Namibië en Botswana. Van Etosha naar Mahangu Lodge - Reisverslag uit Rundu, Namibië van Dick Waard - WaarBenJij.nu Namibië en Botswana. Van Etosha naar Mahangu Lodge - Reisverslag uit Rundu, Namibië van Dick Waard - WaarBenJij.nu

Namibië en Botswana. Van Etosha naar Mahangu Lodge

Blijf op de hoogte en volg Dick

20 September 2016 | Namibië, Rundu

Maandag 19 september.

Inderdaad was ons toetje gisteravond bij de waterput een paar nijlpaarden gezien. Hebben er niet over gedroomd. Vandaag een lange reisdag van ca 575 kilometer . Eerst 75 kilometer nog door het Etosha park. Enigszins blasé laten we de zebra’s, herten, antilopen en alle overige dieren welke wij al gespot hebben links en rechts liggen. Alleen vlak bij de uitgang staan 2 olifanten op nog geen 10 meter afstand. Geweldig zo’n afscheid van dit geweldig uitgestrekte prachtig mooie park.

Dan onderweg naar Tsemeb. Er is verder niet veel te zien op de verharde 2 balans weg. Puur kilometers vreten. Maximum snelheid is 120 kilometer en af en toe op de rem voor overstekende koeien.

Daarna bereiken we Grootfontein. Net voor Grootfontein bezoeken we de locatie waar de grootste meteoriet ter wereld hebben bekeken. Ca 80.000 jaar geleden neergestort en in 1955 ontdekt.

Daarna tanken in Grootfontein en een paar boodschappen gedaan. Toen door naar Rundu waar we geprobeerd hebben pulas te kopen voor Botswana maar dat is niet gelukt dan maar vlakbij de grens.

Door naar onze Lodge n’Kwazi. Een kleine gezellig kamp met een paar lodges en een camping. Electra is er van 18 tot 22 uur. In de Lodge is dan nog wel enige verlichting met zonnen energie. Het restaurantje deed denken aan ons onderkomen in Zimbabwe 8 jaar geleden toen we het bericht ontvingen dat onze kleindochter Maud was geboren.

Dinsdag 20 september

Van Rundu naar Divundu aan de Okavango rivier.

Om 09.00 uur gaan rijden voor een korte rit van 225 kilometer. Even de tank nog een keer volgooien want het is raadzaam de tank vol te hebben ipv half leeg. Het eerstvolgende tankstation is niet altijd exact bekend.

Om 12 uur kwamen we aan bij onze Mahangu safari Lodge. Ga proberen foto’s mee te sturen. Een schitterende locatie direct gelegen aan de Okavango rivier. Groot terras met schitterend uitzicht. Wij worden hartelijk welkom geheten en krijgen enige uitleg over de diverse mogelijkheden. In de namiddag maken wijnzelf een gamedrive door het bwatbwata reservaat. Grote groep bavianen vlakbij gezien en uiteraard olifanten. Prachtige tocht.

Morgenochtend tijdens ontbijt een vaartocht welke geheel kosteloos word aangeboden omdat wij hier 2 nachten verblijven. Morgenmiddag game drive door het West Capravi National park onder begeleiding van een ranger.

• 20 September 2016 - 20:30

Daniëlle :

WoW, wat een mooie ervaringen doen jullie daar weer op! Leuk om
    te lezen. Geniet er enorm van! Heel veel liefs

• 20 September 2016 - 20:42

Ellen En Harry:

Prachtige reis weer! En goed om mijn aardrijkskunde weer op te frissen!
    Pas goed op elkaar en nog veel plezier daar! Liefs van ons xx

• 23 September 2016 - 05:47

Papa/mmama: