Charlston en omgeving - Reisverslag uit Charleston, Verenigde Staten van Dick Waard - WaarBenJij.nu Charlston en omgeving - Reisverslag uit Charleston, Verenigde Staten van Dick Waard - WaarBenJij.nu

Charlston en omgeving

Blijf op de hoogte en volg Dick

11 Mei 2018 | Verenigde Staten, Charleston

Woensdag 9 mei

Vandaag gaan de kinderen voor het eerst echt naar school. Onno begint wat later en samen met Kelly vertrekken ze om 07.20 uur naar school. De lessen beginnen allemaal om 07.45 uur. Ze melden zich bij de hoofdingang de eerste paar keer. Hier worden ze opgewacht door mrs Davidson. Zij brengt de kinderen samen met Onno en Kelly naar hun klassen. Eerst Lotte die word weer hartelijk begroet door haar juf en de kinderen. dan Vera die heeft maar liefst 3 leerkrachten en ook zij word hartelijk begroet. Als laatste Merijn. Heel stoer loopt hij door de gangen maar bij binnenkomst van het klaslokaal pinkt hij toch even een traantje weg. Ook hier weer dezelfde hartelijke ontvangst door juf en klas. Kelly heeft de kinderen instructies gegeven als er iets bijzonders mocht zijn dat zij altijd op haar terug kunnen vallen met tussenkomst van mrs Davidson.

Lies en ik gaan daarna boodschappen doen in het winkelcentrum want als je Nederland verlaat maak je daar alle huishoudelijke benodigdheden op en moeten hier weer aangevuld worden. Dan nog een paar dozen uitpakken, fietsen in elkaar zetten en nog wat kleine dingetjes en toen was het alweer tijd op de kinderen op te halen.

Ze zijn allemaal erg enthousiast. Merijn heeft gesport en is met zijn team 2 de geworden van de 6 deelnemende teams. En ook in de klas was het prima gegaan. Later kreeg Kelly nog een briefje met de positieve bevindingen van zijn lerares. Bij Lotte begonnen ze met de toetsen. Zij hoefde niet mee te doen maar mocht in de bibliotheek dingetjes doen en meehelpen de boeken op de plek te leggen. Vera had gewoon les gehad o.a. Sommen met breuken. Deze werden anders uitgelegd dan welke zij had geleerd in Nederland, ook heeft ze sciencefiction en history gehad. Kortom een ieder had een goed gevoel over de school. Dit alles vertelden zij onder. Het genot van wat eten en drinken. Toen zwemspullen aan en de lange wandeling van 178 meter naar het mooie zwembad. Lekker even spelen en ontspannen.

Donderdag 10 mei.

Heavenfartday (Hemelvaartsdag) kennen ze hier niet.

Het begint een ritueel te worden in huize Verschoof. Kelly en Onno staan op, de kinderen wassen zich en kleden zich aan. Lunches klaar maken voor school en ontbijten. Onno gaat al vroeg weg en de kinderen vertrekken om 07.20 uur met Kelly naar school. Lies en ik gaan vandaag naar de Magnolia plantagen and Gardens. Om 10 uur zijn we daar. Tickets kopen en daarna een rondrit door deze prachtige omgeving. Vroeger waren hier rijstvelden en de rijst was vooral geliefd bij de Engelsen. In en om de plassen zie je de mooiste vogels, schildpadden en alligators.

Er zijn hier ca 150 alligators en we hebben er misschien wel honderd gezien. Een prachtig gezicht. Alligators van 80 cm tot wel 4 meter. Daarna hebben we een boottocht gemaakt. De kapitein/gids heet toevallig ook Dick. Toen kwamen er nog een paar oud marinemensen van de US navy aan boord en vertelde ik dat ik ook bij de Dutch navy was geweest. In Amerika is het de gewoonte dat je voor leden en oud-leden van de krijgsmacht applaudisseert. Dus ook wij kregen een hartelijk applaus.

Ook nu zagen we weer veel mooie vogels en alligators. Na de boottocht nog een wandeling door de tuin gemaakt. Alleen onze Keukenhof is vele malen mooier. Daarna nog even de film bekeken over deze plantage en om 16 uur waren we weer thuis.

De kinderen hadden allemaal een fijne schooldag gehad en Vera heeft al 2 vriendinnen waar het mee klikt. Tevens worden er telefoonnummers uitgewisseld van kinderen op school om afspraken te maken.

De BBQ is ook mee gekomen dus lekker gezellig met zijn allen garnalen, speklapjes, hamburgertjes, beef en sparringspartijen gegeten. Heel gezellig

Lies en ik gaan vanaf morgen een weekje rondreizen naar oa Jacksonville, Savanah, Orlando, Daytona en Kennedy space center.

• 12 Mei 2018 - 11:49

Wilma Rougoor:

Hallo allemaal!
    Fijn dat het allemaal zo goed verloopt! We genieten van je verhaal. Nog een hele fijne tijd met elkaar. Groetjes en liefs voor iedereen. Jan en wilma

• 12 Mei 2018 - 14:35

Beatrijs:

Kop is eraf voor jullie dus! Hebben de kinderen ook een schooluniform of is dat daar niet nodig? Wensen jullie een fijne week.

Groetjes en dikke hug van ons.

Beatrijs

• 12 Mei 2018 - 21:42

Wilma Engelen:

Wat heerlijk om te lezen hoe gauw zij daar hun nieuwe leventje oppakken. De rust die dit uitstraalt. Heel veel plezier in Jacksonville. Knuffel van ons