De laatste dagen in Charleston - Reisverslag uit Charleston, Verenigde Staten van Dick Waard - WaarBenJij.nu De laatste dagen in Charleston - Reisverslag uit Charleston, Verenigde Staten van Dick Waard - WaarBenJij.nu

De laatste dagen in Charleston

Door: Dick en Lies

Blijf op de hoogte en volg Dick

21 Mei 2019 | Verenigde Staten, Charleston

Zondag 19 mei
Lang zal ze leven, Lang zal ze leven etc etc. Zo begon onze dag om 8 uur met dit prachtige lied voor Kelly haar 40ste verjaardag. Wij hadden slingers met 40 jaar mee genomen uit Nederland. Onno heeft deze vroeg in de ochtend samen met Merijn opgehangen. Het was echter al zo warm dat de ballonnen al snel uit elkaar knapten. Met verse croissants en een heerlijk taart met de tekst “Happy 40th Birthday heeft Kelly haar cadeaus uitgepakt. Van Onno en de kinderen een prachtig boeket bloemen, o.a. bloemen uit haar trouwboeket, een kettinkje welke ter herinnering is aan de plaats waar zij wonen in Charleston op Daniel Island en een nieuwe IPad pro met toetsenbord.

Om ca 12 uur zijn we met zijn allen naar het strand gegaan waar de kinderen heerlijk in de golven konden spelen en wij lekker zonnebaden bij een temperatuur van 30 graden. Lekker wat koele drankjes en wat snacks en zo hebben we het daar wel een aantal uren uitgehouden,
In de namiddag hebben we met zijn allen heerlijk gegeten in een prachtig sfeervol restaurant en ter afsluiting een lekker ijsje.

Maandag 20 mei

Onze laatste dag. Lies en ik gaan nig even de stad in om wat dingen te kopen oa een ipad, Dat scheelt honderden euro’s tov Nederland.
In de middag gaan Merijn en ik op bezoek bij het vliegdekschip, een onderzeebootjager en een onderzeeboot welke hier als museum liggen. Het voerde mij al snel terug naar mijn eigen marinetijd. Merijn luisterde met grote aandacht naar zijn opa die het ene mooie verhaal na het andere vertelde. Op een gegeven moment vroeg hij: Oops heb jij dat allemaal echt meegemaakt?? Dit nadat wij de navigatiekamer en de stuurhut hadden bekeken. Het was een geweldige middag.

Bij thuiskomst de BBQ aangemaakt en gezellig met zijn allen nog wat gegeten en de dag verder afgesloten. We nemen vast afscheid van Onno want die vertrekt elke ochtend al heel vroeg. De kinderen en Kelly zien wij morgen ook nog even. Daarna vertrekken wij naar het vliegveld en vertrekken na een prachtige vakantie weer richting Nederland waar wij as woensdag om 13 uur op Schiphol zullen aankomen.

Onze dank gaat uit naar Onno,Kelly,Vera,Lotte en Merijn voor de geweldige gastvrijheid, de gezelligheid, het lachen, het heerlijke eten welke wij hebben mogen ervaren

Ook onze dank voor jullie belangstelling en berichten

• 21 Mei 2019 - 14:00

Jan Rougoor:

Leuk dat jullie genoten hebben.
    Ook goed om straks weer gezond thuis te komen, goede thuis reis gewenst.
    Hartelijke groeten,
    Wilma en Jan