De eerste Dagen van onze rondreis - Reisverslag uit Offenberg, Duitsland van Dick Waard - WaarBenJij.nu De eerste Dagen van onze rondreis - Reisverslag uit Offenberg, Duitsland van Dick Waard - WaarBenJij.nu

De eerste Dagen van onze rondreis

Blijf op de hoogte en volg Dick

01 Juni 2018 | Duitsland, Offenberg

Op 22 mei zijn wij terug gekomen uit de USA. Diezelfde dag hebben wij George opgehaald bij Dierdorado en teven s'middags onze caravan. In de loop van de week verschillende afspraken afgelopen en kleine klusjes gedaan ter voorbereiding op onze 9 weken durende rondreis.

Zondag 27 mei.

Om 08.15 uurvergoeding wij naar Doetinchem. Onze caravan zetten we bij Harry en Ellen op de oprit. Vanmiddag/avond hebben we daar een BBQ tgv de 88ste verjaardag van onze moeder. Maar eerst verzamelen mama, Wilma en Bennie, Paul en Wilma, Frank en Erica, Patrick en Beatrijs en ondergetekende bij de ingang van de oude camping de Koekendaal. Vandaag gaan we de as van papa, conform zijn wens, verstrooien. Al wandelend komen de herinneringen boven. Mooie en bijzonder prettige herinneringen aan een " gouden" echtgenoot en vader. De eerste strooisels doen we op de plaats van de oude cantine en de tweede bij ons "slaaphuisje".
Lies en ik gaan daarna nog even langs bij Martijn, Joyce, Bo en Meijs om gedag te zeggen. Joyce en Bo kunnen er vanmiddag niet bij zijn. Daarna volgt een bijzonder gezellige BBQ met ca 36 personen. Ook Danielle, Marc, Maud, Jasmijn, Marijn en Meijs zijn erbij. Harry had het allemaal keurig verzorgd en neef Mark heeft al het vlees vakkundig klaar gemaakt op de BBQ. Na afloop konden Lies en ik zo naar onze caravan.

Maandag 28 mei

Na een voortreffelijke nachtrust stonden wij om 8 uur op. Lekker even douchen bij Harry en hij had een heerlijk ontbijt geregeld voor ons 3 tjes. Om 10.30 uur vertrokken wij richting onze camping bij Keulen ( camping Waldbad). Deze keer niet via de autobahn maar landelijke route o.a dwars door Duisburg en Dusseldorf. Niet echt aan te raden een volgende keer. Aangekomen op de camping hadden we beiden een deja vu. Maar het bleek echt waar. Zonder het te beseffen had ik deze camping Waldbad in Weiburg uitgezocht waar we 4 jaár geleden ook waren op onze terugreis vanuit Oostenrijk . Toen was het daar wat unheimisch maar nu viel dat erg mee. Lekker rustig alles geïnstalleerd en genieten.

Dinsdag 29 mei

Vandaag bezoek gebracht aan Keulen. War en van plan met de auto te gaan maar had den geen groene milieusticker om de binnenstad in te rijden. Dan maar met de bus en de metro net zo handig. Makkelijke verbinding. Eerst 3 haltes met de bus en daarop volgend met lijn 4 naar hartje Keulen op de Neumarkt. Via de altstad naar de Dom gewandeld. Ik had hem al eens gezien maar het blijft een imposant gebouw. Lies bleef met George buiten terwijl ik de kerk bezocht. Heb hier voor de kinderen een kaars ontstoken. Daarna een klein hapje op terras tegenover de kerk en toen nog een rondrit door Keulen. Weer een mooie ervaring rijker waren we om ca 17 uur weer bij de caravan. Toen hoorden, zagen en voelden wij het in Keulen donderen. Buitje voor de stof.

Woensdag 30 mei

Vandaag om 09.45 uur vertrokken vanaf de camping en via de A3 autobaan 276 km gereden naar camping Main Spessart camping in Lengfurt. onderweg 45 minuten oponthoud door ongeval. Met de nodige tussenstops waren wij om 15 uur op de camping. Even wat boodschappen gedaan bij Edeka en 2 halbe hanchen gekauft.

Donderdag 31 mei

De Duitsers zijn vrij ivm Sacramentsdag en hebben een heel lang weekend. Lekker rustig opgestart alles een beetje gekuist en toen een mooie rondrit door de omgeving gemaakt. O.a langs de Main en vele kleine dorpjes. Alles is ivm Heilige Sacramentsdag wel uitgestorven.

Vrijdag 1 juni

Vandaag mooie rit via autobahn van 303 km. Ongeveer 60 km voorbij Regensburg de grote weg afgegaan richting camping Kampelberg. Mooie boerencamping met prachtig uitzicht. Als het heel helder is kan je zelfs Salzburg zien liggen. Schitterende omgeving. Even wat boodschapjes doen en daarna genieten van het uitzicht.