Van Granada naar Leon Nigaragua - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dick Waard - WaarBenJij.nu Van Granada naar Leon Nigaragua - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dick Waard - WaarBenJij.nu

Van Granada naar Leon Nigaragua

Door: Dick

Blijf op de hoogte en volg Dick

09 Juni 2011 | Nederland, Amsterdam

woensdag 8 juni
Om 8.45 uur vertrekken we vanuit Granada. We rijden eerst naar het Natioale park van de vulkaan Masaya. De bus rijdt tot aan de kraterrand en moet met de neus richting uitang parkeren. Wij krijgen instructies dat bij een eventuele eruptie van de vulkaan, wij direct naar de bus moeten komen.
Een prachtige krater waar veeñ rook uitkomt. De wind staat gunstig dus geen last van de stank. Ik loop de 175 tellende treden van de trap naar boven op. Hier op het hoogste punt heb je een prachtig uitzicht over het park en de diverse lava stromen welke gevormd zijn tijdens de laatste uitbarsting in 1720. Daarna loop ik met een paar anderen nog via een aardige klim naar een andere krater. Deze is aardig dicht begroeid met bomen maar toch komen er via kleine openingen onaangename gassen vrij. Dit herken ik persoonlijk soms bij mijzelf ook wel eens.
Hierna bezoek aan bijzonder kleurrijke souvenisr markt in Masaya. Hier hebben we ook de lunch gebruikt. De overgebleven rijst geven wij aan een arm vrouwtje dier er erg blij mee is. Ook komen wij hier de eerste homo en travestiet tegen.
Dan rijden we in 3 uur naar Leon. Een grote stad van 420.000 inwoners exclusief de vele studenten die hier studeren. Nigaragua is net zo groot als Groot Britanie en heeft 5,1 miljoen inwoners waarvan de helft onder de 20 jaar is. De meeste inwoners wonene uiteraard in de grote steden. Nigaragua heeft 15 provincies.In tegenstelling tot mijn eerder bericht hebben ze hier 27 vulkanen waarvan er 8 aktief zijn. Het land is voor 62% vlak en de hoogste berg is 2709 meter. In Leon zitten we in een goed doch eenvoudig hotel. Wel direct in het centrum. s·avonds eten we met zijn allen in een leuk restaurant en zien het Nederlands elftal spelen tegen Uruguay. Uiteraard gaan wij bij het doelpunt even voor Nederland even zingen. Daarna naar een karaoke bar waar ik een nummer van Frank Sinatra zing I did it my way. Mijn gedachten zijn even heel sterk bij vriendin Marry waar ik tijdens onze gezamenlijke reizen altijd mee zong. Marry I did it our way.

Donderdag 9 juni

Een gedeelte van de groep besluit om optioneel de Cano Negro vulkaan te beklimmen van 650 meter hoog en andere de andere kant naar beneden te surfen, boarden, met de slee of rennemd naar beneden te gaan. Een ander gedeelte van de groep gaat vulkanische modderpoelen bekijken aansluitend een leguanen boerderij en een workshop Tortilla maken. Wij besluiten een stadswandeling te maken.
Eeerst naar het grote cenrale parrk waar zich het leven afspeelt. Dan een bezoek aan het museum van de revolutie. Ondanks dat wij geen spaans spreken konden wij aardig volgen wat de gids ons vertelde. Van de eerste revolutionairen naar de meer bekende zoals Sandino tot Ortega. ( PATRIA LIBRE 0 MORIR) daarna de prachtige basiliek bezichtigd en een wandeling door de stad met zijn ontelbare winkeltjes en markten. Ontzettend lieve en behulpzame mensen in Leon.

Pura Vida van ons 2tjes

• 12 Juni 2011 - 19:54

Johan Broer:

geweldig weer genoten van het verslag , geniet maar lekker .

wij woensdag naar de wk in Rome, beachvolley. tsja soms is het leven zwaar....... veel plezier nog en tot de volgende keer johan b k

• 12 Juni 2011 - 20:08

Papa/mama:

Lief 2tal.
    Het is 2e pinksterdag en wij hebben de dag nodig gehad om uit te rusten van ons uitje naar Schagen. Het was erg gezellig: met hun tweetjes naar hun nieuwe zomerhuisje geweest in Wieringen, zo'n 28 km. van Schagen. Een erg knus huisje aan zee en over het water zie je Texel en de marinehaven van Den Helder.
    Harry en Ellen kwamen vandaag koffie drinken en later ook Wilma en Bennie nog. Jullie genieten nog maar een paar daagjes en dan is "de koek weer op ", maar jullie hebben wel genoten en komen met veel verhalen en niet te vergeten foto's weer terug op honk.
    Veel liefs van ons beiden xxxx

• 12 Juni 2011 - 20:10

Papa/mama:

Even een recticficatie : Wieringen ligt geen 28 maar 18 km van Schagen !