Van Bocas del Toro via Valle de Anton naar Gamboa - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Dick Waard - WaarBenJij.nu Van Bocas del Toro via Valle de Anton naar Gamboa - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Dick Waard - WaarBenJij.nu

Van Bocas del Toro via Valle de Anton naar Gamboa

Door: Dick

Blijf op de hoogte en volg Dick

27 Maart 2013 | Panama, Panama-stad

Dinsdag 26 maart

Om 04.45 uur ging de wekker. Vandaag vliegen wij om 07.30 uur met een binnenlandse vlucht van Bocas del Toro naar Panama city. Helemaal niet erg om zo vroeg op te staan na zo'n geweldige dag gisteren. Het inchecken gaat op zijn Panamees. Je mag 15 kg / pp meenemen en overgewicht ( van de bagage, bijdehandjes) moet je extra bijbetalen ca $ 1,25/ kg. Wij moesten ca € 7,20 bijbetalen.

Om even na 8 uur land de Fokker F50. Passagiers stappen uit en woj kunnen na een half uurtje instappen. Er kunnen 50 passagiers mee en er gaan er 44 mee dus ik kan weer lekker ruim zitten. Na een voorspoedige vlucht landen we na ca 1 uur vliegen in Panama. Koffers op het dak en in ongeveer 3 1/2 uur incl lunch komen wij aan in Valle de Anton. Mooi eenvoudig maar erg leuk hotel met verrassende kamerindelingen. Lekker buiten gezeten genietend van de natuur. Een aantal reisgenoten maken een wandeling door de omgeving. Wij gaan in de middag nog even naar het dorpje met onze bus om wat inkopen te doen op een klein marktje met allemaal leuke snuisterijen. Wij kopen wat kleine dingetjes voor de kleinkinderen.

Woensdag 27 maart

Lekker uitslapen en ontbijten. Onze 3 Golden Girls uit Zwolle besluiten om in de vroege ochtend onder begeleiding van een gids nog even een mooie natuurwandeling te maken. Om 11 uur vertrekken wij voor een rit van 3 uurtjes naar Gamboa bij Panama city. Voor de derde keer zien we het Panama kanaal het blijft fascinerend.
Dan komen we aan bij het Gamboa Rainforest Resort. Een prachtige accommodatie waar wij ons de komende dagen zeker niet zullen vervelen.
Morgen de laatste dag van onze groepsrondreis. De meeste reisgenoten gaan vrijdag terug naar Nederland. Wij gaan echter onze verlenging in op de San Blas eilanden. Maar eerst even uitrusten van het schrijven van dit artikel op het terras onder het genot van een Cuba Libre en een langzaam draaiende fan bij een temperatuur van 25 graden. Vertrouw dat ik jullie niet jaloers maak. Voor de maand mei is de winter voorbij ( oud Chinees spreekwoord)

• 27 Maart 2013 - 23:43

Ellen+rest:

Helemaal niet jaloers...
    Als de zon schijnt in mei, dan is de regen voorbij!
    Sterkte bij het afscheid van een gedeelte van jullie reisgezelschap. Lekker genieten op de San Blas eilanden!

• 28 Maart 2013 - 09:05

Cor De Waard:

We proberen er ons een voorstelling van te maken hoe of jullie op een terrasje zitten,maar aangezien er hier weer sneeuw voorspeld is, hebben wij geen idee hoe of dat is ! Geniet er maar lekker van en als jullie 3 april thuis komen breng dan dat zonnetje maar mee ! Hier is verder alles oke. knuffel van jullie ouders xx