Namibië en Botswana Van Solitaire naar Swakopmund - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Dick Waard - WaarBenJij.nu Namibië en Botswana Van Solitaire naar Swakopmund - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Dick Waard - WaarBenJij.nu

Namibië en Botswana Van Solitaire naar Swakopmund

Door: dickenlies

Blijf op de hoogte en volg Dick

15 September 2016 | Namibië, Swakopmund

Woensdag 14 september

Van Solitaire naar Swakopmund.

Om ca 9 uur gaan rijden voor een tocht van ca 270 kilometer over gravelwegen. Ook nu weer een prachtige tocht waar je soms over een afstand van 50 kilometer geen tegenligger tegen kwam. Af en toe een stofwolk aan de horizon en met een snelheid van ca 100 km/uur passeerde je elkaar achter latend in een hele grote stofwolk. Een paar keer gestopt. Ook een sanitaire stop in een stuk niemandsland. Gewoon in de buitenlucht want er was toch niemand te zien.
Uiteindelijk kwamen we aan in de bewoonde wereld. De eerste plaats was Walvisbaai. Hier hebben we eindelijk de flamingo kolonie gezien welke 8 jaar gelden bij ons laatste bezoek er niet was tot grote verbazing toen van onze gids.

Toen door naar ons guesthouse Pebblestone house. Een keurig nette kamer. Op loopafstand van het centrum. Uiteraard s’middags even shoppen bij de vele winkeltjes. Nog steeds erg Duits georiënteerd te zien aan de uithangborden met: friseur, metsgerei und backerei.

Om 19 uur hadden we gereserveerd bij THE Tug een beroemd visrestaurant gesitueerd op de brug van een schip. Nadat we het voorgerecht hadden gehad en Lies zelfs nog bezig was met de laatste hapjes kwam het hoofdgerecht al. Nadat we dit op hadden vroeg de bediening of alles naar wens was. Wij hebben toen aangegeven dat het niet naar onze wens was. Te snel het hoofdgerecht na voorgerecht. Hoofdgerecht bestaande uit een kebab van verschillende vissoorten viel erg tegen door weinig visvariatie en de garnaal was bijna kruimelig door te lang garen. Men vond dit uiterst vervelend en als excuus ontvingen wij de bestelde wijn gratis. Op tripadvisor staat onze ervaring.

Donderdag 15 september

Swakopmund.
Prima nachtrust. Vroeg op want vandaag gaan we varen. Om 7.45 uur werden we opgehaald met shuttle bus die ons naar de boot in Walvisbaai bracht. Om 9 uur aan boord bij captain Suzie en bemanningsleden Wendy en George. Het was bijzonder fris dus onze warme kleding kwam goed van pas. Een mooie grote boot welke naast de 25 gasten ook direct een pelikaan aan boord kreeg voor wat vis. Deze pelikaan weegt maar 3 kilo en de spanwijdte van de vleugels is van de zon af 2 meter en tegen de zon in 1 meter. Waarom??? Omdat hij dan 1 vleugel voor zijn ogen moet houden om niet verblind te worden door de zon.

Naast de pelikaan die aan boord kwam en meevloog kwam er ook regelmatig een zeehond aan boord om wat vis te eten. Fluffy de zeehond die wij 8 jaar gelden hadden ontmoet was helaas enige tijd gelden overleden.

Maar toen kwam het grote nieuws er was een bultrug walvis gesignaleerd. Onze kapitein raakte er helemaal opgewonden van. En inderdaad voor het eerst in ons leven hebben wij een echte bultrug walvis gezien.

Ons geluk kon niet op toen wij even later ook nog een gigantische school dusty dolfijnen zagen. Deze dieren komen hooguit 3 keer per jaar naar Walvisbaai.

Al deze prachtige momenten werden onder het genot van wat snacks, bubbeltjeswijn en oesters uitvoerig besproken. Kortom een geweldige ervaring welke de prijs van € 36,00 meer dan waard is. Dit alles inclusief vervoer en eten.

Vanavond gaan we eten bij brewer and butcher aan het strand.