Onze reis en eerste dag in Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Dick Waard - WaarBenJij.nu Onze reis en eerste dag in Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Dick Waard - WaarBenJij.nu

Onze reis en eerste dag in Kaapstad

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Dick

30 Oktober 2008 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Na het inchecken zijn wij met een vertraging van ca 15 minuten met een Boeiing 777-200 van de KLM naar Kaapstad. Na een goede rustige vlicht kwamen wij daar 11 1/2 uur later aan. Op hetvliegveld, waar het erg donker was zagen wij een paar witte tanden en een meneer die ons naambordje opmhhog hield. Na een korte rit in de taxi kwamen wij aan in het centrum van Kaapstad in het Park Inn hotel. Een keurig verzorgd hotel met een nette kamer. We hebben nog even wat gedronken en zijn toen om ca 01.30 uur gaan slapen.

Om 7 uur opgestaan en een voortreffelijk ontbijt genuttigd op het terras buiten. Op het plein voor het hotel was men net bezig diverse marktkramen op te zetten voor de dagelijkse markt met diverse houtsnijwerken en doeken. Maar.... eerst even pinnen of wisselen bij zeer streng bewaakte kliks-klaks automaten (afrikaans voor pinnen).

Daarna met de taxi naar het Waterfront Albert en Victoria. Een geweldig groot winkelcentrum direct aan de haven met 10-tallen horeca gelegenheden. Men was druk bezig met de opbouw voor de binnenkomst van de VOLVO Ocean race. Toen even het Nelson Mandela museum bezocht en daarna een rondtour door Kaapstad met een open dubbel dekker met Nederlandstalige digiatle geluidband als begeleiding. Mocht je ooit in Kaapstad zijn is dit een absolute must. Binnen 2 uur zie je ca 20 bezienswaardigheden waarbij je de mogelijkheid hebt om onderweg uit te stappen en om de 20 minuten kun je ook weer instappen.

Toen richting Tafelberg. Wat een prachtig uitzicht heb je hiervan op Kaapstad. Het weer was schitterend maar erg aan weersinvloeden onderhevig zoals wind en wolken. Wij besluiten om niet met de kabelbaan naar boven tegaan. Daarna een bezoek aan een prachtig mooi stuk " Kaapse Riviera" waar ook de rijken der aarden zich regelmatig laten zien en zijn ook wij van de partij.

Na terugkomst lekker op een terras een paar mooie glazen Amstel gedronken en originele Fish and chips. Heerlijk een mooi zonnetje 24 graden lekker relaxen.

Daarna met de bus terug naar ons hotel want men raad ons af om in het donkler over straat te gaan en het is verstandig om naar deze raadgevingen te luisteren.

Ondanks dat wij maar 1 dag in Kaapstad zijn hebben wij een hele goede indruk overgehouden aan deze mooise, schone stad. Waren van mening dat het groter zou zijn maar alles is redelijk te lopen in het centrum.

• 30 Oktober 2008 - 16:43

Daniëlle:

Lieve papa en Lies,

Fijn om te lezen dat jullie zo'n goede vlucht en lekkere 1e dag hebben gehad. Hele fijne vakantie verder!

Heel veel liefs

P.s. Hier is nog alles rustig ;-)

• 30 Oktober 2008 - 17:25

Eddy En Denise:

hej hej Dick en Lies,

Even korte maar hartelijke groeten vanuit Zweden. Zo op de foto's te zien gaat het jullie goed en hebben jullie een mooie en leuke reis voor de boeg. Geniet ervan! (wij gaan wel gewoon werken hier)

hartelijke groeten
    Eddy & Denise
    Hedegards Pensionat.

• 30 Oktober 2008 - 17:27

Harry, Ellen +2 :

Lieve alletwee,
    Wij wensen jullie een fantastische tijd daar!
    Wij gaan zo regen en kou trotseren bij de Graafschap!
    Veel liefs van ons vieren!

• 30 Oktober 2008 - 17:47

Margreet En Joop:

hoop dat Harry en Ellen het droog houden bij de graafschap, want dan zit ik ook droog.. hahaha enfin . genieten van Jullie eerste belevenissen. prachtig. fijn dat jullie eerste indrukken positief zijn. biedt perspectief voor de rest!!!.... maar Amstel in Afrika???wij gaan morgen gewoon weer werken, zoals het hoort!!!

• 30 Oktober 2008 - 18:35

Papa En Mama:

wij misten eerst al de vertrektijden bij vertrek maar ook weer opgelost. Fijn dat jullie zo genieten. Kunnen ons niet voorstellen dat je 's avonds de deur uitgaat want alles is toch al donker? of hebben ze daar Zon energie? Oom Dick en Riet hadden weer vele verhalen over Canada. En Schiadam had nog wat onder de kurk.Love en nog heel veel liefs samen en goede reis. Pa en Ma.

• 30 Oktober 2008 - 20:30

Paul Favier:

Hoi Dick&Lies. Ben net terug uit Die Heimat. Ziet er goed uit, zowel de opzet van je site als de inhoud van je verhaal. Print dit uit voor Marry. Via de mail stuur ik nog wat vragen over de boeking Vietnam met vertrekdatum 26 maart. Veel plezier en mooie dingen zien daar en de groetjes van Marry & Paul aaan jullie.

• 30 Oktober 2008 - 20:36

Paul Favier:

De vragen van mij via de mail kan niet. Dus dan maar zo. De update door Fox van de Foxbox heeft ertoe geleid dat ik niet meer over de gegevens van onze vorige reis met jullie beschik. Wat ik mis in de gegevens die jij hebt gegeven zijn; de volledige voornamen in het paspoort van jullie beiden alsmede de geboorteplaatsen. Ik zie je reactie wel, zodat ik kan boeken. Paul

• 30 Oktober 2008 - 22:18

Patrick En Beatrijs:

Heb nog niet de uitslag gehoord, dus weet niet wat de Graafschap gemaakt heeft of het koud was en of het leuk was, weet wel dat jullie het naar de zin hebben!

groetjes
    Beatrijs + de rest

• 01 November 2008 - 09:36

Paul Wilma C.L.M.:

Prachtig dat jullie zo genieten tussen al die mooie witte tanden ben benieuwd of ze echt allemaal zo hard werken?
    Wij hebben het hier een stuk koeler en minder tafelberg uitzicht maar vijverberg is ook mooi!
    Staan nog boven Rotterdam nu zondag Volendam nog. Vermaak jullie en pas op elkaar.
    groeten en dikke kus,