Namibië en Botswana van Kasane naar Maun - Reisverslag uit Maun, Botswana van Dick Waard - WaarBenJij.nu Namibië en Botswana van Kasane naar Maun - Reisverslag uit Maun, Botswana van Dick Waard - WaarBenJij.nu

Namibië en Botswana van Kasane naar Maun

Door: dick en lies

Blijf op de hoogte en volg Dick

26 September 2016 | Botswana, Maun

Zaterdag 24 september
Van Kasane Kubu Lodge naar Nata Elepant Sands

Vandaag een korte saaie rit over 270 kilometer geasfalteerde 2 baans weg. Onderweg via controle post waar je de schoenzolen moest ontsmetten en met de auto door een ontsmettings bak. Dit om te voorkomen dat er mond en klauwzeer zou worden verspreid.

Aangekomen bij ons onderkomen viel gelijk de grote waterput op met wel 30 olifanten. Zie de bijgesloten foto's . Aan deze put liggen circa 25 tent huisjes. Wij hadden nummer 7. Een eenvoudige tent met normale boxspring matrassen. Electriciteit beperkt tot zonnen energie en een eenvoudige badkamer. Het uitzicht is natuurlijk ongelooflijk mooi.

Om 16 uur zijn we met een grote truck met aanhanger het bos ingereden om daar een bushbraai mee te maken. Oftewel een bbq in de open lucht. Geweldig. Groot kampvuur, drankje erbij gezellig kletsen terwijl de medewerkers puree, groenten en een champignonsaus klaar maken. Op het laatst een heerlijke rumpsteak. Op de achtergrond ( 25 meter) ca 15 olifanten die lopen te schuifelen, trompetteren en te drinken.

Daarna weer terug en met alle luiken van de tent open heerlijk slapen af en toe opgeschrikt door een trompetterende olifant die vlak onze tent liep.

Zondag 25 september
Van Nata Elephant Lodge naar Gweta Planet Baobap

Na lekker uitgeslapen te hebben tot 7 uur werden we gewekt door gebrul en trompetter geschal van onze dikhuiden voor de tent bij de waterpoel. Lekker even naar toilet met uitzicht op 2 etende olifanten. Waar heb je dat in Nederland? Het blijft een prachtig gezicht. Rustig ons boeltje opgeruimd en toen aan het ontbijt. Gezellig weer wat gekletst met 2 Amerikaanse gezinnen en een Hollands echtpaar die hier voor hun dochter waren die volgende week met een Botswaan trouwt.

Daarna een korte rit van ca 155 kilometer ( 2 uur incl water kopen. En 2 glazen.) om 12 uur waren we bij Lodge Planet Baobab. Mooi resort met veel oude Baobab bomen. De lodges zijn eigenlijk traditioneel gebouwde hutten van koeienstront helemaal afgestuct en geschilderd. Binnen zeer eenvoudig 2 stenen bedden met een dikke schuimrubber matras.
Sommige wel 4000 jaar oud. Hier konden we lekker relaxen bij het zwembad en ook alle mooie dingen welke wij de afgelopen 2 weken hebben meegemaakt even verwerken. We hebben zoveel gezien en beleefd dat het lijkt alsof we hier al veel langer zijn.

Tot op heden klopte ook alles. De juiste lodges, de juiste routes, de juiste afspraken en de algemene informatie. Het klopte allemaal. Hulde aan Suid Africa reizen in Wierden en in Namibie African Profile Safari's . Wij kunnen. Aan een ieder deze organisatie aanbevelen.

Morgen en overmorgen naar Maun.

• 26 September 2016 - 15:40

Paul De Waard:

Tent nummer 7 wel toevallig dat de Bonairestraat ook nr. 7 had. 2 Etende Olifanten... In Nederland heb je er meer in Emmen, Arnhem, op de veluwe en Hartje Amsterdam, Blijdorp Rotterdam, Beekse bergen en dan al die Circus attracties... Maar jullie zijn zolang weg dat je dat NATUURlijk allemaal vergeet... Veel plezier en geniet nog effe.

• 26 September 2016 - 19:07

Ellen En Harry:

Geniet er nog maar van! Een toilet met uitzicht op olifanten maak je niet snel meer mee!
    En een hut van koeienstront trouwens ook niet...
    Klinkt weer als een geweldig avontuur daar!
    Liefs!