Van Xian naar Kunming - Reisverslag uit Kunming, China van Dick Waard - WaarBenJij.nu Van Xian naar Kunming - Reisverslag uit Kunming, China van Dick Waard - WaarBenJij.nu

Van Xian naar Kunming

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Dick

27 Mei 2007 | China, Kunming

Zaterdag

Lekkerweer bijtijds opstaan en om 8 uur vertrek naarde luchthaven van Xian. Jammerdatwe maarzo kort hierzijn dacht ik bij mijzelf. Het inchecken ging razendsnel en ook onze vluchtzou op tijd vertrekken totdat...........bleek dat onze vlucht niet doorging. Dus we moesten langer blijven alhoewel ongewild. Directwerden wij naar het dichtsbijzijnde hotel vervoerd. Kregen allemaal een kamer en moesten maarafwachten of er nog een toestel zou gaan. Onze reisleiding heeftervoor gezorgd dat wij alsnog s'middags om 4 uur konden vertrekken. Het programnma van die dag, een wandeling doorde bergen incl stoeltjeslift kwam te vervallen. Je kunt hier boos, kwaad, schreeuwen tegen een chinees maar hun gezichtsuitdrukking blijfty evenals hun houding strak en correct. s'Avonds wel weer heerlijhk gegeten. Paul krijgt al een beetje spleet ogen. En mArry oogtveel bekijks maar haarplastick vork, lepel en mes want dateet wat makkelijkerdan met die stokkies vind ze zelf.

Zondag

Vandaag hebben we een bezoek gebracht aan de Bamboe tempel. Een schitterende tempel met veel kleuren en ca 500 beelden die allemaal echte gezichtsuitdrukkingen hebben. Prachtigom te zien. Daarna een museum waarze handwerken hadden vanuitde omgeving. Fanbtastisch mooi gedaan sommige stukken had 1 vrouw wel meerdan 5 jaaraan gewerkt.
s'middags na de lunch hebben we het stenen woud bezocht. Mensen alls je dit niet hebt gezien kun je er moeilijk een voorstelling van maken. Een heel groot park met allemaal natuurlijke rotsen. Soms lijktereen op een olifant ofeen dinosaurus ofeen konijn ofeen eend en ga zo maar door. Ook kwamen wij nog een bbruidspaar tegen maar de bruid was half niet zo mooi als Kim, Kelly of Danielle.

Vanavondwaren er een aantal optionele mogelijkheden zoals eten maarwij gaan gezellig met z'n vieren het dorp in met z'n 4 miljoen inwoners en daar buiten nog eens 4 miljoen.
Oh en de Baka's zijn hier heerlijk. Een nagerecht van appel met caramel. Dit was een tip van mijn schoonzus

• 27 Mei 2007 - 10:46

Annemieke:

hoi!
    Noemen ze het baka's? Wij zeiden in Beying Base. Doet er niet toe, gaaf dat jullie het hebben gegeten!
    Het is geweldig dat we zo jullie reis kunnen volgen.
    Geniet er verder heel erg van en tot horens! Een knuffel voor mijn kleine zusje!
    Kiekel.

• 27 Mei 2007 - 16:55

Paul/wilma En Kids:

Gaat het wel goed met jullie of zijn het afkick verschijnselen van drank?
    Rotsen voor olifanten en dinosaurussen aanzien... wij noemen dat hunnebedden. en ben blij met mijn vrouw die doet er sneller over dan 5 jaar over één werkje.
    Wij zijn alweer terug uit Winschoten, moe maar met de eerste prijs!(toernooi)
    Geniet ze nog even en blijf denken aan de inwendige mens!

• 27 Mei 2007 - 17:19

Harry, Ellen +2:

Wij hebben vanavond chinees (eten) gehaald, toch een beetje het gevoel iets met jullie te delen... Baka's waren er niet dus dat werd Hertog ijs. Buiten is het te fris voor barbeque, gelukkig is het de hele middag wel droog gebleven. Hebben jullie mooi weer? Als t goed is slapen jullie nu en kunnen weer uitgerust de nieuwe dag tegemoet! Veel liefs van ons!

• 28 Mei 2007 - 16:09

Ellis & Tim:

Hallo chinezen,
    Leuk verhaal weer!
    Vandaag was op discovery een programma over het terracotta leger, wij zien het op tv en jullie in het echt. Op tv was het al indrukwekkend, laat staan in het echt. Hier is het aan het regenen...
    Vele lieve groetjes

• 28 Mei 2007 - 19:08

Frank,Erica En Kids:

wij zijn niet zo ver weg geweest dit keer.Zuna is een werelddorp en vooral met pinksteren een hele kleine 4 mil inwoners.leuk om jullie reis zo te kunnen volgen,groetjes van ons allen

• 28 Mei 2007 - 20:36

Marije:

Haai! Zo te lezen genieten jullie volop. Al aan de race geweest van al dat lekkere eten? Nog een oud wc-papiertje tegengekomen in het stone forest?... Doe ze de groeten daar, doegie!

• 29 Mei 2007 - 12:06

Focus:

leuk om je te volgen heb je ons nog gezien in het park?? en doe maar een paar recepten groetjes en geniet ervan de meiden