Namibië en Botswana van Mahanu Lodge naar Kasane - Reisverslag uit Rundu, Namibië van Dick Waard - WaarBenJij.nu Namibië en Botswana van Mahanu Lodge naar Kasane - Reisverslag uit Rundu, Namibië van Dick Waard - WaarBenJij.nu

Namibië en Botswana van Mahanu Lodge naar Kasane

Door: dick en lies

Blijf op de hoogte en volg Dick

23 September 2016 | Namibië, Rundu

Woensdag 21 september
Dag bij Mahangu Lodge.

Om 07.30 stappen wij aan boord van de dubbeldek boot welke eigendom is van de lodge.
Hier aan boord gaan wij straks ontbijten terwijl al het natuurschoon aan ons voorbij trekt. Trossen los en de dames in de keuken beginnen eitjes en omeletten te bakken. Een zeer uitgebreid ontbijt met alles er op en er aan. Geweldig.

Ondertussen passeren we de eerste kudde nijlpaarden die rustig in het water liggen en met gespitste oortjes ons volgen. Daarna zien we een hele kudde waterbuffels. En dan hebben wij nu al de big 5 gezien. Onvoorstelbaar mooi. Wat is dit genieten. Niks ten nadele van de Spido maar dat kan alleen hier in Namibië.

Vanmiddag met 4 andere gasten een 3 ½ uur durende game drive gemaakt door het Batwbatwa resort gemaakt. Ook hier weer veel waterbuffels, olifanten, aardvarkentjes en kudu’s. Het lijkt misschien afgezaagd maar het is telkens weer onwaarschijnlijk mooi. Prachtige vogels en kleine dieren. En steeds weer Wetenswaardigheden over de dieren die wij zien door de ranger.

S’Avonds heerlijk gegeten en niet te laat naar bed want morgen weer een lange autorit van huidige locatie naar Kasane in Botswana.

Donderdag 22 september
Van Maganu Lodge bij Dividune naar Kubu Lodge bij Kasane in Botswana.

Een lange autorit voor de boeg van 470 kilometer. Wij hebben om 15 uur een boottocht gereserveerd op de Chobe rivier en moeten uiterlijk om 14.15 uur bij de Lodge zijn.

Om 07.45 uur vertrokken vanuit onze Lodge. Via Katima Mulilo ( getankt) naar Ngoma. Hier is de grens overgang van Namibië naar Botswana. Uitstappen in Namibië en uitschrijven/stempelen dat je het land verlaat. Dan 400 meter doorrijden en aanmelden bij immigration dat je het land in komt. Dan 1 loket verder aangeven dat je met een gehuurde auto het land binnenkomt en ca € 10,00 afrekenen met Namibische dollars voor alle formaliteiten. Binnen 30 minuten hadden we dit gedaan. Toen 2 kilometer verder een permissie vragen om door het Chobe park te rijden en daarna voorzichtig met een max. snelheid van 80km/uur. Toen door naar onze Kubu Lodge in Kasana.

Een schitterende Lodge op palen direct gelegen aan de Chobe rivier. Om het huisje heen lopen impala’s, wrattenzwijntjes en apen.

In de middag gaan we op boot safari over de Chobe rivier. De olifanten populatie is hier enorm dus die zien we in overvloed. Op nog geen 5 meter afstand staan we deze te fotograferen en te bewonderen. Onvoorstelbaar mooi. Daarna hetzelfde met waterbuffels en schitterende vogels. Vergeef me de juiste benamingen alleen dat deze in Nederland niet voorkomen. Af en toe ook nog een kleine krokodil tot aan het einde van onze tocht. Daar ligt een geweldig grote krokodil van wel 4 meter lang. Ook deze benaderen wij op 5 meter afstand. Wederom weer een geweldige dag. Een lange reisdag met een geweldig slot.
Om 19 uur drinken we nog even wat en eten lekker buiten bij het restaurant een geweldige maaltijd met een aantal inheemse gerechten zoals papa ( een soort puree van mais).

Vrijdag 23 september
Dag in Kubu Lodge Kasana

Vandaag even relaxen. Lekker uitslapen en ontbijten. Vanmiddag een game drive door het Chobe park.

Om 15 uur worden we opgehaald. Wij zijn de enige 2 personen in een 10 persoons gamedrive auto, je weet wel met die theater opstelling met oplopende stoelen voor het uitzicht. Dus eigenlijk een prive rondleiding. Geweldig zo zijn daar weer de impala’s, kudu’s, waterbuffels, nijlpaarden en wat al niet meer. Uiteraard weer veel olifanten en voor we het weten staan we midden in een groep van 2 families olifanten. Ervlooptvzelfs een olifantje bij van 3 a 4 dagen. Je zou hem zo mee willen nemen naar huis. Schitterend en adembenemend deze ervaring. En dan onverwacht oog in oog met een leeuwin. Die konden we lange tijd volgen aangezien ze op zoek was naar een geschikte maaltijd een impala of iets anders lekkers. Dan zien we nog een luipaard verder weg slapend op een boomtak. Maar het mooiste kwam nog toen wij een klein luipaarden tegen kwamen naast de weg op nog geen 4 meter afstand.

Gewoon weer een geweldige dag die je meegemaakt moet hebben om je een werkelijke voorstelling te maken hetgeen we hebben meegemaakt.

Bij terugkomst even het stof weg gespoeld met een paar biertjes en aansluitend een voortreffelijk diner.