De laatste dagen - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van Dick Waard - WaarBenJij.nu De laatste dagen - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van Dick Waard - WaarBenJij.nu

De laatste dagen

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Dick

18 November 2008 | Zimbabwe, Victoria Falls

Lieve allemaal

In Chobe park aangekomen hebben wij s'middags een boottocht gemaakt over the Thebe river. Prachtig landschap met olifanten. Wie weet hoeveel liter water een olifant in 1 x in zijn slurf heeft?. Veel nijlpaarden, krokodillen en de mooiste vogels. Gewoon een geweldig mooie tocht. De volgende ochtend om 5 uur op voor een game drive. Hier zagen we eidelijk de buffels dus wij hebben deze reis de totale big 5 gezien. Daarna gestopt om een hele kudde olifanten met jonge baby olifantjes te filmen. Een heel mooi gezicht. Daarna een impale met een jong welke de afgelopen nacht was geboren. Veel apen en prachtige vogels. Terug naar onze lodge voor het ontbijt en toen van Botswana naar Zimbabwe.

Daar aangekomen bij de grens de nodige documenten en visa betalen 30 dollar pp en oen door naar Victoria Falls. Dit land heeft echter niets meer. De winkels zijn bijna allemaal leeg veel bedelaars en de munteenheid devalueert hier bijna per dag. Wij kunnen alleen met dollars betalen. Er heerts grote armoede en dan te bedenken dat dit land tot 2003 nog redelijk welvarend was.

Zondagavond met de gehele groep een afscheid diner gehad. Een hele mooie zaak met dansers en muziek. Toch vreemd als je weet dat er zoveel armoede is. Het diner zou eerst 30 dollar zijn maar werd 40 dollars. Ingredienten moet men uit buurland halen.

De volgende dag naar de Victoria Falls geweest. Prachtig wat een natuur monument. Ik heb Niagara Falls gezien maar dit is zeker 3 x zo groot en zeker 120 meter diep.
Mosi ou tunya ( rook die donderd) noemt men dit ook wel door de geweldige waterdampen welke opstijgen. Daarna gezellig naar onze lodge.

s'Avonds afscheid genomen van onze gids en vriend Geoff. Een geweldige goede en vakkundige gids die ons maar liefst 5400 km veilig door alle landen heeft gestuurd met de nodige uitleg en verhalen. Ook Peter zijn hulp danken wij voor zijn inzet.

Wij hebben nu nog een dagje samen in de lodge aangezien de meesten van ons gezelschap elk op hun eigen wijze naar huis gaan of nog een paar dagen elders in Afrika verblijven.

Wij kijken in ieder geval terug op een prachtige mooie avontuurlijke vakantie en hopen donderdag 20 november om 10 uur te landen op Schiphol.

Dank voor jullie belangstelling en reakties en de foto's laten wij zsm op het net verschijnen.

Liefs aan jullie allen

Dick en Lies

• 18 November 2008 - 09:00

Joop:

wat zullen jullie lekker bruin geworden zijn. heerlijk zo'n valantie midden in het jaar en wij maar ploeteren voor JP. kom veilig terug !!!
    Joop

• 18 November 2008 - 11:52

Pappa En Mamma:

Nog even op de valreep een goede reis en een blijde thuiskomst bij allen die jullie lief en dierbaar zijn. Love

• 18 November 2008 - 12:25

Ellen, Harry +2:

Lieve alletwee,
    Ben zo benieuwd wat we kunnen winnen met de kwisvragen, antw. 7 liter per slurp, zou een fijne cafebezoeker zijn...
    Fijne dagen nog en behouden thuiskomst! Liefs van ons.

• 18 November 2008 - 17:46

Paul/wilma En Kids:

Ha lief 2tal Fijne reis alvast maar zou kunnen zijn dat jullie dit pas thuis lezen? Over die Olifant hoeveel liter? had je maar net als mij beter moeten opletten in de klas vroeger. Ik zou zeggen die olifant wil toch ook niet weten hoeveel ik in mijn slurf heb...meester!

• 18 November 2008 - 17:53

Paul :

Laat nog effe weten of je zaterdagavond nog naar Graafschap-Sparta wilt omdat je toen nog niet wist of Danielle en Marc al uitgepuft waren "altijd is kortjakje ziek" 20x en dan ???? kroeshaar omdat Opa en Oma uit Afrika komen! Bedankt namens de gehele fam. voor de prachtige verslagen... see you 2!

• 18 November 2008 - 18:24

PBBR&H:

Heerlijk om al jullie verhalen te lezen, goede thuiskomst!

Patrick, Beatrijs, Bente, Rick en Hidde

• 18 November 2008 - 19:05

Marry & Paul:

Ook dit is weer een geweldig verhaal. Wij zijn benieuwd naar film en foto's. 12 liter in die olifantslurf. Het antwoord zal wel 11,5 zijn, net als met die pelikaan. Goede reis terug. Twente F'noord 1-1 F'noord had veel mazzel.

• 19 November 2008 - 16:52

Joop:

ha die Paul ,kun je een mens nog meer plezier doen , door hem een kaartje aan te bieden voor de GraafschaP , na zo'n wereld reis??????
    Je moet toch wel enorm om je broer geven , als je hem dit wilt aandoen.....
    Of komt Dick voor Sparta??
    groet aan jullie beiden Joop k