Van Zuid Kaap naar de Noordkaap naar Namibie - Reisverslag uit Aus, Namibië van Dick Waard - WaarBenJij.nu Van Zuid Kaap naar de Noordkaap naar Namibie - Reisverslag uit Aus, Namibië van Dick Waard - WaarBenJij.nu

Van Zuid Kaap naar de Noordkaap naar Namibie

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Dick

03 November 2008 | Namibië, Aus

Op vrijdagochtend hebben wij onze eerste bijeenkomst en kennismaking met de groep. Deze bestaat uit 10 mensen. 2 echtparen uit Nederland, 1 echtpaar uit Belgie en een Duits stel en uiteraard wijzelf. Onze chauffeur en reisleider in een jongen uit Zimbabwe en heet Geoff. Hij word geassisteerd door een Zuid Afrikaan genamf Peter. Na wat tekst en uitleg lopen wij naar onze 4 wheel drive truck. Prachtig gewoon. Een greote cabine met 20 zitplaatsen voor 10 personen. Geoff en Peter zitten voor in de cabine. Even na elf uur verlaten wij de stad voor een rit van 250 km naar Lamberts Bay. Eerst nog even stoppen bij het Blaubaartse strand voor een prachtig uitzicht op Kaapstad en de Tafelberg. Daarna nog even kils klaksen (pinnen) en water inkopen. Toen door richting Lamberts Bay.

Daar aangekomen hebben wij het bird island bezocht een geweldig grote meeuwen kolonie op een soort schiereiland. Daarna naar ons eerste hotel. Prima verorgd en bijzonder gastvrij. s'Avonds nader kennis gemaakt met onze reisgenoten. Als snel blijkt dat wij het prima met elkaar kunnen vinden.

S'Avonds ook Annemijn nog even gebeld want zij is tenslotte al 3 jaar geworden. Zij heeft opa uitgenodigd om te komen logeren en pannekoeken te eten.

De volgende dag maken wij ons op voor een lange reis van 650 km naar Dish River Canyon in Namibie. De weg is vrij eentonig en ook de omgeving is vrij rustig soms reden we 2 uur zonder iemand te zien. Uiteindelijk waren wij om 17.30 uur bij de grens met Namibie. Hier de nodige grens documenten ingevuld en toen door naar onze lodge. Onderweg nog een prachtige zonsondergang gezien. Om 20.30 uur kwame wij aan bij de lodge aan. Een prachtige lodge in de middle of nowhere. Daarna een heerlijk buffet en lekker slapen.

De volgende ochtend naar Fish River Cabyon. Deze is 261 km lang 27 km breed en 495 mtr diep. Zeer indrukwekkend. Daarna doorgereden naar Aus waar wij om 16.00 uur aankwmen in onze lodge. Een prachtig mooi uitzicht en hier hebben we heerlijk op het terras kunnen zitten samen genietend van allerlei kleine dieren om onze lodge.

Het is nu maandagochtend en wij zouden om 8 uur vertrekken maar wij hebben een technische storing aan onze truck. Het schijnt dat de kersdagen in Namibie heel mooi zijn. Nee hoor de monteur uit het naastgelegen dorp is over 2 uur bij ons.

Liefs van ons 2tjes

• 03 November 2008 - 07:56

Janneke Maas:

Hee Lies en Dick, ik hoor het; jullie zijn in Namibië. Geloof me, hier kun je niet rondtrekken zonder een keer autopech te hebben. Geniet van de ontzettend mooie landschappen, hou je ogen open voor wild langs de weg en voor al het andere moois. Leuk om jullie verhalen te lezen. Ik ben weer helemaal daar. Geniet ervan! Groet, Janneke

• 03 November 2008 - 11:06

Jan Feikema:

Lies en Dick ik ben natuurlijk behoorlijk jaloers, lijkt mij TOP.
    De volgende keer ga ik mee.we lezen en horen de verhalen wel. geniet . groet Son & Jan

• 03 November 2008 - 11:10

Kiekel:

geweldig, die berichten tot nu toe!! Geniet er lekker van en tot horens....
    Hug, kiekel.

• 03 November 2008 - 11:19

Joop:

weet je wel zeker dat je op vakantie bent en niet gewoon aan het werk??? ongelofelijk wat mooi. veel plezier en blijf voorzichtig doen he!!!!!
    joop

• 03 November 2008 - 12:29

Papa En Mama:

Fijn weer een berichtje te lezen over jullie wel en wee, nou dat wee was alleen maar autopech,gelukkig. Ik heb zo,n idee dat geen Doetinchemmer vandaag over voetballen praat! met ons tweetjes alles oké ! Liefs papa en mama