Van Katmandu via Delhi naar huis - Reisverslag uit New Delhi, India van Dick Waard - WaarBenJij.nu Van Katmandu via Delhi naar huis - Reisverslag uit New Delhi, India van Dick Waard - WaarBenJij.nu

Van Katmandu via Delhi naar huis

Door: Dick

Blijf op de hoogte en volg Dick

06 April 2012 | India, New Delhi

Dinsdag 3 april

Vanochtend maken we een stadstour door Katmandu. Eerst bezoeken we een prachtige mooie stupa. Daarna rijden we door naar de heilige Bagmati rivier die ook weer uitkomt in de Ganges. Hier staat de Shivatempel en is de meest heilige Hindoe-tempel van nepal en de plek waar crematies plaats vinden. Wij mogen hier een crematie van een arme bijwonen en van een rijke vrouw. Ontzettend indrukwekkend en mooi. Ik heb hier geen foto kunnen maken uit respect voor de overledenen. Het was een mooie en respectvolle wijze van afscheid nemen van een dierbare.
dan gaan we naar het UNESCO stadje Bhaktapur. Dit stadje word ook wel de stad met de Gouden tempels genoemd. Prachtig al die tempels op verschillende pleinen. Het heeft wat weg van het Durbar Square maar hier dan op verschillende plaatsen. Wij doen nog wat laatste inkopen en dan..... regen. Gewoon een buitje voor de stof maar de straten staan al snel blank want rioleringen werken hier niet. dat gaat straks nog wat worden met de moesson.

Annie heeft geregeld dat wij met de hele groep van 21 mensen gezellig ons laatste avondmaal van onze rondreis in een aparte zaal van het hotel mogen gebruiken. Iedereen was er behalve Arie en Ria die inmiddels veilig en wel weer thuis zijn. vaak hebben wij aan ze gedacht en hopen dat alles goed gaat.

Namens de groep mag ik Annie toespreken en haar hartelijk danken voor haar geweldige kennis over India en nepal maar ook over andere landen. Haar proffesionaliteit als reisleidster is uitzonderlijk. Duidelijke afspraken, goede informatie voorziening en goed gevoel voor humor. De wijze waarop zij Arie en Ria heeft bijgestaan was van grote klasse. Een ieder dankt daarna Annie persoonlijk en geven daarbij een envelop onder couvert.

Woensdag 4 april

Om 11.30 uur verlaten wij het mooie Shanker hotel voor onze terugvlucht naar delhi. Daar staat de bus op ons te wachten welke ons naar het hotel brengt. Hier kunnen we ons nog even opfrissen en wat eten. Annie moet al een uur voor ons vertrekken. Ik neem voor haar de honeurs zolang waar. Om 21.45 uur vertrekken wij naar Terminal 3 entree nummer 6. Het inchecken verloopt vrij soepel en ook de douane formaliteiten verlopen soepel. In mijn tas zat nog een aansteker maar deze konden wij niet vinden. wat blijkt in de fototas van Lies zat deze. Na nog eens 4 x te zijn gefouilleerd stappen we dan eindelijk in het toestel van Austrian Airways voor onze 7 uur durende vlucht naar Wenen.

Donderdag 5 april

Om even na 5 uur zijn we in Europa. Zo zit je te Delhi en zo zit je te Wenen. Om 09.20 uur landen we op Schiphol.
We zijn in ons prachtige veilige, schatrijke, mooie, goed georganiseerde Nederland. Dankbaar dat wij in dit land zijn geboren en/of opgegroeid.

Dit is het einde van mijn reisverslag over onze reis naar India en Nepal.
Indien men mij nu zou vragen omschrijf deze reis eens kan ik maar 1 ding zeggen: ONGELOOFELIJK.

• 07 April 2012 - 06:29

Mariska:

Hey Dick en Lies,

Leuk om je verslag te lezen. Wat ben jij actief zeg! Ik heb mijn koffer nog niet eens helemaal uitgepakt.

Groetjes,
    Mariska

• 07 April 2012 - 07:06

Rob:

Hoi Dick en Lies,

Wat een geweldig mooi verslag. Kan ik erg goed gebruiken voor mijn video verslag.

Groetjes
    Rob en Hetty

• 07 April 2012 - 07:09

Anja Zwart:

Hoi Dick en Lies,

Leuk om dit verslag te lezen van jullie nog bedankt daarvoor.
    Wij zijn alweer een week terug in nederland wat gaat de tijd snel.Ben wel ziek thuis gekomen en uiteindelijk bij de huisarst terecht gekomen heb antibiotica gekregen en dat heeft geholpen gelukkkig ik wens jullie goede paasdagen en tot ziens

• 07 April 2012 - 09:52

Arie & Ria:

Op Zaterdag 31 Maart ben ik van Varanasi via Delhi in Zaveltem aangekomen. Om 8uur landen we na een lange reis. Om 10uur was ik thuis, dat ging gelukig wel vlot. De diagnose van mijn huisarts (na bloed onderzoek) was een flinke kou, (aërco), Reizigersdiaree en buikvliesontsteking.
    Dank aan de gehele groep en speciaal aan Anny,die ons zeer goed geholpen en bijgestaan heeft. Graag jullie amail adressen dan kunnen we foto's en verslagen uitwisselen kan ik toch noch genieten van het laatste stukje vakantie, (ik heb geen enkel mailadres)

• 07 April 2012 - 10:18

Anny:

Las net jouw reisverslag! Het genoegen dat je er aan beleefde spat er gewoon af! Leuk is dat! Nu nog even jouw fotos bekijken en dan moet ik India voor mezelf afsluiten en hup beginnen werken op de volgende reis!

• 07 April 2012 - 10:48

Annie En Ton:

Hoi Dick,
    Super gaaf gedaan en erg leuk om te lezen. Moet nog erg wennen aan nederland!!! Kan de beelden van Inda en Nepal nog niet uit mij hoofd krijgen.

Groetjes ook voor Lies.

• 08 April 2012 - 10:43

Hai Dick En Lies:

Het is een heel mooi verslag,weer leuk om te lezen.
    Bedankt ervoor,is weer wennen om thuis te wezen.
    Groetjes Hans en Jos