Namibie Botswana van Swakopmund naar Etosha - Reisverslag uit Halili, Namibië van Dick Waard - WaarBenJij.nu Namibie Botswana van Swakopmund naar Etosha - Reisverslag uit Halili, Namibië van Dick Waard - WaarBenJij.nu

Namibie Botswana van Swakopmund naar Etosha

Door: dick en Lies

Blijf op de hoogte en volg Dick

18 September 2016 | Namibië, Halili

Vrijdag 16 september

Van Swakopmund naar Etosha safari camp.

Dit is ca 10 km voor de Anderson gate van het Etosha park. Het was een lange rit van ca 525 kilometer . Allemaal over verharde wegen en langs leuke kleine dorpjes. Zoals het kunstenaars dorpje Omaruru. Een heerlijke kop koffie met worteltjestaat bij Main Street Café voor slechts € 7,00.

We hebben een schitterende lodge met een prachtig uitzicht. Onze overburen bevinden zich op ongeveer 50 kilometer afstand. Leuk restaurant , een bar en een klein zwembad completeren het geheel.

Om 19 uur hadden wijnhuizen een buffet ( € 16,50 pp). Zeer uitgebreid met voor hoofd en nagerecht. Dit zijn over het algemeen de kosten voor het diner indien deze niet zijn inbegrepen . Tijdens het diner speelde er een echte Afrikaanse bandje akoestisch met geweldige stemmen af en toe aangevuld met 2 vrouwelijke stemmen. Prachtig. Werden uitgenodigd om mee te dansen rondom het kampvuur en als slot het lied de lion sleept tonight.

Zaterdag 17 september

Etosha park

Vandaag is broer Paul jarig. Na een ritje van 10 kilometer kwamen we aan bij de Anderson gate waar men ons zeer zorgvuldig inschreef en controleerden of wij geen verboden dingen bij ons hebben zoals BV’s een drone.
Doorgereden naar Okaukeujo waar tevens onze Lodge was. Hier hebben wij direct voor de namiddag een game-drive geboekt. Daarna op eigen gelegenheid diverse waterholes bezocht waar dieren in het wild water komen drinken in deze dorre droge vlaktes. Ook het uitzicht over de Etosha pan is adembenemend. Een hele grote kale vlakte zover het oog rijkt. Onderweg zagen we ineens 2 kolossale olifanten mannetjes die rustig sjokkend hun weg vervolgden. Heel veel antilopen en de geur van leeuwen ( pieslucht). Het mooiste moest nog komen toen wij bij Olifantsbad aankwamen. Er was niets te zien en toen we tegen elkaar zeiden wat een saaie boel is het hier kwam er een kudden olifanten aanlopen. Kippenvel kregen wij hiervan. Een olifant voorop met daarachter een aantal olifanten met hun jonge olifantjes. Er was ook nog een baby olifantje bij die nog maar net geboren was. Hij/zij kon net nog onder de moeder doorlopen. Ademloos hebben wij toe zitten kijken. In de voormiddag terug naar onze Lodge om even in te checken en wat te eten.

Om 15.30 begon onze ruim 3 ½ uur durende gamedrive. Hier hebben wijnoogst.a zebra’s, luipaard, olifanten, antilopen Orix, en kudu’s gezien. De meeste hadden wij zelf ook al gespot tijdens onze eigen rondrit welke prima is te doen. Wegen staan bijzonder goed aangegeven inclusief het basiskamp.

Om 19.30 hadden wij een buffet met o.a kudu steak. Voortreffelijk.

Zondag 20 september

Etosha park. Vandaag rijden we ca 75 kilometer naar Halali resort in het park voor onze volgende overnachting. Onderweg rijden we over gravel wegen welke redelijk tot goed berijdbaar zijn. De wegen naar de waterholes zijn wat minder en vereist enige stuurmanskunst .
Onderweg zien we o.a. Zebra’s, Orynx, kudu’s, impala’s, hyena en prachtige vogelsoorten waarvan ik jullie als ware vogelliefhebbers de namen helaas moet onthouden.om 13.00 uur waren we in Halali resort en hebben de middag gebruikt om alle indrukken te verwerken.

Vanavond buffet en na afloop om ca 21.00 uur, als het donker is, naar de waterput waar we hopen nog een aantal dieren te aanschouwen die veel dorst hebben en een voorbeeld aan mij gaan nemen:-)

• 18 September 2016 - 19:37

Marja En Joop Metzelaar:

Lieve Lies en Dick,
    Het is leuk te lezen dat jullie genieten van de reis en alles er omheen.
    We herkennen in het verhaal de onvergetelijke mooie en fijne ervaringen die ook wij daar hebben ervaren.
    Natuurlijk wensen we jullie nog veel fijne en misschien wel opwindende uren in de prachtige natuur waarin je bent.
    Graag zullen we zodra dit voor jullie en ons mogelijk is met een hapje en drankje jullie ervaringen delen.
    Groeten, Marja en Joop

• 18 September 2016 - 20:06

Papa/mama:

Lieve kinderen. Wat fijn dat jullie zo genieten. Ongelooflijk dat al die 'dierentuindieren" daar zomaar vrij los lopen. Wij zien alleen maar koeien, hoewel leeuwen hier ook niet ver uit de buurt zijn ! Hier verder alles redelijk goed. Ontvang een dikke zoen van jullie ouders

• 19 September 2016 - 18:07

André En Rita :

Beste Lies en Dick,
    Wat maken jullie een prachtige reis en een goed moment als start van de pensionering