Vakantie Ramatuelle Zuid Frankrijk - Reisverslag uit Ramatuelle, Frankrijk van Dick Waard - WaarBenJij.nu Vakantie Ramatuelle Zuid Frankrijk - Reisverslag uit Ramatuelle, Frankrijk van Dick Waard - WaarBenJij.nu

Vakantie Ramatuelle Zuid Frankrijk

Door: Dick en Lies

Blijf op de hoogte en volg Dick

02 Oktober 2013 | Frankrijk, Ramatuelle

Vakantie Frankrijk
29 sept tm 18 okt 2013

Zondag 29 september

Om 8 uur vertrokken vanuit Capelle. Om 8.45 uur gestopt om te tanken in Breda. Na 303 km gestopt om 12 uur in Luxemburg. Tanken en sigaretten inkop. Even doorgereden aangezien het vrij druk was op de parkeerplaats.

Na ca 2 uur rijden eer gestopt voor korte drink/plaspauze. Om 16.30 uur komen wij bij onze overnachtingplaats in Langtes-Sud aan. Lekker drankje en hapje en
Naar bed.

Maandag 30 september.

Om 09.00 uur vertrokken vanuit de camping in Langres. Via boerenlandweg uiteindelijk weer op de peage richting het zuiden. Mistig en 14 graden. Regelmatig stoppen en even tanken omstreeks het middaguur. Dwars door Lyon. Lekker spannend en toch oh zo vertrouwd langs de Rhône en dor de tunnels. Lekker even nafta snuiven bij de nafta-krakers en dan door naar het zuiden. Om ca 16 uur afslag Avignon. Op de camping sur le pont d'avignon een overnachting. De mooie camping ligt direct in het centrum van Avignon. Lekker relaxen, bellen, whats appen want zojuist te horen gekregen dat onze kleindochter Bo morgen naar huis mag. Pffff en dan is fishermans friend erg sterk.

Dinsdag 1 oktober.

Het is 9 uur en na een goede nachtrust x koppen koffie en een ontbijt op weg voor de laatste 212 km naar Ramatuelle. De caravan ligt als een huis achter de auto. Ben absoluut geen coureur maar snelheid tussen de 90 en 100 km is een mooie snelheid.
Om 13 uur waren we op de camping. Een mooie plek uitzoeken was niet makkelijk. Plaats ME10 leek ons een goede plek. Ca 30 minuten aan het manoeuvreren met de mover en toen bleek dat de plek te klein was voor caravan en luifel. Alleen de batterij van de mover was leeg. Met behulp van Duitsers, Zwitsers, Fransen en weet ik wie uiteindelijk een plek gevonden. Dicht bij washok en toiletten. Zo en nu genieten.

Vakantie Frankrijk
29 sept tm 18 okt 2013

Zondag 29 september

Naar bed.

Maandag 30 september.

Dinsdag 1 oktober.

Woensdag 2 oktober

Zo even om 08.30 naar de winkel voor verse croissants want tenslotte zijn zus Ellen en de andere oma van Bo ( Ria) vandaag jarig, en een baquette. Lekker buiten ontbijten en gewoon genieten als Dick in Frankrijk. Dan gaan we de omgeving maar eens verkennen. Eerst naar cap de Camarat. De vuurtoren op het uiterste puntje van plagende Pampelone. Leuke strandjes en prachtig uitzicht over de baai. Dan even oude herinneringen ophalen bij camping Kon Tiki waar wij ca in 1988 voor het eerst waren en daarna een caravan hebben gehad voordelen aantal jaren welke wij gedurende de zomermaanden verhuurden. Maar er is zoveel veranderd. Kon Tiki is Kon Tiki niet meer. Allemaal zomerhuisjes en het ziet er niet echt mooi en leuk uit.
Dan maar door naar St. Tropez. Wat een weerzien een prachtige gezellige plaats met leuke terrasjes zoals café de Paris op place de Petanque die nu alleen nog maar Café heet. Dan naar de haven waar deze week alle plaatsen zijn gereserveerd voor diverse zeilboten ivm internationale zeilwedstrijden. Dan nog even een paar boodschapjes en moe maar voldaan van het feest van de herkenning terug naar de camping.

Donderdag 3 oktober

Vandaag is Lies bij de caravan gebleven en ben ik de omgeving gaan verkennen. Ja ja en dan nog wel op de FIETS. Ik zoefde over de bergtoppen als een volleerd wielrenner. Dat die jongens altijd zo moeilijk doen over die bergetappes. Gewoon een fiets met trapondersteuning en je vliegt van bergtop naar bergtop. Heerlijke wandeling langs het strand gemaakt en veel mooie plekjes gezien en vastgelegd op de gevoelige digitale camera.
Kortom weer een heerlijke dag. Nu even aan du vin te du Boursin alvorens we de skottelbraai aanzetten.

