Maun in Botswana - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Dick Waard - WaarBenJij.nu Maun in Botswana - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Dick Waard - WaarBenJij.nu

Maun in Botswana

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Dick

11 November 2008 | Namibië, Windhoek

Waren geeindigd met Swakopmund. Daar hebben wij een dolfijnen safari gemaakt. S'Morgens eerst met een aantal naar een mooie boot. net buiten de haven hebben we pelikanen gevoerd met vissen deze mooie vogels wegen maar liefst .. tot .. kg. Rara weet wie wat ze werkelijk wegen. Daarna een bezoek gebracht aan de Flamingo kolonie en toe naar de zeehonden alleen........onderweg stopte de boot en sprong er een zeehond aan boord. deze bleek tam te zijn en luisterde naar de naam Fluffy. Later kwam er nog een hele grote van 320 kg bij en die heb ik gevoerd. Vriebnden onder elkaar zorgen dat zij nooit honger hebben. Toen langs de zeehondenkolonie gevaren en tenslotte de dolfijnen gezien. Afsluitend een paar mooie hapjes met oesters en (Paul) champagne.

De volgende dag richting Etosha park. Hier een prachtig mooie gamedrive gemaakt in de late namiddag. Heel veel dieren waaronder zebra's giraffen, gnoe's, springbok, aarvarkens, koedoe's, impala,s en een hele mooie leeuwenfamilie. s'Avonds een echte braai (bbq) en naar de waterput wezen kijken waar de neushoorns waren. De volgende dag vroeg op en weer een mooie game maar geen olifanten. terug naar het kamp voor de lunch en ben ik nog even naar de waterput gelopen en daar waren ca 16 olifanten en 4 baby's Een prachtig gezicht. Vele waren jaloers maar ik heb ze beloofd dat ze ons zouden uitzwaaien. s'Middags nog een gamedrive en inderdaad bij de uitgang stond er een ontzettend grote bull en daarna nog 2 vrouwtjes. Prachtig in 1 woord.

De volgende dag vroeg op en even naar Windhoek geweest. De grootste stad in Namibie met 226000 inwoners. Leuk om te zien. Daarna door naar waterberg. Een beetje vergelijkbaar met de Tafelberg in Kaapstad. s'Middags een wandeling gemaakt naar de top van de Waterberg. Lies gebeld en die heeft vanaf ons huisje een foto gemaakt van mij op de top. Een prachtig uitzicht. Ik voelde mij helemaal OUT IN AFRICA.

Op maandag van Waterberg naar Gobabis gereden. Onze laatste nacht in Namibie hebben wij bij Zelda's lodge doorgebracht. Hier worden cheeta's en luipaarden verzorgd. Het voederen van deze dieren hebben wij meegemaakt zeer spactaculair.

vanochtend zijn wij de grens overgegaan maar Botswana. Gaan ons nu klaar maken voor onze vlucht morgenochtend naar de Delta waar wij 2 nachten in een tent in de wildernis verblijven onder begeleiding van vele gidsen.

Liefs van ons 2tjes

• 11 November 2008 - 18:59

Marry & Paul:

Hallo Lies & Dick. Eindelijk weer eens een bericht van jullie. Wij begonnen ons ongerust te maken. In ieder geval een prachtig verhaal weer, waarbij jullie enorm veel spannende beesten hebben gezien. Het lijkt ons in ieder geval geweldig om daar heen te gaan als we maar niet in tenten slapen. De vraag over de Pelikaan is niet makkelijk. Is het een rode, rose, bruine of witte pelikaan? Onze inschatting is tussen de 4 tot 10 kilo, dit alleen al vanwege zijn snavel. Het gewicht is gebaseerd op een lege bek. In plaats van oesters en champagne nemen wij nu koffie. Heel veel plezier nog en hopen dat jullie nog vele wilde dieren zien.

• 11 November 2008 - 21:31

Harry,Ellen +2:

Lieve alletwee!
    Klinkt allemaal prachtig. Even gegoogled op pelikaan, zou wel eens 10 kg. kunnen wegen, moet je ook nog t gewicht weten van een olifant? Hier is t koud, geniet maar lekker van al het moois daar!
    Liefs van ons!

• 11 November 2008 - 21:33

Ellen:

Morgenochtend zal ik papa en mama jullie bericht voorlezen, hun computer begaf het en wordt morgenavond nagekeken, kus!

• 11 November 2008 - 21:48

Martijn & Joyce:

(tuuuuut)

We zijn er stil van... Wat bijzonder gaaf wat jullie allemaal zien. Toch wel anders als Blijdorp hè, ha, ha.
    Enjoy it en tot de volgende mail.

Liefs, M&J

• 13 November 2008 - 18:26

Paul/wilma En Kids:

Prachtig al deze verhalen maar zal nu wel even duren vanuit een tent in de wildernis...
    Denk dat die Pelikaan 10 kilo woog en na plukken en op eten straks in de tent nog maar 1 kilo aan botjes?
    Veel plezier en zie de mooie plaatjes wel tijdens een dia avond? met drank en geen beeldenstorm foto's groeten,