Terug uit Okavango Delta - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Dick Waard - WaarBenJij.nu Terug uit Okavango Delta - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Dick Waard - WaarBenJij.nu

Terug uit Okavango Delta

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Dick

14 November 2008 | Namibië, Windhoek

Lieve allemaal

Het gewicht van een volwassen pelikaan is 3,5 kg. De botten zijn hol, de snavel is vel en verder is het heel veel veren. Anders zou deze enorme vogel niet kunnen vliegen.

het is nu vrijdagochtend en zijn zojuist terug gevlogen vanuit de Okavango delta. Hetwas er fantastisch. Het vliegtuigje landde op een smalee zandstrook en toen werd het ineens heel erg stil en moesten wij 15 minuten lopen naar ons kamp. Het begon echter te regenen en niet zo'n klein beetje ook. MBT (met bakken tegelijk) Toen het droog werd bleken onze tentjes zo nat te zijn dat wij in grote tenten met vaste bedden kwamen te slapen voorzien van dik muskietengaas. s" Middags heerlijk op ghet terrasdek gezeten genietend van de impals's, olifanten, kingfish, adelaar etc etc. S'nachts hebben we heerlijk geslapen tot 2 uur. Toen stonden er direct achter onze tent 3 of 4 olifanten zeer luidruchtig te eten. best wel een beetje spannend.

De volgende ochtend om 06.30 uur gaan wandlelen met een paar gidsen. Eerst in een soort uitgehouwen boomstam een stukje varen. Ik was de laatste boot en uitgerekend bij mij stond een ontzettend grote olifant middenin het vaarwater. De gids stopte en de olifant zett zijn oren uit en bleef mij aankijken. Toen gingen zijn oren naar achteren en draaide hij zich om en konden wij doorvaren. Daarna olifanten en giraffen van heel dichtbij gezien en veel te weten gekomen over de Delta.

s'Middags zijn we weer met de mokoro (uitgeholde boomstam) wezen varen. Nu naar de neushoorns wezen kijken maar de olifanten stonden weer in de weg en zijn wij terug gevaren. Prachtig gewoon. s'Avonds een mooie heldere maan over de delta en daar liepen de neushoorns en olifanten doorheen. Om stil van te worden. s'Nachts om 2 uur weer een olifant op 5 meter van onze tent. Echt genieten samen. Toen wij om 6 uur nwakker werden om te douchen moesten we het paadje oversteken om afgeschermd in de open lucht te poedelen. maar eerst goed en links kijken of er geen olfant stond.

Vanochtend in 20 minuten (wat kan dat soms lang duren) terug gevlogen naar Maun. Wij hadden geen berik in de delta dus gelijk even kijken of er berichten waren maar dat was niet zo.

Wij gaan onze reis vervolgen naar het Chobe park en naar Victoria Falls. Wie kiep in tuts

liefs van ons 2tjes

• 14 November 2008 - 08:37

Joop:

ben vandaag vrij , dus even tijd voor een berichtje.. wat mooi daar???
    wanneer komen jullie terug en ga je weer meehelpen om de economie hier weer op peil te brengen.?? jullie zijn de laatste Nederlanders die zich dit kunnen permitteren! de recessie is geboren hier . nog veel plezier daar. joop

• 14 November 2008 - 09:02

Harry, Ellen+2:

Lieve alletwee,
    Zoveel spannends hebben wij niet te melden maar daarom is het extra leuk om jullie avonturen te lezen! Hier is het koud en wij hadden Nederlandse regen vanmorgen. Computer van papa en mama is nog niet gemaakt dus geef ik dit bericht aan ze door. Pas goed op elkaar!
    Liefs van ons

• 14 November 2008 - 11:05

Kiekel:

tjonge, wat een avonturen. Hoe reageert mijn zus op al dit moois?! Kan je het volhouden Lies? Ik ben heel benieuwd naar de foto's!
    Geniet verder en tot horens!
    Hug,Kiekel.

• 14 November 2008 - 12:18

Marc En Daniëlle:

Wat gaaf zeg! Zijnook heel benieuwd naar de foto's! Op de dvd van Planet Earth gaat er ook een heel stuk over de Okavango Delta. Op film was het al zo mooi. Gaaf dat jullie dat in het echt mee maken! Heel veel plezier nog.

Heel veel liefs

• 15 November 2008 - 11:45

Papa En Mama:

Hoi,we zijn weer on-line !
    Waren gewoon gehandicapt zonder computer. Lag aan het anti-virus programma. Stond deze week een heel stuk in de krant, dus wij waren niet de enigste. Schrale troost. Ook onze cv ketel begaf het vanmorgen en zitten nu in de kou, maar de monteur is al bezig. Nou, maken wij ook even spannende dingen mee !!met ons tweetjes gaat het verder goed, genieten met jullie mee. In Arnhem alles nog rustig, Danielle wacht beslist op haar vader. Maar het wordt wel spannend nu !
    Veel liefs van ons, pa/ma

• 15 November 2008 - 18:21

Papa/mama:

Wat fijn even je stem te horen! Had net een berichtje gestuurd. Bedankt !Kus-kus voor allebei pa/ma