Chinese Muur-Zomer Paleis en Terracotta leger - Reisverslag uit Peking, China van Dick Waard - WaarBenJij.nu Chinese Muur-Zomer Paleis en Terracotta leger - Reisverslag uit Peking, China van Dick Waard - WaarBenJij.nu

Chinese Muur-Zomer Paleis en Terracotta leger

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Dick

25 Mei 2007 | China, Peking

Woensdag

Dank voor jullie berichten. Het was voor ons een bijzonder grote verassing dat wij Bianca, onze reisleidster tiujdens onze Sri Lanka tour hebben ontmoet in Beijing. Ja als het niet lukt om een afspraak in Nederland te maken dan maar in China.

Vandaag is het gelukkig droog en een redelijke temparatuur. Al vroeg zijn we opgestaan om naar de Chinese Muur te rijden. Het verkeer in Beijing is een ramp. Ik durf niet meer te klagen in Nederland als ewr weer eens ergens een file staat. Hier staat nl niets anders. Alleen niemand die zijn claxon gebruikt, of met zijn middelvinger naar zijn voorhoofd wijst. Iedereen drukt elkaar gewoon aan de kant.
Afijn daar zagen wij ineens de MUUR. Geweldig gewoon weer zo'n kippenvel moment. Je kunt er niets uit de muur trekken. We zijn begonnen om zo'n 100 meter naar boven te klauteren. De rokers onder ons hadden hier wat moeite mee maar zelf liep ik al;s een jonge hinde de ongelijke treden op naar boven. Prachtige foto's kon je maken. Met een kjlein deel van de groep ben ik een klein 1 1/2 uur over de muur gelopen. s' Middag zijn we de Mig graven gaan bezoeken ook een mooie en interessante belevenis. Uietraard moet je tijdens zo'n tour ook nog een paar fabriekjes af en deze keer bezochten we een parel fabriekje. Gelukkig zijn onze partners allergisch voor parels.

Donderdag

Vandaag is het 5 jaar geleden dat Kim en Rowald gingen trouwen. De hele dag hebben we in gedachten deze schitterende dag nog eens meegemaakt.
Vadaag gaan we het zomeraleis bezoeken. Een prachtig complex gelegen aan het water. Via een hele lange gang met de mooiste schilderkunst kwamen we aan bij een marmeren boot en vandaar uit nog een tocht gemaakt over het meer. Een bezoek gebracht aan eenzijde fabriek met echte zijden dekbedden. Deze konden ze zo klein inpakken dat deze makkelijk in je koffer pasten. Daarna naar een groot warenhuis waar je echte Nike's , Bikkemberg, Puma, Marco Polo etc kon kopen voor ca 20 euro of voor 10 euro als je lang bleef zeuren. Met andere woorden een groot warenhuis met uitsluitend nep merken maar bijna niet van echt te onderscheiden. Iemand heeft hier voor ca 190 euro gekocht en als hij dit in de echte merkwinkels had gekocht was dit het 10 voudige geweest.
Alleen hadden ze daar een heel leuk restaurant. Je kocht een kaart voor 5 euro en kon je een keus maken bij ongeveer 20 verschillende eet stalletjes.

Daarna gingen we met zijn allen met riksja's door de Hutong van Beijing. Dit is een aparte wijk in de stad. Het is er erg schoon en de woning bestaat meestal uit 1 kamer waar soms wel 10 mensen wonen. Wij zijn ook nog even bij iemand op bezoek geweest in zo'n huisje. Erg leuk om te zien

Ja en s'avonds gingen we dan met de nachttrein naar Xiang. Een treinreis van 11 uur en maar liefst 1250 km. Met z'n vieren hadden we een eigen slaapcabine. Gezellig een hapje en een drankje welke wij zelf hadden meegenomen, want de vakantie op zich is al duur genoeg. We hebben verschrikkelijk veel lol gehad. Een keurige slaapcabine met goede bedden, ruime badkamer voor ca 40 personen en een net onderhouden toilet.

Vrijdag

Om 8 uur kwamen we aan in Xiang. Het is gelijk allemaal weer anders. De plaatselijke reisleidster vertelde ons dat er in Xiang 8 miljoen menesen wonen op ca 80 km2

Na een goed ontbijt in ons hotel konden we ons lekker gaan douchen om daarna te vertrekken naar het Terra Cotta Leger. Het valt moeilijk te omschrijven hoe indruklwekkend dit is. 31 jaar geleden zijn een poaar boeren aan het graven en komen een stenen hoofd tegen. Alles is nog niet opgegraven maar er waren in totaal 6000 stenen soldaten. Ik ben een paar keer terug gegaan om te kijken. Het was weer zo'n kippenvel moment. Paul is nu naar de voetmassage hij begint zicht steedfs meer een Kung Fu strijder te vinden.
Vanavond gaan we naar een dansshow en eten we Dumpling diner.

Zoals jullie zien is het echt genieten met z'n vieren. Ook met de rest van onze groep kunnen wij het uitstekend vinden.
Morgen vliegen we naar Kunming. Een binnenlandse vlucht van ca 1 1/2 uur. Maar daarover de volgende keer weer meer.

Groetjes en liefs van ons vieren en nogmaals dank voor de leuke reaktie's.

• 25 Mei 2007 - 21:01

Paul/wilma En Kids:

Het is maar goed dat je vroeger hebt geoefend bij het beklimmen van muren achter in het steegje op de garages...
    Hoe het met de riksjaaas ging na de tocht horen we nog gelukkig was je afgevallen en kon die met z'n voetjes aan de grond komen. Ga nu op voetbalkamp in Winschoten met Mathijs is iets dichterbij maar ook leuk.inwoners aantal hier is 15 miljoen... Groeten en kus van ons allen.

• 26 Mei 2007 - 07:55

Papa/mama:

Wat een verrassing op de vroege morgen weer een reisverslag van jullie te zien. We kunnen ons goed voorstellen hoe het is om DE Muur in het echie te zien. Met ons is alles goed,hebben de hele week lekker weer gehad en nu regent het. Goed voor de spinazie, zegt papa dan, al is het ook midden in de winter! Frank is met gezin en nieuwe caravan in Zuna. Klinkt eigenlijk wel wat chinees, maar het ligt toch maar gewoon in Overijsel.
    Veel liefs voor jullie 4tjes van ons 2tjes

• 26 Mei 2007 - 14:27

Tim & Ellis:

Wat maken jullie een hoop mee. We vinden het heel interessant om het te lezen. Jullie genieten er wel van en dat hebben jullie verdiend!
    Veel plezier en neem een borrel van ons!
    Kus