Odense - Reisverslag uit Odense, Denemarken van Dick Waard - WaarBenJij.nu Odense - Reisverslag uit Odense, Denemarken van Dick Waard - WaarBenJij.nu

Odense

Door: Dick en Lies

Blijf op de hoogte en volg Dick

03 Juli 2022 | Denemarken, Odense

Vandaag zaterdag 2 juli. Er waren eens 2 mensen die met vakantie waren en op een dag Odense bezochten. Zo zou een sprookje van Hans Christiaan Andersen kunnen beginnen. Hans Christian Andersen(Odense,2 april1805Kopenhagen,4 augustus1875) was eenDeensschrijverendichter, het bekendst om zijnsprookjes. In eigen land wordt hij gewoonlijk bij zijnvoorlettersH.C. Andersen genoemd (Deenseuitspraak:Ho Cee Annersen). Enkele bekende sprookjes zijn: De rode schoentjes, Klaas Vaak, De nieuwe kleren van de keizer en het lelijke eendje.

Nadat wij onze auto in een parkeergarage hebben geparkeerd gaan wij eerst genieten van een prachtige reis in een rondvaartboot op Odense Å. Lies heeft pas echt vakantie gehad als we ook een rondvaart hebben gemaakt. We varen van Odense City naar het bos in Fruens Bøge. De hele reis is omgeven door schitterende vrijstaande herenhuizen met prachtige tuinen en de mooiste beukenbomen en je merkt niet dat je in het centrum van Odense bent.Ook George geniet met volle teugen en raakt wat onrustig als we langs de dierentuin varen met al die dierenluchtjes. Daarna een stadswandeling gemaakt en een overheerlijke lunch gebruikt op een zonnig terras. Het lijkt wel vakantie.

Daarna lopen we al slenterend door de lange winkelstraat naar het geboortehuis van HC Andersen. Daar aangekomen staat een ploeg van de NOS diverse materialen uit te laden. Op onze vraag waarom dit is krijgen wij als antwoord dat de Avondetappe van de NOS die avond zal worden uitgezonden vanaf het plein voor het HC Andersen huis. Ik mag hier van Lies niet blijven aangezien zij er ernstig rekening mee gaat houden dat ik op de een of andere manier in beeld zal komen. Hier hebben we een heel leuk souvenir gekocht voor in de kerstboom.

Terug op de camping lekker relaxen tussen alle kabouter beeldjes.

• 04 Juli 2022 - 09:59

Wil De Waard (moeder) :

Lieve kinderen, heerlijk dat meegenieten met jullie reis en dingen echt te zien waar je alleen maar over gelezen en gehoord heb. Die schrijfster Camille Láckberg ken ik niet maar ga morgen toch naar de bieb en als het zo'n bekende schrijfster is zal hij hier ook welstaan. Hans Andersen "ken" ik natuurlijk wel .Gezellig week-end gehad : eerst zaterdag Frank en Erica op bezoek en zondag Paul/ Wilma, Wilma , Harrij en Jennie. Lekker buiten gezeten. Morgen dus even naar markt en bieb, woend. quiltclub en donderd. komen Jan en Diny Post op bezoek. En dan is de week alweer om !! Tijd gaat steeds sneller, lijkt wel. Genieten jullie nog maar lekker ! Knuffel van mij mama