Aruba - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Dick Waard - WaarBenJij.nu Aruba - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Dick Waard - WaarBenJij.nu

Aruba

Blijf op de hoogte en volg Dick

20 September 2012 | Aruba, Oranjestad

Zondag 16 september

Vandaag vertrekken we vanaf Curacao naar Aruba. We zouden om 10 uur worden opgehaald voor onze transfer naar Hato airport maar hier moesten we zelf achtreaan bellen. De chauffeur was om 8 uu al geweest en dacht dat dat voldoende was. Met enige vertraging waren we nog op tijd. Ook nu weer nagenoeg gestopt voor de oincheckbalie. Daarna belastingvrij inkopen en we werden door al het personeel uitgezwaaid van de winkel zoveel hadden we gekocht. Na een vlucht van maar liefst 20 minuten met een Fokker 50 van Insel Air en weer zonder warme lunch en drankjes landen we met de nodige turbelentie op het vliegveld Reina Beatrxc op Aruba. Na een korte transfer kwamen we in ons mooie hotel aan. Weer een ruime kamer op de begane grond en mooi terras. Ruime kamer met keuken en mooie badkamer. Hier reddemn we ons wel weer de komende 5 dagen
Aruba is nog kleiner dan Bonaire alleen heeft het 120.000 inwoners. Er is niet veel te zien. We zijn met plaatselijk busje naar Oranjestad gegaan en daar wat foto's gemaakt en boodschappen gedaan in de plaatselijke supermarkt. Een mooie stad welke goed is onderhouden.44 jaar geleden heb ik hier op het Wilhelminaplein de intocht mogen meemaken van een zwarte Sinterklaas en toen wist ik zeker dat hij niet bestond.

Verder besluiten we om lekker te gaan genoieten van zon, zee en strand. Vooral Lies is dol op de zee. Op een gegeven moment kwam er een geweldig hoge golf aan welke haar op het strand wierp. Ik deed het bijnea in mijn broek van het lachen. Het dunne zand zat werkelijk overal in haar badpak. Gelukkig konden we samen erg om lachen. Daarna lekker even afspoelen in het zwembad.
Zo doen we dat elke dag. Eerst lekker buiten ontbijten, dan het grote zwembad, lunch in ons appartement, dan naar de zee en afsluitend het kleine zwembad. S Avonds zelf koken en genieten van de zonsondergang.

Vrijdagmiddag 22 september vertrekken wij naar Nederland. Eerst tussenstop op Bonaire en dan hopen wij zaterdagochtend om ca 10.30 uur op Schiphol te landen.

Dank voor jullie belangstelling en degene die een reaktie hebben gestuur dak daarvoor, De onderwater camera welke wij van Joop en Marja mochten lenen deed het uitstekend en dank daarvoor. Broer Paul ik heb Ruud niet gezien maar hij heeft waarschijnlijk naar iemand uitgekeken die alles door elkaar dronk en ik drink niet (onder water). Vriend Paul, leuk te lezen dat je zo geniet van je kleindochter Lauren. Frits vertrouw dat Elly zich netjes heeft gedragen. O ja tenslotte het weer is hier prima. Elke dag ca 30 graden met een constante wind en lichte bewolking.

Tot wederhoren

• 20 September 2012 - 08:28

Paul:

Ha vakantie gangers,
    Fijn dat jullie het mooi hebben gehad.
    En nu weer terug in hetzelfde vliegtuig waar Ruud Weijers inzit?
    Die zou ook zaterdagmorgen landen op schiphol om
    optijd bij de beachparty te zijn s'avonds...
    Misschien zie je elkaar in het vliegtuig aan de bar?
    groeten en goeie reis en bedankt voor jullie reis verslagen.

• 20 September 2012 - 13:29

Ellen+rest:

Lieve alletwee!

Lijkt me prachtig daar! Horen natuurlijk al veel over Aruba van Carla en Wouter, zijn jullie nog bij de "Bugaloo-bar"geweest op de pier? (daar werkt Myrthe)
    Ook stuurde Carol afgelopen januari mooie foto's van Aruba (met o.a. tante Greet in Riu Palace).
    Nog even genieten daar, hier is het nu echt koud... (neem maar wat zon mee voor de Beach Party die wij zaterdag hebben bij de waterskibaan)!
    Goede reis! Liefs van ons

• 20 September 2012 - 14:16

Cor De Waard:

Have a good flight and a happy landing! Of op z'n Achterhoeks : Goed goan !!
    Liefs van papa en mama

• 20 September 2012 - 19:49

Paul:

Hoi Lies en Dick, leuk verhaal over Aruba en Lies haar zandkorrels. Als ik dit zo lees allemaal geeft mij dit toch wel een soort Zwitserslevengevoel. Ben ook benieuwd of jullie nog wel kunnen wennen hier. Ben blij als jullie weer thuis zijn, ook namens Sylvia. Kus aan Lies. Paul en Sylvia

Verslag uit: Aruba, Oranjestad

ABC eilanden in het Caribisch gebied

12.25 uur vertrokken vanaf D43 met KLM 767 MD 11 naar bonaire met tussenstop op Aruba. Daarnadoor naar Bonaire. Hadden upgrade naar comfort plus.
Om 18.25 uur plaatselijke tijd kwamen we aan op het vliegveld Flamingo op Bonaire. We werden keurig opgehaald en naar ons Hotel Divi Resort gebracht. Een rit van ca 4 minuten. Na het inchecken naar onze kamer 202. Geweldig een grote kamer direct aan de Caribische zee. Vanaf ons balkon zien we de vissen en schildpadden zo zwemmen. Even een paar Heineken biertjes aan de bar en toen naar bed.

