Welland, St. Catharines en Port Colbourne - Reisverslag uit Wainfleet, Canada van Dick Waard - WaarBenJij.nu Welland, St. Catharines en Port Colbourne - Reisverslag uit Wainfleet, Canada van Dick Waard - WaarBenJij.nu

Welland, St. Catharines en Port Colbourne

Door: Dick en Lies

Blijf op de hoogte en volg Dick

07 Mei 2019 | Canada, Wainfleet

Zondag 5 mei
Na een heerlijk ontbijt gingen Boyd en Susan naar hun kerk en is Lies thuis gebleven terwijl ik naar de Maranatha kerk in Wainfleet ben gereden. Dit was de kerk waar ik in mijn begin periode in Canada ook naar toe ging. De kerk was nog grotendeels hetzelfde. Oom Hands heeft destijds veel geld geschonken bij de opbouw van deze kerk. Een mooie dienst met Bart Keever (de man van nicht Joy) was de voorganger. Zoals gebruikelijk werd ik tijdens de dienst hartelijke welkom geheten. Na afloop kwam een oude bekende, Jack Oskam (89 jaar) speciaal naar mij toe om gedag te zeggen.

Na afloop heb ik Yolanda meegenomen naar hun huis daar hebben wij samen aan de overkant het graf van oom Hans bezocht. Bij Ron en Yolanda komtdeze dag een heel groot deel van de familie bijeen voor de familie BBQ en een drankje. Het was bijzonder gezellig en hebben veel mooie gesprekken kunnen voeren. Joe de man (41) van Petra (dochter van Boyd en Susan) kwam wat later aangezien hij zijn laatste examens had voor zijn doctors bull. Met luid gejuich werd hij met toeters en bellen en champagne door zijn gezin en ons allen ontvangen. Het werd een mooie en late avond waar iedereen moe maar zeer voldaan weer huiswaarts keerde.

Maandag 6 mei

Om 10.05 uur stonden Ron en Yolanda voor de deur om ons een dagje mee te nemen. Eerst hebben wij de 9 sluizen bezocht in het Welland kanaal die Lake Erie en Lake Ontario verbinden. Rexroth (voorheen het bedrijf van oom Hans) hebben kortgeleden alle mechanische deuren vervangen door hydraulische. Het is altijd een prachtig gezicht om die immens grote oceaan schepen door de sluizen te zien gaan.

Daarna zijn we gaan shoppen in een HUGE shopping mall. Ik was degene die hier hoofdzakelijk dingen heb gekocht. O.a.: 2 paar sketchers, 2 polo’s Ralph Lauren, 1 wind/regenjack, rode zwembroek en een rode Canada-cap voor het golfen. Daarna nog een whisky proeverij gedaan en tenslotte rustig naar Port Colborne gereden.

Daar hebben wij met Boyd, Susan, E.J., Sharen, tante Greet, Lies and I een afscheid etentje genuttigd bij the Belmont. Daarna nog even een laatste drankje bij Boyd en toen moe maar voldaan naar onze warme nestjes.
Het was voor Lies en mij een geweldig mooi en warm welkom bij onze Canadese familie. Toch ook veel gezien en voor mij opnieuw ervaren. Dank aan onze familie die ons zo liefdevol heeft ontvangen en verzorgd.

• 07 Mei 2019 - 12:01

Miranda Toussaint:

Lies wat een geluk dat de kanarie gele zwembroeken niet voorradig waren

• 07 Mei 2019 - 16:05

Joop:

oh wat leuk!!! een ralph lauren polo, die wilde ik altijd al hebben , wat fijn dat je er nu eentje voor mij gekocht hebt dank groet en veel plezier nog joop

• 08 Mei 2019 - 12:49

Margreet:

Mooi rood is ook niet lelijk!