HongKong en Hai Nan - Reisverslag uit Peking, China van Dick Waard - WaarBenJij.nu HongKong en Hai Nan - Reisverslag uit Peking, China van Dick Waard - WaarBenJij.nu

HongKong en Hai Nan

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Dick

05 Juni 2007 | China, Peking

Zaterdag

Vanochtend vanuit Kunming in 2 uur tijd naar HongKong gevlogen. De toestellen zijn hier perfect. En ze vertrekken op de seconde nauwkeurig bijna. na een goede en voorspoedige vlucht zagen we ca 45 minuten voor de landing HongKong al onder ons. We zijn aangekomen op Kwaloom Airport het nieuwe vlioegveld van HongKong. wat een geweldige stad is dit. Slechts 16.000 km2 en maar 7 miljoen mensen. In een apartement gebouw wonen ca 1500 mensen. En het is een aaneenschakeling van hoogbouw.

Nadat we in onms hotel zijn aangekomen moeten we even wachten met inchecken. Dus even koofie drinken bij Starbucks en even geld wisselen. Hier betaal je nl niet met de Yen maar met de HK dollar.
Na het inschecken gaan we voor een rtondrit door de stad. Uiteraard gaan we via de tunnel naar HoingKong Island. De rillingen lopen over mijn rug wat is dit mooi en impossant. We stoppen bij de Peak train. Het beroemde treintje waarmee je langzaam naar de top van het HK eiland gaat. Een geweldig adembenemend uitzicht over de stad met al zijn hoge gebouwen zoals het IFC gebouw met 88 verdiepingen en het HSBC gewbouw met 68 verdiepingen en ga zo maar door. het bereoemde convention centre. de haven. de hotels prachtig gewoon. Daarna naar het strand. Nu hebben ze hier een leuk strand dat ze ook wel het "excuse me" beach noemen. Als het heel druk is moet je werkelijk over de lichamen lopen en consatnt " excuse me" zeggen. Ook een tempeltje staat daar met diverse beelden welke je kan aanraken waardoor je nog gelukkiger kan worden en een nog beter mens. Marry wrijft wel erg lang over een beeld. Dit zal ze later wel uitleggen aan Tim en Ellis.
Daarna rijden we door langs de dure appartementen van diverse wereldberoemde chinese artiesten zoals Mr. Kan. Aberdeen road en een rondvaart door de oude haven met de beroemde Chinese boot waarvan de replica in 020 ligt. Alleen op deze boot kunnen maar liefst 1500 gasten eten. Daarna naar ons hotel om ons even op te frissen.
s"avond een heel goed restaurant gevonden aan Hillwood Road bij sam. Heerlijke steaks en tot op heden de beste van de hele wereld. Grote klasse. Daarna naar de haven voor de lasershow alleen die was al afggelopen. Op de terugweg kwam ik heeeeel toevallig een Ierse Pub tegen waar we gezellig nog wat gedronken hebben en toen terug gelopen naar ons hotel.

Zondag

Vandaag hebben wwe een vrije dag. lekker uitgeslapen tot 08.30 uur. Een voorteffelijk ontbijt en een goede kop koffie. samen zijn we met ons 4tjes in de taxi naar de Ferry gegaan. de rit kosste maar liefst 2 euro. Met de ferry ( 40 eurocent per persoon HK Island. Op zich al een hele belevenis. Daarna rustig naar esculator street gelopen. Onderweg passereden wij honderden meisjes die bij elkaar zaten. Dit zijn de zgn "nanny's" oftwel oppas meisjes bij gezinnen die alleen op zondag allemaal vrij zijn. De esculator styreet is een straat met allemaal roltrappen die langs diverse winkeltjes gaan. Heel erg leuk om te zien. Boven aangkokmen besluiten Paul en Marry om terug te gaan naar het hotel. Lies en ik besluiten om een rondvaart door de haven te maken. Geweldig mooi en ontspannend. Daarna met de metro naar het hotel.
s'Avond weer lekker T-bone gegeten in Hillwood Road bij Sam en daarna naar de lasershow aan de haven. Zeer indrukwekkend al deze lichtbundels van de diverse gebouwen met muziekale ondersteuning. Met onze laatse reservers toch nog even een wandeling over een van de beroemde avondmarkten vlakbij het hotel. Allemaal originele souvenirs met garantie tot aan het eind vanm de straat. Moe maar voldaan naar ons hotel.

Maandag

Ook nu een vrije dag. Dus lekker uitslap[en en een goed ontbijt. Daarna lekker relaxen op de kamer.
s'Middags gaan we met de trein van HongKong naar Gangzou (Canton) Een 2 uur durende treinrit in een moderne wagon met een snelhied van ca 250km/uur.
OIp het styaion worden we netjes afgehaald door de lokale gids die ons naar het hotel brengt. Een schitterend hotel waar we als groep de laatste avond doorbrengen. Er zijn 2 meiden die terug gaan en de overige 2 gaan met ons de volgende dag naar Hai Nan. Gezellig met marie Jose. onze reisleidster, het slotdiner gebruikt welke nog uit het restant van de fooienpot kon worden betaald. Namens de gehele groep word Matrie Jose bedankt voor haar correcte en vaak kordate optreden tijdens onze rondreis en uiteraard voor al haar inspanningen welke zij de afgelopen weken heeftverricht en uiteraard alle info welke zij onsd heeft gegeven over dit prachtige land.

