. Allemaal uitstappen en een stempelhalen in ons paspoort bij de "salida" douanier van Panama. Daarna. Allemaal in 1 ruimte waar ook onze koffers staan. De deur gaat dicht en even later komt een soldaat met een hond binnen die aan onze bagage gaat snuffelen. De hond snuffelt aan mijn reistas en herkend de geur van mijn Lacoste aftershave, waarschijnlijk dezelfde als dievan zijn baas. Daarnaar koffers ingebusseld en wij lopen ca 250 meter naar de grens met Costa Rica. Ook daar weer paspoorten controle door de "entrada" douanier en de benodigde stempel. Enkelen van ons moeten hun bagage laten controleren maar dan is het eindelijk klaar.
Na bijna 2 1/2 uur kunnen wij onze reisvervolgen. De klok zetten wij een uur terug dus nu is het tijdverschil met Nederland + 7uur

Om 16 uur komen wij aan bij Villa's Rio Mar. Hier krijgen wij een prachtige lodge toegewezen in het park. De veranda is omgeven met witte vitrages. Alleen is het wel erg warm 30 graden +. Dus snel met z'n allen het zwembad in en gezellig war aan de bar IN het zwembad wat drinken. s'Avonds met de hele groep wat eten in het restaurant.

Dinsdag 19 maart

Na een hele warme nacht onder een minimaal werkende ventilator werden wij door het geluid van vogels gewekt. Een groepje uit ons gezelschap ( Koos en Coby, Gina en Wouter en 2 van de 3 golden giro's) gaan een dagtour maken met bus, boot en wandeling door national park Corcovado. Wij besluiten lekker een dagje te relaxen met korte wandeling, lezen en genieten van de natuur. De mooiste vogels zien we hier en ook prachtige orchideeen.