Liang-Kunming - Reisverslag uit Kunming, China van Dick Waard - WaarBenJij.nu Liang-Kunming - Reisverslag uit Kunming, China van Dick Waard - WaarBenJij.nu

Liang-Kunming

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Dick

01 Juni 2007 | China, Kunming

Donderdag

Lekker bijtijds op want vandaag gaan we naar hogere sferen. De Jade Draken Berg.

Paul en Marry blijven een dagje bij het hotel in Liang. Marry kennende zullen de winkeltjes wel weer goede zaken doen.

Wij vertrekken eerst met onze eigen bus naar een soorttussenstation op ca 2700 meter. Daarstappen we over in shuttle bussen die ons naareen hoogte brengen van 3320 meter. Het is daarwat frisser maar om te zeggen koud nee niet echt. Wel worden we aangeaden om dikke jassen mee te nemen en zuurstof flessen. Een beetje spannend is hetwel. Wehebben erg veel geluk dat het niet al te druk is we kunne vrij snel doorlopen naar de 6 persoons gesloten gondels. samen met Lies en nog 2 chinezen stappen we in een gondel. De tocht zal ca20 minutenb duren. Ik knijp de stang zowat plat in de gondel waar ik mij aan vast houd. Lies hoor ik achter mij alleen maar foto's maken. Na enkele minuten durf ik ook te kijken. Het uitzicht bij mij beperkt zich tot de berg voor mij ik kan nog niet echt om me heen kijken. Latergaat hetsteeds beter. Uiteindelijk bereiken we het eindstation. Inderdaad voel je wat raar in je hoofden in je maag. Maareen shot zuurstofdoet wonderen. We staan nu op 4606 meter. Je kunt naar4860 meter lopen via een lange trap. Niemand van ons heeft daar zin in maar ik ga het proberen. In 3 etappes ben ik naar boven geklommen. Onderwegsteeds even stoppen voor een shot zuurstof en wat water. Uiteindelijk helemaal boven Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaf Kikkennnnnnnnnnnnnnnn. Als bewijs heb ik een medaille gekregen. Onderweg kom ik nog 3 medereizigers uit ons gezelschap tegen. Samen met hen ben ik nog een keer naar boven geklommen. Op 4606 meterzat Lies te wachten die zich niet helemaal lekker voelde en ook de andere uit het gezelschap voelden zich niet helaaam lekker.
terug in de gondel heerlijk uitkijkend overde prachtige omgeving kwamen we 20 minuten latrerweer op heteindstation aan. Toen in de bus naarhetverzamelpunt, We hadden nog tijd overdus konden we nog een bezoek brengen aan de Jaks. Dit si een soort bergkoe die gebruikt word voor allerlei werkzaamheden. Op de rug van dit dier heb ik gezeten voor een paar prachtige foto's. Daarna naar ons lunchadres. Daarna een Tibetaanse tempel bezocht een een bezoek aan Bai Shra. DIt dorpje besaatuit naxi-mensen een soeciale bevolkingssam. Ook een bezoek gebracht aan dr Ho een wereldbereoemde arts welke ook in Nederland bekend is. Daarna terug naar ons hotel en s'avonds met paul en Marry lekker gegeten bij Sakura Kim. Lekker aan het raam waarwe door bijna iedere passerende chinees werden gefotografeerd.

Vrijdag

Vanochtend een prachtige busritdoor de bergen en daar aansluitend een bezoek gebracht aan de Leaping Lion Glove. Een prachtige kloof die erover enbkele jaren niet meerzal zijn omdat hetdan een stuwmeer is georden. Zeer indrukwekkend. Daarna terug naar ons hotel en vandaar uit naar het vliegveld voor een 55 minuten durende vlucht van Lijang naar Kunming.

