Camping Plantaza in Staringrad - Reisverslag uit Starigrad, Kroatië van Dick Waard - WaarBenJij.nu Camping Plantaza in Staringrad - Reisverslag uit Starigrad, Kroatië van Dick Waard - WaarBenJij.nu

Camping Plantaza in Staringrad

Blijf op de hoogte en volg Dick

11 Juni 2018 | Kroatië, Starigrad

vrijdag 8 juni

Het was een mooie camping. Klein maar voldoende voor een nachtje. Keurig schoon en ruim toiletgebouw. Een prima restaurant op 60 meter afstand van onze caravan.
Om 09.30 uur willen we wegrijden. Terwijl we de uitgang naderen horen we claxonneren en iemand roept heel hart. Wat blijkt onze caravan deur staat nog wijd open. Pfffff gelukkig op tijd gezien door gasten. Dat was van de week wel anders toen automobilisten op de snelweg knipperden en toeterden totdat we gepasseerd werden door een grote vrachtwagen die naar de achterzijde van de caravan wees. Even een noodstop gemaakt en wat blijkt een achterraam stond nog helemaal open. Snel dicht gedaan en er blijkt niets te zijn beschadigd. Vanaf nu spreken wij af dat een ieder onafhankelijk van de ander een algehele controle uitvoert.
Om 14 uur zijn wij dan eindelijk in Starigrad, ongeveer 25 km van Zadar, direct aan zee. Mooie plek uitgezocht en weer genieten.

Zaterdag 9 juni

Vandaag lekker relaxen bij de caravan en aan zee. Ook George vind het geweldig. Stoer loopt hij naar de branding en deinst terug als er een golf aankomt. Iedereen moet om onze held lachen. Dan ga ikzelf het water in en ook George doet zijn eerste stapjes in de echte zee. Het blijft een beetje bij pootje baden totdat ik verder de zee in loop. Dan ga ik wat dieper en gaat hij voor het eerst echt zwemmen. Hij begint met de schoolslag en daarna de borstcrawl om te eindigen met de rugslag. George geniet er echt van. Na afloop lekker met kraanwater afdouchen en binnen mum van tijd is hij weer droog

Zondag 10 juni

Vandaag rijden we via b-weggetjes naar het oude stadscentrum van Zadar. Je kan er direct aan de boulevard parkeren en loopt dan de ommuurde binnenstad in. Prachtige mooie oude gebouwen afgewisseld met oude huizen. Niet voor te stellen dat hier in 1969 nog oorlog woedde. Lekker op terrasje wat gegeten en gedronken en toen via prachtige route weer naar de camping. Even een whats app telefoontje met broer Frank en schoonzus Erica die samen met familie de afgelopen druk bezig zijn geweest in hun nieuwe huis in Raalte.

Maandag 11 juni

Vandaag wasdag. Eerst de bonte was en daarna de witte was. Ze hebben hier geen droger. Dat blijkt ook echt niet nodig aangezien de was aan de lijn binnen 30 minuten bij deze temperatuur in de brandende zon ( 28-29 graden) helemaal droog is. Even wat boodschapjes en dan maar weer lekker naar de zee wandelen ( ca. 1 1/2 minuut..Het bevalt ons hier erg goed vandaar dat we wat langer blijven. Dinsdag maar waarschijnlijker as woensdag trekken we verder in zuidelijke richting naar Krka.

• 11 Juni 2018 - 13:57

Paul De Waard:

Raam open deur niet dicht... Onze Pa en Ma begonnen pas boven hun 92 en 88 ste dingen te vergeten.
    Als je George of Lies maar niet vergeet maar dat merk je wel als het stil is in de auto ha ha ha. Goede reis nog! GENIET.

• 11 Juni 2018 - 16:25

Joop:

klinkt goed veel plezier en geniet

margreet en joop

• 11 Juni 2018 - 17:37

Sonja En Jan :

We hopen ook de verhalen te horen vergezeld met een glaasje wijn en een hap bij ons in Amersfoort
    Heel veel plezier en Zon toegewenst

• 13 Juni 2018 - 07:48

Miranda Toussaint:

Jullie gaan er wel een heel avontuur van maken met de deur en raam, maar ben blij dat andere mensen goed op jullie letten geniet, groetjes uit het bewolkte Westland.
    Kijk weer uit naar jullie volgende (avontuur) verhaal
    Miranda & Willem