Van Lima naar Nazca - Reisverslag uit Nazca, Peru van Dick Waard - WaarBenJij.nu Van Lima naar Nazca - Reisverslag uit Nazca, Peru van Dick Waard - WaarBenJij.nu

Van Lima naar Nazca

Door: Dick

Blijf op de hoogte en volg Dick

11 Oktober 2010 | Peru, Nazca

Zondag 10 oktober. Om 2 uur in de nacht staan we op. Om 3.45 uur gaan we nl al met de bus weg naar Islas Ballestos. Met de bus is het ca 4 uur rijden naar deze lokatie. Om 8 uur komen wij aan na een tussenstop te hebben gemaakt voor een kop koffie. We gaan varen naar genoemd eiland. In een supersneññe speedboot varen we de haven uit en vol gas naar onze eerste stop. Op de helling zien we een Inca-lijn achtige tekening van een candelaar. Prachtig hoe dit stand kan houden en een vraagteken hoe het hier ooit is gekomen. Dan varen we door naar het eiland Islas Ballestos. Onvoorstelbaar hoeveel pelikanen, albatrossen, oval chaers hier op de rotsen zitten tussen de zeeleeuwen. Een constant aan- en wegvliegen van vogels. De rotsen zijn helemaal wit van de uitwerpselen. Blij dat koeien niet kunnen vliegen. Dit eiland ligt midden in zee en met hoge golven die door de sleten en spelonlken vrij spel hebben waardoor er ook veel vis zit. Na 2 uur zijn we weer aan de vaste wal. Dan rijden we door en zijn binnen 1 uur in de Laguna de Hacienda een oase midden in de pampas met hele hoge zandduinen. Hier genieten we van een heerlijk buffet. Daarna kunnen we optioneel met een grote terrein wagen meerijden voor een cross door de zandduinen. Dit gaan we zeker doen. Na goed in de riemen te zijn gezet vertrekken we met onze 8 cylinder croos-wagen. Dit is echt kicken met een noodgang deduinen op en boven gekomen staan we oog in oog met een diepe afgrond. Zou de chauffeur weten dat je hier niet vanaf kunt rijden. Nou schijnbaar niet want hij geeft gas en in duizeling wekkende snelheid crossen we naar beneden. Dit gaat een tijd zo door en het is werkelijk fantastisch. Dan maken we een tussenstop en worden we in de gelegenheid gesteld om te gaan zandsurfen met een soort gewaxed skatebord van de zandduinen te gaan. Onze gids doet het voor en niemand durft eigenlijk goed. Dan neem ik ook een bord en laat me naar beneden gaan. Dit is echt gaaaaaaaaf. Nadat er een paar andere reisgenoten ook naar beneden zijn gekomen zie ik tot mijn grote schrik Lies op de plank gaan liggen en voordat ik kon roepen dit niet te doen, ze is tenslotte oma, komt ze met een noodgang naar beneden. Na dit nog een paar keer te hebben gedaan maken we nog een rondje door de duinen en gaan terug naar ons vertrekpunt. Daarna rijden we door naar Nazca waar we om 19 ur aankomen bij ons eenvoudige maar heel leuk hotelletje.

Maandag 11 oktober.

Eindelijk niet zo vroeg op. Om 8.30 uur vertrekken we naar Cementro de Chaudilla. Dit is een oude begraafplaats waar in de open graven mummies te bezichtigen zijn welke niet zijn aangetast door de weers invloeden omdat het hier altijd een droge temperatuur is en geen regen heeft. Zeer indrukwekkend. Ben geen bekende tegen gekomen. Daarna een bezoekje aan een keramiek fabriekje waar ze nog op de ouderwetse inca-wijze keramiek maken. Daarna door naar een mijnwerkers werkplaats. Hier brengen de vrije mijnwerlers ca 60 kg stenene per dag waaruit ca 1 gram goud word geproduceerd. Vanmiddag zijn onze overige reisgenoten een vlucht gaan maken boven de wereldberoemde Nazca lijnen. Lies en ik zijn hier niet of nauwelijks in geinteressseerd en verkiezen even een rustige middag.
Vanavond met zijn allen een gezellige bbq. Het is een bijzonder gezellige groep en wij vinden dit tot op heden een fantastisch mooie reis en verheugen ons op alle mooie dingen die nog gaan komen.
Dank voor jullie reakties

• 12 Oktober 2010 - 00:31

Glenn:

Zijn jullie nu weeral op reis?
    Is er nog een baantje vrij bij Heiniken?
    Heb ik dan ook zoveel verlof?
    Man Man Man wat een leven hebben julie ....
    En ik dacht dat dien engelsman de lotto had gewonnen.
    In elk geval geniet van jullie vakantie.
    Linda en Glenn

• 12 Oktober 2010 - 06:13

Marjan:

Levensgenieters!!! Leuk dat ik jullie ervaringen weer virtueel mee mag maken. Lieve mensjes: enjoy!!!! Knuf,Marjan.

• 12 Oktober 2010 - 07:51

Papa En Mama:

Lieve kinderen. Ik sta hier op de Hettenheuvel maar kan jullie bultje niet zien.Het lijkt ons een prachtig uitzicht dat jullie beschrijven. Even nog wat tips : Dick heb je een schone zakdoek bij je voor ev. schaafwonden en Lies een schone broek voor als je te hard van de bult gaat ? Met ons gaat het goed. Zaterdag waren Frank en Erica hier op hun snelfietsen en zondag kwamen eerst Paul en Wilma daarna Patrick, Beatrijs en kids en daarna Harry en Ellen. Het was weer de zoete inval. Geniet ze en wij met jullie ! Veel liefs van ons beiden. XXX

• 12 Oktober 2010 - 17:59

Joop:

geniet maar lekker / en ik??? Ik moet werken en misschien een middagje naar de speeltuin in Babberich/ pffff ...wat is het toch oneerlijk!!!!
    joop

• 13 Oktober 2010 - 14:03

Frank:

er zijn ook mensen die iedere dag om 6.00am op staan voor hun werk plicht dus!!gekheid Dirk geniet samen van jullie wel verdiende vakantie wij genieten van het reis verslag.vette groet FEMI

• 13 Oktober 2010 - 19:21

Paul Favier:

Hallo zandsurfers. Zo te lezen een intensieve reis. Is Lies nog heel aangekomen met haar surfbord? Ben benieuwd naar het verdere verloop. Marry en haar crew hebben het goed naar hun zin in Marokko. Nog veel plezier daar.