Nashville en dan naar Atlanta - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Dick Waard - WaarBenJij.nu Nashville en dan naar Atlanta - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Dick Waard - WaarBenJij.nu

Nashville en dan naar Atlanta

Door: Dick en Lies

Blijf op de hoogte en volg Dick

16 Mei 2019 | Verenigde Staten, Atlanta

Woensdag 15 mei 2010

Vandaag is het feest. Mijn moeder is pas 89 geworden en ook nicht Demi is jarig. Mijn moeder bel ik ochtends als het bij haar al half vijf in de middag is. Gezellig even met elkaar gekletst. Daarna zijn Lies en ik met onze eigen hiirauto naar het centrum van Nashville gereden. Daar hebben wij de auto geparkeerd in het centrum op loopafstand van de beroemde Boulevard. Eerst even tickets kopen voor de hop-on-hop-of bus. Helaas regent het wel maar de verwachting is dat het snel droog zal worden. Even een kort optreden van mijzelf voor de foto’s en toen de stad in.

Als we bij de opstapplaats komen is het droog en nemen wij plaats in de bus. Gedurende 1 ½ uur rijden we langs ca 15 belangrijke bezienswaardigheden. De chauffeur verteld wat wij allemaal zien. Het is teveel om op te noemen. We rijden langs prachtige parken, schitterende gebouwen en dwars door de historie van Nashville. De studioos van Sony, Warner Bros en RCA (o.a. Elvis) passeren wij. Kortom het is duidelijk dat Nashville een zeer belangrijke stad is in de muziek historie. Aansluitend bezoeken wij het Country hall museum waar bekende artiesten hun medewerking aan hebben verleend

Tenslotte rijden we nog een stuk met de bus en besluiten de dag met een paar bezoeken aan de verschillende music bars met live muziek. Moe maar voldaan keren wij hotelwaarts .

Donderdag 16 mei

What a beautiful day… the sun is shining. Om ca 09.45 uur vertrekken wij van Nashville naar Atlanta. Een mooie snelweg met weinig verkeer. Regelmatig nemen wij een afslag om even iets anders te doen dan alleen maar rijden. Lunchstop bij Cracker Barrel restaurant. Leuk winkeltje ( Riviera Maison) en dan een restaurant welke in het gehele land gelijk is qua indeling.

Om 15 uur gaat het steeds drukker worden op de snelweg, waar je maximaal 120 mag rijden. We komen in de buurt van Atlanta. De skyline doemt op met schitterende hoge gebouwen. Afslag 469C moeten we hebben en dat lukt zonder probleem ondanks de 16 baaans snelweg.
We logeren in het Marriot welke net 1 jaar bestaat en wij uitgenodigd worden voor een borrel. Wij hebben ook altijd pech. Daarna begeven wij ons richting het Mercedes Benz stadion in het oude gedeelte van het Olympisch gebied, Wij hebben nu een beetje genoeg van de steaks, hamburgers, chicken wings en alle andere 0 calorieen food. Dus gaan we eten bij de Biergarten. Heerlijk een paar Duitse biertjes, Bratwurst und schnizel.

Het was weer een mooie dag en nog nagenietend van Nashville sluiten wij samen de dag af met een lekker afzakkertje om morgen weer naar de “Verschoefjes” in Charleston te gaan,

• 17 Mei 2019 - 06:56

Jan Rougoor:

Potverdrie beste mensen,
    Het is weer armoe troef met onze pensionado’s