Morgen vertrekken we vroeg met het vliegtuig voor een 2 uur durende vlucht naar HongKong. Ook dit zal weer een waar avontuur worden.
Het weerisw nog steeds perfect. HongKomng zou het erg warm zijn ongeveer32graden. Na HongKong gaan we lekker nog een aantal dagen uitrusten op Hai Nan. Is dan ook wel zeer verdient.
Veel liefs van ons allen

  • 01 Juni 2007 - 17:20

    Harry, Ellen +2:

    Zo te lezen genieten jullie nog steeds. De wereldberoemde dr. Ho kennen we niet, wat voor soort arts is het...? Klonk trouwens best link om zo'n hoge berg op te gaan, ondanks extra zuurstof. Goede reis gewenst voor straks naar Hai Nan. Wij denken vaak dat alle chinezen op elkaar lijken, is dat zo?
    Liefs van ons!

  • 01 Juni 2007 - 17:55

    Pa En Ma:

    "t is dat het al 19.30 is anders sta ik met de mond niet vol maar wel zonder tanden. We genieten met jullie mee en zijn niet jaloers op die prachtige tochten die jullie zo mooi en intens genietend beleven,Een luier zou je me om moeten doen Zo hoog en als je een plas moet doen blijft dat ergens hangen? en zo'n zuurstof ding aan/in je mond moeten jullie daar niet van kokhalsen ? Dat zou weer zonde zijn van het heerlijke smullen gezellig met zijn viertjes. Ik ben bet Ma op de fiets boodschappen wezen doen eveneens met de fiets naar Karwei omm horregaas te kopen (dit voor de vliegen en ander gespuis. Ze hadden ook mooie muurverf en dat gaat op de muur denk ik als wij na de vakantie terug komen en ook de werkluiden er zijn geweest voor een nieuw plafond. En zo sappelen maar weer door en verlangen naar Woensdag a.s.Dank voor jullie telefoont. Ma heeft de verjaardagspost tijdens onze vakantie al weer klaar gelegd. En zo kunnen we wel doorgaan en klaar leggen wat nodig is. o.a. De mooie wandelstok van julie vorige reis. Heel veel liefs en de hartelijke groeten aan Paul en Marry en als jullie nog langer willen blijven geef dan iedere chinees maar een handje!!!!!!! L O V E .

  • 02 Juni 2007 - 13:02

    Tim & Ellis:

    Tjee, wat een rit naar boven zeg! Lijkt ons ook vet gaaf!
    Hoop dat Lies zich al wat beter voelt en mijn ma de griep nu ook kwijt is!
    Veel liefs

  • 03 Juni 2007 - 10:07

    Paul/wilma En Kids:

    Zo nou weten we waarom di chinezen allemaal zo mager/dun zijn. Op die berg
    hebben ze natuurlijk geen friet tent of
    mac.Donalds alleen maar een flesje zuurstof.
    Je moet een boel doen voor een mooi plaatje Lies. Nu op naar HongKong lijkt mij ook geweldig zo'n grote stad met twee
    gezichten... veel plezier nog!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dick

Namibië en Botswana

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 427
Totaal aantal bezoekers 165650

Voorgaande reizen:

21 Mei 2022 - 07 Juli 2022

Denemarken, Zweden en Noorwegen

20 Mei 2022 - 07 Juli 2022

Scandinavië

05 Juni 2019 - 20 Juli 2019

Rondreis Duitsland Zwitserland en Frankrijk

01 Mei 2019 - 22 Mei 2019

Rondreis Canada en Amerika mei 2019

01 Juni 2018 - 01 Augustus 2018

Rondreis Duitsland Oostenrijk en Kroatië

04 Mei 2018 - 22 Mei 2018

USA

10 September 2016 - 02 Oktober 2016

Namibie en Botswana

27 Juni 2013 - 30 Juni 2013

Een nieuwe caravan

14 Maart 2013 - 03 April 2013

Rondreis Panama en Costa Rica

07 September 2012 - 23 September 2012

ABC eilanden in het Caribisch gebied

16 Maart 2012 - 05 April 2012

21 daagse rondreis India en Nepal

25 Mei 2011 - 15 Juni 2011

Magische Momenten in Midden Amerika

08 Oktober 2010 - 27 Oktober 2010

20 daagse rondreis Peru

26 Maart 2009 - 15 April 2009

21 Daagse rondreis Vietnam

29 Oktober 2008 - 20 November 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: