Via Ashville naar Nashville - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Dick Waard - WaarBenJij.nu Via Ashville naar Nashville - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Dick Waard - WaarBenJij.nu

Via Ashville naar Nashville

Door: Dick en Lies

Blijf op de hoogte en volg Dick

15 Mei 2019 | Verenigde Staten, Nashville

Maandag 13 mei

Om 7 uur horen wij Vera, Lotte en Merijn vertrekken naar school. Kelly gaat daarna altijd hardlopen. Lies en ik kunnen rustig opstaan in onze ruime GROG (Geast Room Over Garage) douchen aankleden en koffer pakken. Om 10 uur vertrekken wij naar Asheville. Onderweg bezoeken wij nog een heel mooi park waarin de geschiedenis van dit gedeelte van Amerika word beschreven. Prachtig natuurgebied waar je prachtig kan wandelen op goede paden en de alligators, schildpadden, slangen en noem maar op tegen kan komen in het water bij de vele uitkijkposten. Er is ook een prachtig museum en een goed en leerzaam opgezet informatie gebouw. Ook kan je er prachtige kanotochten maken.

De rit naar Asheville ( 300 mijl) verloopt prima. Mooie brede wegen duidelijke route aanwijzingen en om 17 uur zijn we in ons hotel. Even heerlijk gegeten bij een uitstekend Italiaans restaurant met typische Amerikaanse porties.

Dinsdag 14 mei

Vandaag rijden wij van Asheville naar Nashville een rit van bijna 300 mijl. Het is een adem benemende mooie rit. Soms denk je door de bergen dat je in Oostenrijk bent, dan weer door prachtige bossen met slinger weggetjes en dan weer vlak land met hier en daar een boerderij net zoals in de achterhoek. We passeren huizen waar je niet verwacht dat daar nog mensen wonen. Zo oud en verwaarloosd ziet het er uit.
Dan passeren wij Pigeon forge. Hier is het pretpark van Dolly Parton genaamd Dollywood. Een pretpark welke zeker 2 keer zo groot is als onze Efteling met 8-banen, spookhuizen, sprookjes etc. Wij zijn niet naar binnen gegaan maar wel bij de ingang foto’s gemaakt.

Wij vervolgen onze weg naar Nashville en passeren een tijdzone zodat de tijd een uurtje terug gaat. Nadat wij zijn aangekomen in ons hotel welke absoluut geen 5, 4 of 3 sterren heeft maar wel schoon, even opfrissen en met de taxi naar het centrum. Kort bezoek aan het info centrum en toen naar de Boulevard.

Ongelooflijk wat je hier ziet. Allemaal grote horeca bedrijven met alleen maar live muziek. Het grote genieten begint. Een stad met zo’n rijke muziek historie waar je onder gedompeld word in de muziek. Wij slenteren van kroeg naar kroeg en komen langs het Johny Cash museum. Afijn op een gegeven moment moeten we terug naar ons hotel maar verheugen ons op morgen. Niet alleen omdat dan mijn moeder haar pas 89ste verjaardag viert maar ook de hop-on-hop-off tour die we gaan maken

• 15 Mei 2019 - 12:54

Judith :