Namibie en Botswana - Reisverslag uit Solitaire, Namibië van Dick Waard - WaarBenJij.nu Namibie en Botswana - Reisverslag uit Solitaire, Namibië van Dick Waard - WaarBenJij.nu

Namibie en Botswana

Door: dick en Lies

Blijf op de hoogte en volg Dick

13 September 2016 | Namibië, Solitaire

Van Windhoek naar SolitaireMaandag 12 september 2016.

Zo de eerste paar dagen zitten er nu op. Gisteravond heerlijk gegeten bij Joe’s.

Vandaag gaat het echt beginnen. Na een goede nachtrust in Terra Africa en een prima ontbijt kwam om klokslag 8 uur Francis van African Profile Safari’s om ons alle vouchers aan te reiken en de reis verder door te nemen met alle belangrijke Wetenswaardigheden. Hele handige tips tijdens onze rondreis en eventuele extra excursie mogelijkheden. Zo hebben wij een ballonvlucht geboekt bij Soususvlei, een diner bij Tug in Swakupmond en een zeiltocht.

Na ca 1 ½ uur was zij klaar en moesten wij nog even wachten op onze huurauto . Toen deze kwam bleek dat een Toyota Hilux 4 wheeldrive te zijn ipv een Hyandai 135. Wat een bak van een auto dachten wij maar onderweg zie je niets anders. Ook bleek het stuur aan de verkeerde kant te zitten. Dit blijkt zo te horen aangezien ze hier allemaal spook rijden. M.a.w. Links rijden. Dat went heel snel alleen bij links of rechtsaf gingen de ruitenwissers aan. Om 10.30 uur vertrokken we dan uiteindelijk richting Rehoboth over de B1. Daar aangekomen even gestopt bij een Shell station om water en eten in te slaan voor onderweg.

Toen verder en afgeslagen op de C24. Dit is een gravel weg dwars door de woestijn . Prachtige vergezichten welke geen moment vervelen. Grote stofwolken achter ons en af en toe een tegenligger . Om 15.30 waren we op de plaats van bestemming, DESSERT QUIVER CAMP in Sesriem. Een prachtige Lodge in de middel of nowhere.
Aan de bar nog even wat gedronken en om 19 uur gereserveerd bij Soussosvlei Lodge waar we een uitstekend buffet hadden incl drankjes voor slechts € 48,00.
Onze ballonvaart bleek alleen geen € 170,00 maar € 300,00 per persoon. Dat vonden wij toch een beetje teveel van het goede om voor dat bedrag in een mandje onder een ballon te hangen boven wat zandduinen.

Dinsdag 13 september 2016
Van Sesriem naar Solitaire .

Vanochtend om 6 uur opgestaan en daarna ontbijt. Eerst nog even tanken en de banden op de juiste spanning brengen. Een fooi van € 1,20 doet wonderen. En dan 30 liter diesel voor nog geen € 20,00. Park van Sousouvlei gaat om 7 uur open. Het is zaak om zo vroeg mogelijk de zandduinen te bekijken ivm de lichtval van de opkomende zon. Ondanks dat we dit al eens gezien hadden verheugden wij ons beiden op het weerzien van dit prachtig stuk natuur . Nadat we 45 kilometer hadden gereden bereikten wij Dune 45. Vandaar de naam. Dit immense zandduin is de enige die je mag beklimmen. Onwaarschijnlijk mooi. Daarna doorgeven naar deed vallei waar sinds eeuwen alleen nog maar versteende bomen staan.

Om 11 uur nog even een heerlijke kop koffie gedronken en toen richting Solitaire . Daar waren we om 12.15 uur en onze Lodge stond gelijk ter beschikking. Dus lekker even de sfeer proeven van het boek van Tom van der Lee over Solitaire en toen lekker relaxenaan het zwembad.

Vanavond lekker eten hier bij Solitaire en morgenochtend ontbijt..

• 13 September 2016 - 16:40

Papa En Mama:

Heb zojuist jullie reisverslag aan papa voorgelezen en zo kunnen we met jullie meegenieten. Dikke zoen

• 13 September 2016 - 19:27

Martijn:

Wow, wat gaaf allemaal zeg! En stoer om met zo'n HiLux rond te rijden en dikke stofwolken achter te laten. De vele foto's die jullie maken maken nu al nieuwsgierig. Geniet er lekker van daar! Veel liefs, MJB

• 14 September 2016 - 07:31

Kiekel:

Klinkt allemaal geweldig. Geniet er lekker van!!!!!