Van India naar Nepal - Reisverslag uit New Delhi, India van Dick Waard - WaarBenJij.nu Van India naar Nepal - Reisverslag uit New Delhi, India van Dick Waard - WaarBenJij.nu

Van India naar Nepal

Door: Dick

Blijf op de hoogte en volg Dick

30 Maart 2012 | India, New Delhi

Woensdag 28 maart

Vandaag gaan we India verlaten en gaan nog een week naar Nepal. We moeten alleen Arie en Ria achterlaten in varenasi. Arie is opgenomen in het ziekenhuis en moet zsm naar Nederland voor een niertranspantatie. Onze Annie regelt alles tot in de puntjes zover zij kan. Het ziekenhuis hier is alleen net zoals het verkeer een grote chaos. De doctoren daarentegen zijn zeer kundig. Ook 2 andere reisgenoten haken arf aangezien zij alleen voor een 14 daagse reis India hadden geboekt en bij onze groep waren gevoegd. Het is een lange rit naar de grens en onderweg worden alle papieren in orde gebracht ( 25 dollar per visum aanvraag)zodat Annie direct naar de douane kan om alle formaliteiten te regelen. Als wij na een korte toespraak van mij de chauffeur en zijn hulp-chauffeur uitvoerig hebben bedankt voor de fantastissche verzorging en proffesionele stuurmanskunst nemen wij afscheid van hen. Onze koffers gaan in een aantal riksjas en zo gaan wij lopend de grens over tussen India en Nepal. Daar staat onze nieuwe bus ons al op te wachten tezamen met onze gids in Nepal. Na 30 minuten zijn alle papieren geregeld en kunnen we gaan. Nog even pinnen en dan binnen 20 minuten zijn wij in onze hotel voor 1 nacht in Lumini.

Donderdag 29 maart

Vanochtend vertrokken vanuit Lumini naar de plaats waar Boedha geboren is. Na een forse wandeling over het complex komen wij aan bij de "heilige plaats" voor vele Boedha-pelgrims. In een gebouw zijn de overblijfselen van het vroegere paleis waar Boedha 30 jaar heeft gewoond alvorens het paleis te verlaten. De plaats van zijn geboorte is gekenmerkt met een grote steen. Best indrukwekkend. Daarna rijden we door naar het Nationaal park Chitwan. In het park heeft ons hotel verschillende kleine huisjes staan. Hier overnachten wij op een houten plank met 4 poten een dun matrasje een douche en toilet. Hardstikke leuk om dit ook eens mee te maken. In de namiddag maken wij een tocht met een ossenkar door de landerijen in de omgeving van ons hotel. Wij bezoeken een origineel Tharn dorpje waar men zelfs al met bio-gas kookt. De huizen zijngebouwd van olifantenriet en dan afgedekt met een mix van modder en koeienstront.

Onze eerste indruk van Nepal is dat de mensen hier nog vriendelijker zijn, de straten zijn schoner en iedereen ziet er verzorgder uit. ook is het hier veel goedkoper.

Vrijdag 30 maart

Vanochtend een kanotocht gemaakt in het Nationaal park. Naast de vele vvogels hebben wij hier ook veel krokodillen gezien. Alleaal Lacasta modelletetjes. Daarna een olifanten verzorgings-farm bezocht. Vele olifanten hadden jonge olifantjes. Er was er zelfs 1 van slechts 8 dagen oud. De dieren worden hier uitstekend verzorgd. Ook hebben wij nog even naar het wassen van de olifanten gekeken. In tegenstelling tot de Afrikaanse olifant is de Aziatische olifant vrij tam en makkelijk trainbaar. Toen ik stond te plassen begonnen de olifanten keihard te lachen. Op mijn vraag wat er zo leuk aan was vertaalde een van de oppassers de taal van de olifanten. Het bleek dat de olifanten zich afvroegen of ik met dat slurfje moest eten: :-)

En Maud ze lopen hier gewoon los en niet in een dierentuin.

Straks gaan we nog een tocht maken op de rug van een olifant. Een prachtige tocht door de dichte beplanting van het park waar neushoorns, herten en apen lopen.

• 30 Maart 2012 - 10:01

Paul:

Wat is er mis gegaan met de genen dat mijn oudste broer er niet mee kan eten en ik wel terwijl ze zeggen een olifant heeft de grootste en dan komt Paul... Dat zo'n dun matje jouw afgetrainde lichaam confortabele nachtrust kon brengen? Vast een Tempur/Auping bedje??? Groeten en mooie voortzetting van jullie reis!

• 30 Maart 2012 - 14:09

Zeddam:

zo kan die wel weer broers,ik zal mijn opmerking dan maar niet plaatsen,dat klinkt dan zo lullig.Dick en Lies nu weten jullie wie er onder die steen in nepal ligt,in drenthe hebben ze hele stapels stenen en niemand weet wie er onder ligt.geniet van jullie reis dat doen wij van het verslag,groetjes en liefs FEMI

• 01 April 2012 - 18:41

Joop:

was effe weg 4 dagen golfen in zuid frankrijk !!!!en effe bijkomen van allerlei werkzaamheden van school . je snapt dat wel he`//
    dus heb nu alles gelezen en ben weer helemaal bij. geweldig . veel plezier nog en groet van ons margreet en joop
    jij gaat toch niet op de rug van een olifant zitten???? olifanten kunnen ook een hernia oplopen hoor...

• 09 April 2012 - 08:58

Marianne:

Na gelezen te hebben hoe interessant Nepal is ben ik nu wel een beetje jalours! Moet een hele verademing zijn na het zeer drukke, volle en rumoerige India.
    Ik heb intussen alweer een hele week gewerkt en de vakantie lijkt ver weg. De foto's helpen herinneren hoe indrukwekkend het stukje India is wat wij hebben gezien.
    Ik lees je verslag nog een s rustig door en ga nu als een haas weer aan het werk.
    hartelijke groeten.