Vrijdag 4 en Zaterdag 5 oktober.

Vandaag is dierendag. Maar geen eitje bij het ontbijt gegeselden. En de vogeltjes wat extra broodkruimeltjes gegeven. Verder een dag waarin weinig is gebeurd. Lekker bij het zwembad gelegen en even in het immens grote zwembad gezwommen met yet-stream.
In de nacht van vrijdag op zaterdag heeft het geweldig geonweerd en geregend. Het viel werkelijk met bakken uit de lucht. Ramen en dakluiken dicht en de luifel in de gaten houden ivm zakken waar water in ging staan. Gelukkig werd het ook weer droog maar op een terras camping komt het water van boven en word het steeds meer. De wegen veranderden in snelstromende riviertjes.
Zaterdagochtend direct na het ontbijt naar de markt in St Tropez. Ouderwets gezellig. De pizzaman met zijn steenvorm staat nog op exact dezelfde plaats evenals de man met de "jambons" en de kleine antiekmarkt. Lekker gezellig over de markt slenteren en wat kan je daar al gelukkig van worden heb ik in Nederland niet zo gauw.
Dan nog even naar het Geant Casino voor wat kleine boodschappen en dan neer de caravan. Lekker hapje drankje en lekker lezen
Om ca 16 uur komt oud collega Jan Feikema en echtgenote Sonja aan met hun camper. Hiervan waren wij op de hoogte aangezien zij ons deze camping ook hadden aanbevolen. Jan en Sonja zijn zo'n 6 weken op reis en gaan eind oktober terug naar Nederland.
Lekker onder het genot van een mooi glas wijn en echte dop pinda's lekker bijkletsen.

Kortom ik voel mij hier als Dick in Frankrijk.

Zondag, maandag en dinsdag.

Tja wat moet je voor spannende dingen vertellen als je na je ontbijt en koffie lekker gaat lezen.

Dinsdag zijn wij met Jan en Sonja wezen toeren in de omgeving. Eerst naar Port Grimaud. Altijd weer even gezellig het kleine Venetië aan de Cote d'Azur. Lekker een beetje rondslenteren en een bakkie gedaan . Toen doorgereden via de binnenlanden naar Grimaud. Prachtige ruïne op de top van de heuvel in een oud rustiek dorpje. Toen doorgereden naar Ramatuelle. Lekker door de steegjes geslenterd en voor de lunch een salade nicoise en pizza trois fromage en een glaasje wijn.
In het kerkje nog even een kaarsje aangestoken.

Woensdag even naar de vismarkt in St Tropez. Hier moesten wij al vroeg naar toe omdat dit marktje aan de haven maar beperkt open is. Via de bekende kruip door en sluip door routes wilde ik mijn auto boven bij het oude gedeelte parkeren. Er was echter geen parkeerplaats bij de Citadel en dus moesten wij in het centrum parkeren. s'Avonds heeft Jan op zijn eigen meegebrachte rookoventje de zalm en de sardientjes gerookt heerlijk en daar een paar gekruide aardappeltjes bij en een frisse salade en dan is kamperen ineens niet meer zo primitief.
Het weer is nog steeds redelijk goed. In de avonduren koelt het echter wel af.

• 02 Oktober 2013 - 23:48

Ellen Schoppema:

Ziet er relaxed uit...
    Proost, op Bo en de rest van de wereld!
    Mijn verjaardag is bijna afgelopen, het was gezellig, vrijdag gaan we weer verder...
    Lekker genieten daar!

• 05 Oktober 2013 - 23:26

Papa En Mama:

Lief tweetal. Papa is zojuist naar boven vertrokken en ik wilde de computer uit zetten, maar ik dacht: nee, eerst een berichtje naar Frankrijk. Hier is alles redelijk goed. Hebben wel een drukke week gehad. Zondag kwam een nicht van mij uit Canada met haar man en vriendin ook met man, op bezoek. we zijn naar Halle geweest, het geboortehuis van haar vader bezocht. We mochten binnen komen en foto's maken en ze was helemaal ontroerd. Daarna naar de school, ook de weg gereden die haar vader vroeger helemaal moest lopen en ze begreep nu ook waarom haar vader niet van wandelen hield. Bij de kerk foto's gemaakt enz. enz. Ik was 's avonds bekaf ! Maandag weer wat bij gekomen en dinsdag moest papa naar de reumatoloog, bloed prikken etc. woensdag was Ellen jarig en zijn we 's middags even geweest, donderdag Jan en Diny Post op bezoek gehad en met hen zijn we wezen eten bij Het Perron, erg goed ! Vrijdag de wekelijkse boodschappen gedaan en 's avonds Ellen's verjaardag gevierd. Was ook weer erg gezellig. Zaterdag naar de markt en bieb en zo is ons weekje weer vol en dan zeggen ze ook nog tegen ons : doe maar kalm aan !
    Wat heerlijk dat Bo thuis is en wat is her achteraf toch vlug gegaan ! Heb maandag nog wel even op de kinderafdeling gekeken maar ik denk dat zij toen al thuis waren. Martijn en Joyce stonden natuurlijk al om 7 uur op de stoep ! Nu ga ik ook naar hogere sferen : lekker eerst nog even lezen en dan pitten !
    Geniet fijn van jullie vakantie en zoen van ons beiden xx