Dinsdag

Om 04.30 uur staan we op aangezien wij om 05.30 uur naar het vliegveld vertrekken. Om 06.30 uur komen we daar aan. Het overgewicht van Paul en Marry en onze koffers moet dit keer worden bijbetaald. Uiteindelijk vertrekt ons vliegtuig ook weer keurig op tijd. na 1 uur vliegen komen we aan opo Hai Nan. Na een rit van ca 1 uur komen we aan bij ons prachtige hotel. Hele mooie kamers. Direct aan zee en aan de andere kant een mneer en een prachtig z\wembad. het is hier 34 graden en licht bewolkt.

Nou hier houden we het voorlopig ewel 6 dagen uit. Wij gaan even lekker ontspannen na deze prachtige reis en laten alle indrukken welke wij opgedaan hebben even op ons inwerken.
Hierover later meer mert de daarbij behorende foto's. Deze doe ik na onze terugkomst in nederland op maandag 11 juni 2007.

Veel liefs en groetjes van ons allen en dank voor jullie belangstelling en reakties

Paul, marry, Lies en Dick

• 05 Juni 2007 - 15:41

Jen En Martin:

Hoi Dick en Lies en Paul en Marry natuurlijk ook,

Werkelijk weer een schitterend reisverslag we lezen het iedere keer met veel plezier, al waar halen jullie de tijd vandaan! Je maakt ons wel een beetje warm, we hebben al chinees gehaald. Geniet nog lekker de laatste dagen en tot ziens.
    Trouwens hebben ze daar ook SAMBALBIJ bij de steak van Sam?
    Jen en Martin

• 05 Juni 2007 - 18:31

Paulien:

paul en marry
    wat hebben jullie een fantastische vakantie gehad en nu lekker uitrusten Hai Nan.
    En wat een ontzettend leuk reisverslag.
    De laatste 6 dagen zullen ook wel erg gezellig zijn.
    Wij wensen jullie alle vier nog heel fijne dagen toe en kom gezond weer terug.
    Groetjes van Toon en Paulien.

• 05 Juni 2007 - 20:07

Harry,Ellen+Mark:

Fijn dat jullie zo genieten, en nu daarginds nagenieten. Lekker uitrusten! Gisteren Erik op de bus naar lloret de Mar gezet. Examenuitslag 14 juni. Morgen samen met zus Wilma naar Schiphol, papa en mama uitzwaaien ri. Mallorca.Liefs van ons!

• 05 Juni 2007 - 20:16

Tim & Ellis:

Tim zegt: Bespaar me alsjeblieft de verhalen over dat stinkbeeld!!!
    De rest willen wij wel horen hoor!
    Complimenten voor het leuke reisverslag, Dick!
    Ga lekker genieten en uitrusten op jullie laatste locatie.
    Groetjes!!!!

• 05 Juni 2007 - 20:36

Patrick,Beatrijs+3:

Ontzettend leuk om je reisverslag te lezen! Krijg ook wel zin in chinees....
    Je krijgt genoeg beweging daar. Eerst al op die ontzettend hoge berg en dan langs al die marktjes. Leuk hoor.
    Geniet nog lekker en een behouden thuiskomst voor jullie allen! Wij zwaaien Paps en mams wel uit.
    veel liefs van ons allen

• 05 Juni 2007 - 21:22

Papa En Mama:

Terwijl jullie langzamerhand gaan afbouwen, beginnen wij morgen aan onze vakantie. Heerlijk ! Wilma en Ellen brengen ons naar Schiphol en we vliegen om 14.55 u.Fijn dat jullie zo genieten en wij met jullie mee, natuurlijk !Ook leuk om de foto,s later te zien; het verhaal er om heen weten we dan al
    Erik is in Spanje en vond de busreis wel wat erg lang. Frank en Manon genieten van hun fietstocht around the IJselmeer maar hebben wel een pijnlijk zitvlak.
    Nu gaan we een poosje naar bed ; jullie staan al bijna weer op.Dag lieverds,tot een volgende keer. Misschien zijn er op Mallorca ook wel internet zaken !
    xxxxxx

• 06 Juni 2007 - 09:12

Chris:

jalours nou wel een beetje....maar het klinkt helemaal geweldig en ik vind het superleuk voor jullie. geniet nog lekker van het zand tussen jullie tenen.
    groetjes uit het sophie

• 07 Juni 2007 - 18:08

Paul/wilma En Kids:

Zo dat uitrusten hebben jullie wel verdiend na al die inspanningen!
    Dat die vliegtuigen op tijd vliegen is prachtig moet je daar ook al zo vroeg er zijn? Pa en Ma waren wel optijd 10.30 weg om 12.30 voorbij Utrecht zijn om 14.55 de lucht in... Die chinezen kunnen nog wat leren van onze pa wat planning aangaat... calculeren ze wel die lekkeband in die je kunt krijgen?
    Geniet ze en niet teveel excuse me zeggen anders valt Lies dit ook op!!!
    groeten en kus van ons allen!

• 08 Juni 2007 - 08:49

Papa En Mama:

Vanuit een zeer zonnig Mallorca een berichtje van ons. we genieten volop en hebben een mooi appartement,ruim en van alle gemakken voorzien. de eesrste paar dagen wat rustig aan gedaan en de omgeving verkend, ook San Diego gefotografeerd waar Beatrijs en ik voor..tig jaar hebben gelogeerd.gaan nu naar het strand en vanavond uit dineren ter ere van de trouwdag van Patrick en Beatrijs.We denken het wel vol te houden de komende tijd !!!Rest ons alleen een sms-je af en toe.
    jullie een hele goede terugreis en behouden thuiskomst.
    Lieve groeten, ook de andere kinderen die dit lezen van ons beiden papa en mama