Vakantie China deel 1 - Reisverslag uit Beijing, China van Dick Waard - WaarBenJij.nu Vakantie China deel 1 - Reisverslag uit Beijing, China van Dick Waard - WaarBenJij.nu

Vakantie China deel 1

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Dick

22 Mei 2007 | China, Beijing

Het inchecken gaf wat onduidelijkheid. We hadden thuis al kunnen inchecken maar goed we konden toch tijdig inchecken en nog plaatsen uitzoeken in het vliegtuig.Keurig op tijd ( 20.55 uur)vertrokken wij van Schiphol. Het was een aangename vlucht van ca 8,30 uur. Het tijdverschil met Nederland bedraagt 6 uur. Bij ons in China is het nu 6 uur later,

Om 13.00 uur stonden we buiten de luchthaven van Beijing. Uiteraard konden Paul Marry en Lies het niet laten om de eerste nicotine tot zich te nemen. Onze reisleidster in Marie Jose en haar assistent in Beijing is een hele aardige lieve vlotte meid.
Onderweg naar ons eerste hotel (Grand View garden Hotel) vertelt Marie Jose de meest belangrijke dingen welke ons te wachten staan. Intussen rijden wij door de stad van 1600 m2 km en met maar liefst 16 miljoen inwoers en 8. 999.999 fietsen, want er is er 1 gestolen.
Na aankomst in ons hotel lekker even douchen en een korte wandeling gemaakt in een prachtige tuin welke direkt aan het hotel grenst.
En s'avonds heerlijk uit eten. Met onze groep van 6 dames en 2 heren lekker aan een grote ronde tafel. Daarop een draaiplateau waarop ze de lekkerste hapjes zetten. Boerenkool, zuurkool, stampot.............. hebben ze hier nietr. Alle hapjes waren even lekker en goed van smaak. Mes en vork kennen ze hier niet dus allemaal met stokjes eten. Als we terug komen dan smeer ik zelfs mijn boterhammen met stokjes.
Alleen het taaltje hier is niet te verstaan. Paul vroeg om camel filter (sigaretten) wijst die man hem naar de camela's (camera's) Alles staat hier in het chinees.

De volgende dag stonden we om 8 uur bij de bus na een uitstekende nactrust. Marie Jose raadde ons aan om paraplu's mee te nemen aangezien de verwachting was dat get zou gaan regenen. Dat klopte ook aardig de hele dag heeft het geregend.
Eerst zijn we naar de Verboden stad geweest. Zeer indrukweekkend als je ziet en hoort hoe de keizers van dit land hebben geleefd. Mooie gebouwen en tuinen. Daarna naar het PLEIN. Geweldig om dat te kunnen zien en te beleven daar waar ooit historie is geschreven te mogen lopen. Op de plaats gestaan waar de jonge studenmt voor de tank uitliep. Toen weer een geweldige lunch met alweer van die lekkere bijzondere hapjes. Dit alles onder het genot van traditionele chinese dansen. Daarna bezoek aan de Tempel van de Hemelse vrede. De hemel was echter vandaag niet zo vredig want het bleef maar regenen. Het grote geluk voor ons was wel dat we overal dichtbij konden komen want het was helemaal niet druk. Elk nadeel heb z'n vooldeel.
Daarna zijn we lekker naar het hotel gegaan en iedereen kon droge kleren aantrekken. Paul en Marry en nog 2 mensen uit ons gezelschap zijn nog naar de Kung Fu show gegaan en vanavaond gaan we maar weer heerlijk uit eten.
Morgen staat een bezoek aan de lange muur op het programma maar daarover later meer.

Wij groeten jullie allen vanuit een nu egenachtig (20 graden) Beijing.

• 22 Mei 2007 - 09:21

Harry,Ellen+2:

Grappig dat jullie daar nu echt rondlopen. Jammer van die fiets(...)Laat Lies niet vergeten de camera op "panorama"te zetten bij de muur.Liefs van ons!

• 22 Mei 2007 - 10:05

Annemieke:

Hoi,
    ik zie het allemaal weer voor me....
    Fijn dat jullie genieten.
    Denk je nog aan het toetje: Base??
    Liefs, Kiekel.

• 22 Mei 2007 - 10:27

Janneke:

Klinkt goed! Veel beter dan kindjes van 3 met nog een poepluier aan! Hoop dat het weer snel wat beter wordt. Geniet ze nog!

• 22 Mei 2007 - 11:07

Margreet:

Pas ook op voor die groene kwalsters die door de lucht vliegen he? Want spugen doen ze daar toch als de beste? Misschien even trainen zodat jullie het ook kunnen?
    En kunnen jullie ook op jullie verzendlijst zetten: keikui@chello.nl

• 22 Mei 2007 - 11:07

Margreet:

En kunnen jullie ook op jullie verzendlijst zetten: keikui@chello.nl

• 22 Mei 2007 - 17:38

Paul/wilma En Kids:

Fijn dat alles zo lekker verlopen is en
    jullie je vermaken. Had nog een smsje gestuurd voor de reis en die is dan aangekomen begrijp ik!
    Als je soms nog een chinees spreekt morgen vertel hem dat wij in Europa die muur hebben afgebroken... misschien een idee. groeten en kus aan Lies en krijg je niet genoeg te eten dan zeggen ze daar: Bloot daal zit wat in.

• 22 Mei 2007 - 19:41

Jan:

Vraagje? Kun je daar ook eten uit de muur?

• 22 Mei 2007 - 20:22

Ellis En Tim:

Hartstikke leuk en interessant verhaal! En moeten we nu in Nederland uit gaan kijken voor kunf fu Paul??? Veel plezier alle 4! Kus

• 23 Mei 2007 - 11:17

PatrickBeatrijs+3:

Hoi! Leuk om jullie vakantie zo bij te houden.Reacties lezen is ook altijd fijn. Blijf schrijven dan blijven wij lezen.
    kusjes van ons vijfjes

• 23 Mei 2007 - 15:02

Paul En Marry:

Hallo Paul en Marry

Heb jullie al lekker bami panggang gegeten beter dan thuis klaar maken
    hihi en ik heb jullie verhaal gelezen nou geniet verder doeiiiii veel liefs van albert en bep doe groetjes aan alllemaal marry en Paul

• 23 Mei 2007 - 15:03

Albert En Bep:

shit foutje op Reacties ik bedoel groetjes van albert eb bep

• 24 Mei 2007 - 02:12

Bianca:

Ni hao,

Vond het super leuk om jullie weer even ontmoet te hebben! Moesten er wel helemaal voor naar China komen maar toch hahaha. Wens jullie een super toffe reis toe en ik zal de foto´s komen kijken als ik weer in Nederland ben!!! Heel veel plezier enne zaizjen...
    Bianca