Zaterdag  8 september.
Vandaag ben ik jarig. Heel veel sms'jes van kinderen en telefoontje van Danielle waarin ik door haar en Maud en Jasmijn werd toegezongen. Ook een sms van Floris en Annemijn en een kaart van mijn ouders. Toen heerlijk buiten ontbeten aan met een blauwe lucht en zee voor ons. Deze dag gaan we lekker relaxen. We besluiten om eerst maar helemaal naar Kralendijk de hoofdstad van Bonaire te lopen. Na een wandeling van ca 6 minuten komen we aan in het centrum van ze stad waar maar liefst 10.000 mensen wonen. De overige 6.000 mensen worden verspreid over het eiland in kleine nederzettingen. Bij Karels Beach Bar drinken we koffie en lopen een beetje door het plaatsje. Er si niet veel te zien dus besluiten we wat boodschapjes te gaan doen en dan lekker aan het strand te gaan liggen. Heerlijk ff bijkomen drankje, hapje en een beetje snorkelen. De onderwater camera welke wij hebben geleend van vriend Joop en Marja werkt uitstekend. De mooiste vissen passeren ons of wij hen. s'Avonds maken wij gebruik van een heerlijke BBQ op het Resort.

Zondag 9 september.
 Bij Plaza Resort heb ik een scooter gehuurd voor2 dagen ($ 76,00). Daarna heerlijk rondrijden over het eiland. Passeren de luchthaven en rijden langs de zoutpannen/bassins en uiteraard de zoutbergen. Hier ligt heel veel Jozo zout. Ook van de slavenhuisjes staan er nog een aantal. Op verschillende plaatsen staan deze langs de kust. Hier sliepen de slaven die werkzaam waren in de zout velden. De huisjes en de bijbehorende obelisk hadden verschillende kleuren zodat de kapiteins wisten waar ze hun zout moesten laden. In het uiterste zuidelijke puntje is het vrij ruig en slaan de golven tegen de rotsen. Onderweg komen we regelmatig prachtig gekleurde flamingo.s tegen. Na een rit van ca 23 km komen we aan bij het Lac-meer. Bij Jibi Beach gaan we wat drinken, eten en een beetje zwemmen. Een prachtig mooie surf club met ondiep glashelder water. Een waar bounty gevoel. Hier is het redelijk druk. Wij tellen wel 60 mensen.
Om 16 uur zijn we weer bij ons hotel en kijken onder het genot van een drankje de gemaakte foto's. s'Avonds eten we gezellig wat in de stad. Dat hebben we gedaan bij City café aan de Boulevard. Hier passeren de mooiste gepiepte motoren die je maar kunt bedenken ivm bikkers-week op Bonaire. Motoren en berijders van diverse eilanden en USA zijn hier samengekomen.

Maandag 10september
Om 8.00 uur staan we op en drinken een heerlijk kopje koffie op ons ruime terras van onze hotelkamer. Heerlijk en rustig ontbeten en daarna ons gereed gemaakt voor een tocht met de " brommertje" over het andere gedeelte van het eiland. We rijden in noordelijke richting. Eerst door Kralendijk en de buitenwijken en via Hato rijden we langs de kust langs schitterende villa's van expats. De kust is hier erg ruw en af en toe heb je en klein stukje rotsachtig strand. Vanaf dit soort plekken is het schitterend om te duiken. Ik ben hier nog even gaan snorkelen. Na de zoveelste haai, dolfijn en walvis hou ik het voor gezien. Ik zie hier dezelfde vissen welke ook bij het hotel zijn. We rijden door en komen bij het grootste meer van Bonaire het Gotomeer. Prachtig uitzicht met heel veel cactussen. Doet mij denken aan 38 jaar geleden toen ik van een heuvel viel en midden tussen de cactussen viel. Men is anderhalf uur bezig geweest om de naalden uit mijn achterste te halen.
In het plaatsje Rincon (2000 inwoners) hebben we bij Rosa's Inn een heerlijk stoofpotje gegeten. Lekkere Caribische muziek op achtergrond en een goedlachse uitbaatster. Daarna onze weg vervolgd en het laatste stuk was weinig te zien. Om 15.30 uur waren we bij het hotel. In 2 dagen hebben we 100 km gereden en alles van het eiland gezien.
Bij het hotel lekker gezwommen en gesnorkeld en s'Avonds nog even een hamburger gegeten in de STAD. Daarna in de hotelkamer koffers pakken want de volgende dag vertrekken we naar Curaçao.