Charleston Daniel Island - Reisverslag uit Charleston, Verenigde Staten van Dick Waard - WaarBenJij.nu Charleston Daniel Island - Reisverslag uit Charleston, Verenigde Staten van Dick Waard - WaarBenJij.nu

Charleston Daniel Island

Door: Dick en Lies

Blijf op de hoogte en volg Dick

12 Mei 2019 | Verenigde Staten, Charleston

Donderdag 9 mei

Het weer is heerlijk. Lekker zonnetje en ca 25 graden. Voor Lies en Kelly een reden om met de Ford Mustang convertibel even boodschappen te gaan doen. Mooi om deze “twee chicks” te zien wegrijden. Alle mannen draaiden hun hoofd om naar hen beiden. Verder een dagje relaxen eeen beetje lezen en zwemmen.
Vrijdag 10 mei
Vandaag ook weer een beetje schrijven lezen en de buurt verkennen. Kinderen opgehaald van school en lekker nog even zwemmen. Onno is ook bijtijds thuis en lekker samen gegeten.

Zaterdag 11 mei

Vandaag een tour tocht gemaakt naar Charleston. Eerst even gestopt bij een groot winkelcentrum om verjaardags cadeaus voor de kinderen te kopen. Ivm aanstaande vakantie kiezen Vera en Merijn voor een mooie Speedo snorkeluitrusting en Lotte kiest voor diverse make-up kleuren in een mooie beautycase. De lunch gebruiken we bij Fleet landing. Een prachtig mooie locatie direct aan het water. De opening naar open zee is duidelijk te zien. Heerlijk gegeten. Bij thuiskomst nog lekker even gezwommen. Om 17.30 uur worden wij met zijn allen verwacht bij kennissen van de familie. Zij wonen op loopafstand en daar was een pot-love. Bij een pot-love neem je zelf eten en drinken mee. Zij wonen ook in een groot huis direct aan het park waar die avond een big-band speelt en iederen van daniel Island gaat daar heen met het hele gezin. Vera, Lotte en Merijn komen heel veel vriendjes en vriendinnetjes tegen van school. Het is een bijzonder gezellige avond met lekker eten, drinken maar vooral bijzonder aardige lieve mensen.

Zondag 12 mei 2019

Vandaag is het moederdag. Samen met de kinderen maken wij het ontbijt klaar en zijn er voor de moeders kleine presentjes. Daarna hebben Onno en ik onze moeders in Nederland gebeld. Daarna even naar het zwembad toen het begon te onweren. Het zwembad moest direct ontruimd te worden. Onno en ik zijn naar de haven gereden om daar verse garnalen te kopen. Verser kan je ze niet krijgen. Nog even in de omgeving wat rondgereden in de Ford Mustang en toen naar huis.
Daar aangekomen voorbereidingen getroffen voor de BBQ en later heerlijk gegeten. Lies en ik gaan ons gereed maken voor onze 4 –daagse trip naar Nashville Tenessee.

• 13 Mei 2019 - 06:53

Miranda Toussaint:

Geweldige verhalen mooi om te lezen geniet van jullie trip kinderen en kleinkinderen.
    Doe Kelly, Onno en de kids de groeten van ons

• 13 Mei 2019 - 09:12

Margreet:

Toch wel het goeie leven daar in de USA he? Mooi om te lezen.
    Groet aan de kinderen en kleinkinderen van ons. En een heel mooie reis verder!