Verslag uit: Frankrijk, Ramatuelle

Een nieuwe caravan

We waren het al langer van plan maar nu is het dan toch echt gebeurd. We hebben een Eriba Hymner 530 tourcaravan gekocht.
Ook onze kinderen kunnen hier met hun gezin gebruik van maken en zijn allemaal ook zeer enthousiast.

Donderdag 26 juni 2013.

Vanochtend om 11 uur waren we in Olst helemaal bezakt en bepakt met alle camping artikelen welke wij afgelopen maanden hebben aangeschaft. Niets was aan het toeval overgelaten en de complete inventaris is nagenoeg compleet. Ook de fietsen hebben we mee genomen op de twiny-load.

Na uitleg over de werking van de mover, de boiler, de magnetron, de ring verwarming, de watervoorziening, de gasflessen, de koelkast op gas-12 volt-220 volt, de verlichting, het toilet, de uitdraai pootjes, de fietsdrager- lift achter, de fietsdrager voor en het elektriciteits circuit was het dan zover. Overhandiging van kenteken bewijs en sleutels.

Dan gaan we aankoppelen met slinger bedwinger, electra, veiligheids kabel en het inklappen van het neuswiel. De ontzettend handige spiegels zijn snel en eenvoudig aangebracht. En dan gaan we rijden.

Eerst via de dijk naar Deventer. De caravan volgt heerlijk achter de auto. Je merkt bijna niet dat er een caravan achter hangt. Ik kijk regelmatig in de spiegel of hij er nog wel werkelijk aan hangt. Dan de A1 op. De auto trekt hem snel naar de max. snelheid van 90 km/uur. Na een rit van 3,2 km verlaten we de A1 en rijden naar Bussloo.

Camping de Hanen aan de Kneuterstraat 38 iin Wilp is snel gevonden.

Dan gaat het beginnen. Met de mover de caravan precies op de plaats gezet. Auto uitpakken en caravan inpakken. De luifel gaf wat problemen maar ook dat lukt uiteindelijk. Na 2 uurtjes staat alles er strak bij.

De nieuwe voortent was nog niet binnen en deze gaan ze morgen hier op de camping bezorgen.
Monique de Haan is een geweldig leuke en sympathieke gastvrouw hier op de camping. Regelmatig komt zij even langs met tips voor de omgeving en verteld met veel enthousiasme over de boerderij. Naast de varkenshouderij welke zij samen met haar man runt, lopen er nog een groot aantal schapen in de wei.
Kortom minicamping de Hane is heel gezellig en kneuterig aan de Kneuterstraat.

Onze eerste maaltijd bereiden we lekker op de skottelbraai en dat gaat uitstekend en erg gezellig. Onder de luifel is het nog best behaaglijk.

Vrijdag 28 juni 2013

Na een uitstekende nachtrust op. 2 vaste 1-persoons bedden staan wij om 9 uur op en lopen naar het keurig onderhouden was gedeelte om te douchen. Daarna ontbijt en om 11.30 uur komen Martijn en Joyce koffie drinken en alles inspecteren. Tijdens de rondleiding om en in de caravan klinken er vele oh's en ah's. Ook zij zijn onder de indruk van deze nieuwe aanwinst en zien het al helemaal voor zich om samen met hun dochter straks op vakantie te gaan.

Nadat zij weg zijn gegaan zetten wij de nieuwe voortent nog even op met inpandige slaaptablet. Dat gaat vrij snel en is keurig afgewerkt deze Dorema Primero 270.

Ook het avondeten nuttigen wij buiten bij de skottelbráai. De eerste avond met de badplaats en nu met de wokpan. Ontzettend leuk.

Zaterdag 29 juni 2013

Vandaag lekker relaxen. Het weer is niet al te best en hebben menig regenbui gehad en de temperatuur laat ook te wensen over. Maar de caravan is prima geissoleerd en de kachel hoeft maar even aan om de kou eruit te krijgen.
Straks lekker even fietsen en misschien nog even een ronde pitch en Putte op de golfbaan en nog even een paar boodschappen doen.

Wij voelen ons echt heel gelukkig met deze prachtige aanwinst en zijn ervan overtuigd dat ook kinderen en kleinkinderen hier met heel veel plezier gebruik van gaan maken.