Nevelwouden - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dick Waard - WaarBenJij.nu Nevelwouden - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dick Waard - WaarBenJij.nu

Nevelwouden

Door: Dick

Blijf op de hoogte en volg Dick

28 Mei 2011 | Nederland, Amsterdam

Vandaag gaan we een beetje sight seeing doen en gaan we naar het kantoor van de reisorganisatie Ecole Tours waar we uitleg krijgen over de ecologische ideologie van deze organisatie, Fox ondersteunt deze organisatie door middel van ondersteuning van het schildpadden project. Elke reiziger mag een naam geven aan een door hem of haar beschikbaar gestelde schildpad, Wij kozen de naam van Clauthilde
(Clauthilde gilde dat ze naar de grote zee wilde( Daarna zijn we van 1100 mtr naar 2800 meter gereden naar de Savegro Valley. Het prachtige Trogon lodge ligt middenin het nevelwoud. Hier konden we o.a. paardrijden, wandelen en canopying( aan een staaldraad hangend van de ene boom naar de andere). Eerst een prachtige wandeling gemaakt maar onderweg werden we overvallen door een geweldige stortbui. Geen nood poncho aan en na een half uur waren we tot op ons ondergoed doorweekt. In de lodge aangekomen lekker douchen en een drankje deed wonderen. De volgende ochtend om 6 uur wandelen op zoek naar de Quatzal een zeer zeldzame vogel. Onze gids maakte elke keer geluidjes maar wat we ook zagen geen Quatzal. Totdat Vanessa onze reisgenoor opgewonden kwam aanlopen met de mededeling dat zij er waarschijnlijk eentje had gezien. En jawel hoor daar was onze Quatzal. Enkele leden van ons zeer plezierige reisgezelschap evenals onze geweldig leuke en attente reisleidster zijn gaan canopyingen. Ik heb wat fotoès gemaakt want die mensen moeten er ook zijn. De lunch hebben wij bij een restaurantje in de buurt gebruikt. Daarna begon het te regenen en hebben we lekker kunnen relaxen na de vele wandelingen.

Op zaterdag zijn we rustig opgestaan. Lies genoort van de nevel welke langs onsze lodge trok. Dit bleek echter de rook van de openhaard van het restaurant te zijn.Als extra optionele mogelijkheid stelde Deborah voor om naar de vulkaan IRAZU te gaan. Deze werkende vulkaan is beroemd om zijn prachtige diepgroene meer. Daar aangekomen lag deze helemaal in de wolken maar wij hadden het geluk dat het meer toch zeker 10 minuten goed zichtbaar was. een mooie extra optionle excursie welke zeker mag wordn opgenomen. Daarna doorgereden naar Cartago waar we de lunch hebben gebruikt en ik de 2de helft van de CL finale heb kunnen zien. Daarna een bezoek aan de Basiliek de Nuestra Senou de las Angeles. Voordat ze begonnen te zingen was ik de kerk alweer uit. Door naar onze volgende lodge. Een schitterende lodge met een prachtig uitzicht over de vallei.

groet van de 2 of us

• 29 Mei 2011 - 10:02

Papa,mama:

Lieve kinderen.
    Het is zondagmorgen en zoals gebruikelijk hebben we naar Ds v.d. Veer gekeken die op bezoek was bij een echtpaar die 35 jaar getrouwd waren en waarvan de vrouw Alzheimer had. Zij was heel gelukkig en had nooit slechte zin maar voor de man was het een zeer zware opgave. Wij zijn dan weer dubbel dankbaar dat we bewust ons 60-jarig huwelijksfeest mochten vieren en ons koppie nog redelijk helder is ! Frank en Erica zijn weer thuis en hebben heerlijk genoten.
    Genieten jullie ook maar lekker verder en tot een volgende keer.
    Veel liefs en xxx van ons 2tjes

• 29 Mei 2011 - 15:45

Ellen En De Rest:

Lijkt me weer prachtig daar. Hoe zijn de bewoners van het land? Helemaal geen idee hoe ik me de bevolking moet voorstellen. En wat is de taal die gesproken wordt? Veel reisplezier nog!
    Liefs van ons.

• 29 Mei 2011 - 16:50

Johan Broer:

heerlijk die verhalen , ben jaloers. hoop dat ook nog eens mee te maken
    veel plezier en geniet .
    J.B.

• 30 Mei 2011 - 06:54

Paul:

Ja lijkt mij ook fantastisch aan zo'n enorme dikke Staalkabel als een Jhonnie Weismuller over zo'n vallei slingeren van boom naar boom in jouw Tarzan tenue! Dat johan een beetje jaloers is kan ik mij voorstellen! Ja het lijkt mij wel mooi om alles mee te maken en echt in diepte/driedemensionaal te kunnen aanschouwen. Veel reisplezier nog en krijg je daar wel wat? te drinken is het een BIER land of cocktails???

• 30 Mei 2011 - 14:33

Beatrijs:

Zie het al helemaal voor me, die watzal (het wezen) lijkt ie op een poelivinario?

Heel veel plezier daar, wij zullen aan deze kant blijven genieten van je verslag

• 30 Mei 2011 - 19:51

Martijn & Joyce:

Ha! Klinkt allemaal weer geweldig! Wat kost da Rica? Da's niet duur...
    Wil je ons mailadres even wijzigen in martijnjoyce@kpnmail.nl? We krijgen de verslagen nu niet. Thanks en nog heel veel plezier daar. Liefs

• 30 Mei 2011 - 20:23

Wilma En Bennie:

Clautilde, wat is dat nou voor een naam. Staat dat ook in jouw verhalen boek?